جشن هالووین کجا برویم؟

۹
4
زمان مطالعه: 7 دقیقه
هتل‌ها و رستوران‌ها با انتخاب تم‌ و فضاسازی مناسب مانند غذاهای به شکل وحشتناک تزیین شده، کیک ها و دسرهای کدو تنبل، در جذب مهمانان با یکدیگر رقابت می‌کنند و در این بین بچه ها بهترین شکلات ها را می خورند.
جشن هالووین

هفته گذشته در صفحه گردشگری مان مطلبی راجع به جشن جهانی هالووین منتشر و اطلاعات  کاملی در مورد اینکه هالووین چیست؟ ارائه کردیم. برخی از خوانندگان وفادار مجله دلتا سؤالاتی راجع به مکان هایی داشتند که برای دیدن هالووین می‌توان به آنجا رفت. بنابراین بهتر دیدیم مطلب دیگری راجع به مکان هایی جمع آوری کنیم تا هم مسافران و جهانگردانی که قصد سفر تا تاریخ ۳۱ اکتبر و تاریخ هالووین یعنی ۹ آبان را دارند مقصد خود را انتخاب کنند و هم کسانی که دوستدار جشن ها و اعیاد ملی هستند، دانسته های خود را افزایش دهند. با دلتا همراه شوید تا سری به مکان های دیدنی و پر رمز و راز جشن هالووین بزنیم.

کدو حلوایی

رومانی ، قلعه‌ی دراکولا

خوب بگذارید از همان ابتدا بگویم نمی‌شود جشن هالووین باشد و حرفی از جناب دراکولا به میان نیاید. اصلاً خون آشام ها میهمان و یا بهتر است بگویم میزبانان ثابت این جشن هستند. بهترین مکان ها برای رفتن در جشن هالووین قلعه هایی است که نام دراکولا در سردر آن می‌درخشد. چه خوب که قلعه متروکه ای هم باشد و در هر گوشه اش یک اتاق دنج و کشف نشده.  جایی که این موجودات مخوف‌ یا در آن زندگی می‌کردند و یا به نوعی قربانیان را به آنجا می‌کشاندند و برای زنده ماندن خونشان را می‌مکیدند. موجودات محبوب‌ دنیای ترس که همیشه ذهن ماجراجویان را درگیر افسانه‌ خود کرده‌اند. هرچند خوب است بدانیم در پس این افسانه، واقعیتی شگفت انگیز پنهان است. ولاد تِپِس (Vlad Tepes) که به “ولاد به سیخ کشنده” هم شهرت داشته، همان شخصیت مخوفی است که برام استوکر در خلق شخصیت دراکولا الهام گرفته است.

قلعه دراکولا

در این قلعه و شهر ترانسیلوانیا هر سال باشکوه ترین جشن های هالووین برپا می‌شود و شاهد حضور جهانگردان و گردشگران بسیاری است که مشتاق حقایق پنهان شده در این عمارت سنگی هستند. با چاشنی ترس پرشور و پر از هیجان که سکوت این قلعه را می‌شکند. تورهای متعددی برای تفریح در این قلعه از اواخر اکتبر برگزارشده و بسیاری از مسافران را به این قلعه می‌آورد. مراقب باشید، اگر دیدید مردی لاغر اندام با دندان های بیرون زده و چشم های قرمزش به شما خیره شده و آرام از پله ها بالا می‌آید، خیلی مطمئن نباشید که او یکی از همسفران شماست.

خون آشام

ایالات متحده ،نیواورلئان

یکی از مقاصد همیشه شلوغ برای جشن هالووین نیواورلئان است که شاید برای رفتن به این مکان باید از ماه قبل اقدام می‌کردید. صف بلیتش سرسام آور است. اما نگران نباشید و تلاش‎تان را بکنید. ممکن است بتوانید خود را به دیدن مراسم هالووین در کنار مردابی ترسناک برسانید. بهترین زمان سفر به آن ۳۱ اکتبر است، درست تاریخ هالووین و دقیقاً زمانی که از پشت هر درختی ممکن است شبح واره ای بیرون بیاید که شما متوجه نشوید این یکی از اعضای تور گردشگری‎تان است یا نه!

با وجود ترس حاکم بر این مرداب که اجازه نمی‌دهد کسی شب نزدیکش بماند. بسیاری از شرکت کنندگان در مراسم هالووین در هنگامه برپایی این جشن به اینجا می‌آیند و این مرداب پر از ارواح را ترسناک تر می‌کنند. به ویژه اینکه شما به راحتی می‌توانید بسیاری لوازم  جادوگری را نیز در کنار این مرداب خریداری کنید. به علاوه رژه‌ی خاص و سرگرم کننده ای هم معمولاً در نزدیکی این مرداب به راه می‌افتد که صدها عکس را برایتان به ارمغان خواهد آورد.

