سهم پروژه‌ های ساختمانی با کاهش درآمد شهرداری

۲
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
دست‌کشیدن شهرداری تهران از فروش تراکم و ضوابط باعث شده تا در تحقق درآمدهای خود در سال جاری با مشکل مواجه شود.
شهرداری تهران

از یک طرف افزایش حقوق و دستمزد نیروی انسانی مازاد و از طرف دیگر عدم تحقق درآمدهای پیش‌بینی شده از سوی شهرداری تهران باعث شده تا سهم پروزه‌های حیاتی پایتخت در کنار پروژه‌ های عمرانی دیگر، از تخصیص بودجه بسیار اندک باشد.

به گزارش مجله دلتا در تنگنای بودجه‌ای، شورای‌ شهر تصمیم دارد از افزایش سقف بودجه شهرداری پشتیبانی کند. یکی از دلایل این اقدام به طولانی شدن دوره ساخت پروژه‌های عمرانی برمی‌گردد؛ چرا که افزایش هزینه مصالح ساختمانی و دستمزد مجریان، هزینه‌ نهایی ساخت را بالا خواهد برد. از این رو مدیریت شهری تلاش می‎کند با شناسایی منابع درآمدی جدید و بودجه غیرانقباضی به  تکمیل و تسریع پروژه‌های عمرانی پایتخت بپردازد.

مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران نیز با اشاره به وجود مشکلات بسیار و افزایش قیمت‌ها، اظهار داشت: کاهش درآمد شهرداری تهران، فشار جدی را به بودجه عمرانی وارد کرده است و به منظور تکمیل هرچه سریعتر ساخت‌وساز ها در سطح پایتخت، مدیریت شهری باید کدهای درآمدی جدیدی را برای شهر تهران در نظر بگیرد تا منابع مالی در سال ۹۹ تامین شود.

وی افزود: لوایحی با موضوعات مختلف در حال تدوین است اما لوایح مربوط به تبدیل کاربری‌ های موقت مسکونی به تجاری – اداری، تعیین تکلیف پرونده‌ های راکد ماده ۱۰۰ و قابل وصول‌ بودن درآمد های مربوط به عوارض نوسازی است که به شورای شهر ارائه می‎شود.

وی با بیان اینکه بودجه شهرداری برای سال آینده انقباضی نیست، افزود: پیش‌بینی می‌شود سقف بودجه سال آینده حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان تدوین شود، چراکه احتمالا رقم حقوق و دستمزد از ۱۰ هزار میلیارد تومان به ۱۳هزار میلیارد تومان می‌رسد و هزینه‌های جاری نیز به همان نسبت افزایش می‌یابد. سقف بودجه افزایش می‌یابد تا با کمک آن بتوانیم بودجه مناسبی را برای توسعه پروژه‌های کوچک‌ مقیاس و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در سطح شهر داشته باشیم.

۲ دیدگاه

  1. اقازاده

    ۴ آبان ۱۳۹۸ در ۵:۳۹ ب٫ظ

    خیلی جالب

    پاسخ

  2. روزبهاني

    ۳ آبان ۱۳۹۸ در ۵:۵۰ ب٫ظ

    شهرداری ها در هر صورت پول را می گیرند

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…