تنوع آپارتمان در بازار پاییزی رهن و اجاره

۲
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
رقابتی شدن بازار رهن و اجاره ملک، باعث شده تا متقاضیان مسکن در پاییز هم از بازار غافل نباشند. به‌خصوص که تب تابستانه افزایش اجاره‌بها نیز با آغاز پاییز فروکش کرده است.
رهن و اجاره ملک

مشاوران املاک می‌گویند، در مهرماه عرضه و تنوع آگهی‌های پیشنهادی رهن و اجاره ملک در آژانس‌های مسکن بیشتر شده است، اما بعضی از مالکان که موفق به واگذاری ملک خود در تابستان نشده‌اند، هنوز قیمت‌های پیشنهادی خود را پایین نیاورده‌اند.

به گزارش مجله دلتا افزایش تعداد و تنوع در متراژ و امکانات و همچنین در نرخ‌گذاری از مواردی است که در آگهی‌های پیشنهادی پاییز سال ۹۸ به چشم می‌خورد، اما برخی مالکان بی‌توجه به افزایش عرضه نسبت به تعدیل قیمت‌های خود اقدامی نکرده‌اند. این در حالی است که سطح اجاره‌بهای پیشنهادی واحدهای مسکونی عرضه شده به بازار مسکن در بسیاری از آگهی‌ها متعادل شده و بازار از التهاب دور شده است.

هم‎اکنون متقاضیان بازار رهن و اجاره ملک با اطمینان خاطر بیشتری نسبت به تابستان اقدام به جست‌وجوی واحد مسکونی مورد نیاز خود می‌کنند؛ چرا که با کاهش قیمت مسکن، سطح اجاره‌بهای پیشنهادی واحدها نیز با جیب خانوارها سازگاتر شده است. با این حال هنوز برخی از آگهی‌های عرضه شده رهن کامل به بازار اجاره، با نرخ پیشنهادی گزافی نسبت به نرخ واقعی به بازار مسکن مناطق مختلف شهر تهران عرضه شده‌اند که در مقایسه با سایر آگهی‌های مشابه، تا حدود ۲۰‌ درصد گران‌تر هستند.

مشاوران املاک به مالکان این گروه از واحدهای مسکونی توصیه می‌کنند با توجه به اتمام فصل اجاره مسکن و در حالی‌ که پیش‌بینی می‌شود که تعداد آگهی‌های اجاره در بازار، مجددا نیز افزایش یابد، بهتر است نسبت به تعدیل مبلغ رهن واحدهای خود اقدام کنند تا واحد مسکونی  آن ها سریع‌تر در بازار از سوی متقاضیان مورد درخواست قرار بگیرد؛ آن‌ها می‌گویند با توجه به شرایط رقابتی که در بازار رهن و اجاره به وجود آمده ممکن است دوره بازاریابی برای این واحدها طولانی شود و مالک نه فقط از طریق اجاره‌بها موفق به کسب سود نشود، بلکه به دلیل خالی ماندن واحد متحمل زیان مالی نیز بشود.

۲ دیدگاه

  1. مسرور

    ۲ آبان ۱۳۹۸ در ۶:۱۹ ب٫ظ

    مفید بود

    پاسخ

  2. ثامن

    ۲ آبان ۱۳۹۸ در ۲:۰۱ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…