کارناوال ترسناک

جامائیکا ، عمارت بزرگ رُزهال

خانواده‌ ای بسیار ثروتمند و مزرعه دار،  اهل خلیج مونتِگو در این عمارت زندگی می‌کردند که داستان ترسناکشان این مکان اسرار آمیز و تسخیر شده را به مقصدی مشهور برای برگزاری جشن هالووین تبدیل کرده است. داستان از این قرار بود که همسر جوان این ملاک، در زمینه‌ جادوگری سیاه فعالیت می‌کرد. او به راحتی از بردگان خود به عنوان موش آزمایشگاهی استفاده می‎کرد و حتی آنها را به شکنجه‌های دردناک کشیده، موجب مرگ بسیاری از آنها می‎شد.امروز بسیاری باور دارند که این خانه تسخیر شده و مکانی جن زده است. از هر گوشه اش صدایی می‌آید و سایه ای از روی دیوار سرد عبور می‌کند. به همین دلیل است که در زمان برگزاری جشن هالووین، تورهای متعددی در این عمارت دایر هستند و ترس و هیجان در این مکان با شرکت کنندگانی که گریم هالووین دارند و در این عمارت می‌چرخند بیشتر شده است.

عمارت رزهال

ایالات متحده، فستیوال مردگان سَلِم ، ماساچوست

هرجا سخن از سَلِم است، مطمئناً نام جادوگران می‌درخشد! گفته می‌شود روزگاری بود که جادوگران بسیاری در این شهر زندگی می‌کردند با جاروهای پرنده و انواع طلسم‌های جور و واجور؛ وَ کشته شدگان بسیاری به دست این جادوگران. پس اصلاً جای تعجب نیست که این جا هر سال در تاریخ هالووین میزبانی ۵۰۰ هزار شرکت کننده باشد. انواع تورهای گردشگری و مسافران از سراسر جهان به اینجا می‌آیند تا شاهد فستیوال مردگان باشند که وظایف خود را در قبال جهان مردگان، تمام وکمال به جای می‌آورند. به علاوه نمایشگاه ابزارآلات ویژه‌ی پریان و جادوگران نیز در همین شهر برگزار می‌شود.

عروس مردگان

گردهمایی “جادوگران سلم”، نیز در روز هالووین برگزار شده و مراسم معروف و شناخته شده‌ این شهر است همراه رقص و پایکوبی و بالماسکه‌ای باشکوه، که گروه‌های موسیقی آئینی، قطعاتی را اجرا کرده و گویی از دنیای جادو، افسانه و تاریکی مهمانانی پا به این دنیا گذاشته‌اند.

بلژیک ، قلعه‌ی میراندا ، سلز

یتیم خانه متروکه ای در بلژیک است که می‌توانید جشن هالووین را در این مکان برگزار کنید. این اتفاق هرسال در این خانه می‌افتد. این یتیم خانه در سال ۱۹۸۰ تعطیل شد، اما مالکان از واگذاری آن برای مرمت خودداری کردند و سال ها متروک بود. و همین امر باعث شد امروزه این قلعه به عنوان مکانی هراس انگیز مورد توجه افراد ماجراجو و شیفتگان دنیای ترس و وحشت مورد استفاده باشد. می‌توانید برای ورود به این قلعه مبلغی را به عنوان ورودی پرداخت کنید و گشتی در این بنای متروکه اما ترسناک بزنید. فقط حواس‎تان باشد هر بچه ای که از اتاقی بیرون آمد و خیره به شما با عروسکی در دستش به سوی‎تان گام برداشت واقعاً بچه نیست!

قلعه میراندا

لس انجلس ، کارناوال وِست هالیوود

در بولوار سانتا مونیکا کاروناوالی در تاریخ هالووین برپا می‌شود که مراسم هرساله آنجا است. هزاران شرکت کننده گرد هم جمع شده و مراسم باشکوهی با لباس هالووین و نمادهای مخصوص به آن برگزار می‌کنند جشنی پرزرق و برق که پر از لحظات سرگرم کننده، مهیج و فراموش نشدنی است. اشخاص شرور، ترسناک و نام آشنای دنیای داستان‌های ترسناک را در این مراسم خواهید دید. بعید نیست کنار شما یکی از مخوف ترین شخصیت هایی که شاید بارها از آن در یکی از فیلم های ترسناک وحشت کرده‌اید، راه برود. در این صورت جشن هالووین لذتی دوچندان خواهد داشت، با وجود گروه‌های موسیقی که به اجرای زنده می‌پردازند و شور این مراسم را دوچندان می‌کنند.

