تمایل متقاضیان به خرید آپارتمان‌ های زیر قیمت

۲
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
با کاهش چشمگیر معاملات مسکن در شهریورماه امسال به 2700 مورد، اکنون مناطق میانی شهر تهران، کانون خرید و فروش به‌ ویژه در محدوده آپارتمان زیر قیمت است.
آپارتمان زیر قیمت

در حالی که از سال ۱۳۸۹ تا سال ۱۳۹۶ معمولا ماهانه  ۱۲ تا ۱۶ هزار معامله مسکن در شهر تهران انجام شده، اما اکنون معاملات به کمترین میزان خود از سال ۸۹ رسیده است و عمده خرید‌ و فروش‌ها در محدوده مربوط به آپارتمان زیر قیمت است.
به گزارش مجله دلتا؛ در شرایطی که چهار میلیون واحد مسکونی در تهران  وجود دارد، در شهریورماه امسال  فقط ۲۷۰۰ مورد قرارداد و عمدتا در مناطق میانی ۵، ۱۰، ۲، ۴، ۷، ۸ و ۱۴ امضا شده است. به دلیل کمبود نقدینگی متقاضیان، تمرکز این معاملات بر آپارتمان های زیر قیمت بوده است.

نرخ پیشنهادی آپارتمان‌های زیر قیمت در تهران ـ
مهرماه ۹۸
محله متراژ سن بنا قیمت (تومان)
سعادت‌آباد – پاکنژاد ۶۰ متر نوساز یک میلیارد و ۵۸۰ میلیون
فردوس غرب ۸۵ متر نوساز یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون
نیاوران  ۵۸ متر ۶ سال فول امکانات ۹۸۰ میلیون
دریاچه چیتگر ۶۴ متر نوساز ۷۰۵ میلیون
جیحون ۵۵ متر نوساز ۵۱۵ میلیون
تهرانپارس ـ بلوار  شاهد ۷۲ متر نوساز ۸۷۰ میلیون
تهرانپارس ـ اسفندانی ۵۶ متر ۳ سال ۶۷۲ میلیون
نارمک ـ هلال احمر ۸۰ متر ۳ سال ۹۸۵ میلیون
پونک ۶۵ متر ۱۶ سال فول  امکانات ۷۷۰ میلیون
جنت‌آباد ۸۰ متر ۱۴ سال فول امکانات ۹۱۰ میلیون
پیروزی ۳۷ متر نوساز فول امکانات ۴۱۰ میلیون
بریانک ۵۶ متر ۳ سال فول امکانات ۴۶۰ میلیون

آپارتمان زیر قیمت در مناطق مرکزی تهران

به گفته مشاوران املاک، سرمایه گذاری از مناطق شمالی تهران خارج شده است. با وجود فشار تقاضای مصرفی در جنوب تهران نیز، به دلیل تمرکز واحد های کوچک در این مناطق و تقاضای بی‌شمار برای این واحد ها، مالکان بر قیمت پیشنهادی خود اصرار دارند؛ از این رو تعداد قرارداد ها در مناطق جنوبی پایین است. توان پایین خرید متقاضیان را می‌توان علت دیگری برای قفل شدن بازار مسکن در مناطق جنوبی تهران دانست.
عمده قرارداد های خرید و فروش در محدوده مربوط به آپارتمان زیر قیمت، در مناطق میانی شهر منعقد شده است. شهریورماه امسال واحدهای ۳۰۰ تا ۷۵۰ میلیون تومان با سهم ۳۷ درصدی از معاملات، بالاترین توزیع فراوانی از نظر ارزش هر واحد مسکونی در تهران را به خود اختصاص داده‎اند. هم‌چنین ۵۲ درصد قرارداد ها در واحد های ۳۰۰ میلیون تا یک میلیارد و ۵۰ میلیون تومان منعقد شده است.

بیشترین نرخ رشد قیمت مسکن

مناطق ۱۱، ۱۶، ۱۷، ۱۲، ۱۵ و ۲۰ به ترتیب بیشترین نرخ رشد قیمت مسکن شهر تهران در شهریورماه امسال را به خود اختصاص داده‌اند. میانگین قیمت مسکن در این مناطق ۷.۴ میلیون تومان است که بیشترین نرخ مربوط به منطقه ۱۱ با میانگین هر متر مربع ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و کمترین قیمت به منطقه ۲۰ با میانگین ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در هر متر مربع تعلق دارد.

 زیر قیمت
شهریورماه سال گذشته مناطق ۵، ۲، ۱، ۹، ۱۳ و ۴ به ترتیب بالاترین میزان رشد قیمت سالانه را تجربه کردند. سال ۹۷ معمولا در هر ماه مناطق ۵ و ۱ پیشتاز تورم ملکی در پایتخت بودند؛ در حالی که شهریورماه امسال منطقه یک با ۳۹ درصد افزایش قیمت سالانه، کمترین نرخ رشد را در بین ۲۲ منطقه شهر تهران به خود اختصاص داد.

آمار نشان می‌دهد که تورم ملکی در پایتخت از شمال به جنوب جابه‌جا شده اما پس از  افت قیمت مسکن در تهران طی دو ماه اخیر، نرخ رشد در مناطق جنوبی نیز در مرداد و شهریور متوقف شده است.

۲ دیدگاه

  1. نظری

    ۱ آبان ۱۳۹۸ در ۵:۳۸ ب٫ظ

    ب امید رونق بازار هستیم.

    پاسخ

    • فاطمه آذرافراز

      ۲ آبان ۱۳۹۸ در ۳:۲۳ ب٫ظ

      درود بر شما. باز هم به مجله دلتا سر بزنید

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…