دو قطبی قیمت در آگهی فروش آپارتمان نوساز

۲
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اگرچه در بازار مسکن تهران، واحدهای مسکونی چند سال ساخت بیشترین میزان خرید و فروش را داشته، اما آپارتمان‌های نوساز نیز برای رقابت آماده شده‌اند.
آگهی فروش آپارتمان

بررسی اجمالی آگهی فروش آپارتمان در سطح پایتخت نشان می‌دهد که بازار آپارتمان‌های نوساز و کلیدنخورده به لحاظ قیمتی به دو نیمه تقسیم شده است.

به گزارش مجله دلتا در حالی که کاهش قیمت مسکن در چند ماه گذشته، مالکان واحدهای مسکونی نوساز را راضی به عقب‌نشینی از قیمت پیشنهادی خود نکرده بود، اکنون نگاهی به آگهی‌های مشاوران املاک می‌گوید که برخی از مالکان نسبت به قیمت‌ها انعطاف نشان داده‌اند. این در حالی است که تا چند هفته قبل با آغاز تخلیه تدریجی حباب قیمت مسکن در برخی از گروه‌ های سنی ملک، فروشندگان آپارتمان‌ های نوساز همچنان در برابر کاهش قیمت مقاومت می‌کردند و کانون عرضه آپارتمان‌های گران‌تر از قیمت مورد انتظار، همین املاک نوساز و کلید نخورده بود.

اکنون روند کاهش قیمت از گروه سنی  املاک تازه‌ساز آغاز شده است و بازار در شرایطی است که دامنه کاهش قیمت به نیمی از آپارتمان‌ های نوساز عرضه‌ شده رسیده است. نیمی از واحدهای کلیدنخورده موجود در بازار مسکن با قیمت کاهش‌ یافته نسبت به ابتدای تابستان عرضه شده و در عین حال نیمی از آپارتمان‌ های موجود در بازار نیز با قیمت‌های بیش از بهای مورد انتظار و ارزش واقعی ملک قیمت‌گذاری شده‌اند.

تا سه ماه گذشته قیمت پیش‌فروش آپارتمان در منطقه پاسداران برای تحویل یک تا دو سال آینده مترمربعی ۲۸ میلیون تومان بود و واسطه‌ ها مدعی بودند که این قیمت با بهای آپارتمان نوساز آماده حدود چهار میلیون تومان اختلاف‌ قیمت دارد. این در حالی است که اکنون پس از یک دوره کاهش قیمت، بهای فروش آپارتمان نوساز آماده تحویل در پاسداران حدود ۲۹ میلیون تومان در هر مترمربع است.

از این جنس واحد ها که قیمت پیشنهادی فروش آنها کاهش چشمگیری نسبت به یکی دو ماه قبل پیدا کرده است در بازار مناطق لوکس و گران‌قیمت تهران کم نیست و این موضوع حاکی از ادامه روندی است که در بازار مسکن شکل گرفته است؛ روندی که طی آن مناطق مختلف تهران به‌ویژه مناطق شمالی پیشتاز کاهش قیمت شده‌اند.

فروش آپارتمان

۲ دیدگاه

  1. کامرانی

    ۱ آبان ۱۳۹۸ در ۹:۳۱ ق٫ظ

    امیدواریم قیمت ها کارشناسی شده باشد وقیمت ها ثابت باشد ودوباره خرید و فروش مسکن رونق پیدا کند

    پاسخ

  2. یوسفی

    ۱ آبان ۱۳۹۸ در ۸:۵۵ ق٫ظ

    کاشکی قیمت ها ثابت بشه

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…