هالیوود

ایالات متحده ، هالووین لاس وگاس

بی شک شهر سرگرمی و تفریحات متعدد شهر لاس وگاس است. جشن هالووین هم که مراسم باشکوه و فراگیری است به شکلی سرگرم کننده و مفرح در این شهر برپا می‌شود. مسافران و گردشگران شاهد حضور اشباح و انسان نماهای ترسناک هستند. هزاران نفر بازدید کننده گرد هم جمع می‌شوند و در کنار مردم شهر رژه‌ای باشکوه را شاهدند. جایی پر از شرکت کننده با لباس‌ها و گریم هالووین و ماسک های طراحی شده و دیدنی این ضیافت را برگزار می‌کنند. در تاریخ هالووین، هتل‌ها و رستوران‌ها نیز با انتخاب تم‌ و فضاسازی مناسب مانند غذاهای به شکل وحشتناک تزیین شده، کیک ها و دسرهای کدو تنبل، در جذب مهمانان یکدیگر رقابت می‌کنند در این بین بچه ها بهترین شکلات ها را می خورند.

بچه ها

شیکاگو ، هالستِد

اگر در تاریخ هالووین به اینجا سفر کنید خواهید دید که در کناربرگزاری جشن هالووین، رقابتی بین شرکت کنندگان این مراسم نیز ترتیب داده می شود. هرکس که بخواهد می‌تواند برای کسب جوایزی وارد این رقابت پرهیجان شود. در شاخه‌های مختلف بهترین گریم، لباس حیوانات، ارواح، لباس‌ های سنتی و وحشتناک ترین ابزار. البته افراد باید قبل از جشن هالووین ثبت نام کرده و آمادگی خود را برای رقابت اعلام کنند. فکرش را بکنید. هرکه به بیشترین میزان توانسته باشد جشن را وحشناک تر برپا کند، برنده است. حتماً دیدنی خواهد بود که مثلاً در این مراسم جوکر را ببینید که هزاران برابر ترسناک تر از قبل به شما می‌خندد.

جوکر

نیویورک، مراسم جک فانوسی، اِسلیپی هالو

حتماً راجع به سَوار بی سر شنیده‌اید. بله نامی آشنا، اسلیپی هالو، که به جهان بازگشته تا انتقام مرگش را از قاتلین خویش بگیرد. شهر در دره‌ هودسون (Hudson) واقع شده و در جشن هالووین شگفت انگیز و دیدنی می‌شود. از مجسمه و حکاکی‌ های تماشایی و جادویی پر و کدو حلوایی های بسیاری در حیاط منازل و پشت در خانه ها قرار داده می‌شود. در تاریخ هالووین حدود چهار هزار کدو حلوایی حکاکی شده به نمایش در می‌آیند و به ویژه شب هنگام، بسیار تماشایی و خیره کننده هستند. مارهای غول پیکر و ترسناک، تار عنکبوت‌ های بزرگ، دزدان دریایی، ارواح و دیگر موجودات دنیای تاریکی از هر گوشه از شهر سر بر می‌آورند تا ترس و وحشت را به جان مسافران و جهانگردان بیندازند. این مراسم که طولانی ترین هم هست از نیمه ماه اکتبر تا اوایل نوامبر جریان دارد.

سوار بی سر

حرف آخر

اینکه شما چمدان خود را ببندید و به هرجا برای اینکه جشن هالووین را از نزدیک ببینید سفر کنید خیلی فرقی نمی‌کند. چون تم اصلی این مراسم ترس همراه با شادی است و هر مقصدی را انتخاب کنید حتماً وحشت خواهید کرد. سایه در کمین نشسته دراکولا را روی دیوارهای سیاه و سرد خواهید دید. زامبی ها دستشان را روی شانه های‎تان خواهند گذاشت و جوکر با خنده هایش کنارتان راه خواهد رفت.

جوکر

۹ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۰ آذر ۱۳۹۸ در ۱۰:۰۵ ق٫ظ

  2. ملکی

    ۶ آبان ۱۳۹۸ در ۱۲:۴۹ ب٫ظ

    خیلی هم جالب

    پاسخ

    • گلزار

      ۷ آبان ۱۳۹۸ در ۱۰:۴۳ ق٫ظ

      خیلی هم ممنون 🙂

      پاسخ

  3. فتحی

    ۶ آبان ۱۳۹۸ در ۱۱:۱۹ ق٫ظ

    آموزنده

    پاسخ

    • گلزار

      ۷ آبان ۱۳۹۸ در ۱۰:۴۴ ق٫ظ

      سپاسگزارم 🙂

      پاسخ

  4. نامجو

    ۶ آبان ۱۳۹۸ در ۹:۴۶ ق٫ظ

    مطلب جالبی بود

    پاسخ

    • گلزار

      ۷ آبان ۱۳۹۸ در ۱۰:۴۴ ق٫ظ

      بلی ممنون 🙂

      پاسخ

  5. متین

    ۶ آبان ۱۳۹۸ در ۹:۰۹ ق٫ظ

    • گلزار

      ۷ آبان ۱۳۹۸ در ۱۰:۴۴ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…