دریاچه چیتگر ؛ ساحل پایتخت

۱۰
1
زمان مطالعه: 6 دقیقه
محوطه چیتگر به دو بخش شرقی و غربی تقسیم می‌شود. در بخش شرقی که مجموعه‌ای از رستوران‌ها و کافه‌های لوکس به همراه مرکز خرید بام لند قرار دارد و در سمت غربی هم دریاچه و رستوران‌ها و جاذبه‌های مهیج.
دریاچه چیتگر

یکی از جدیدترین و متفاوت‌ترین جاذبه‌هایی که برای گذراندن اوقات فراغت یا تفریح در کنار دوستان می‌توان انتخاب کرد، دریاچه چیتگر است. در غرب تهران واقع شده و محدوده‌ی بسیار وسیعی را به خود اختصاص داده است. تفریجات هیجان انگیز، رستوران های متنوع و لوکس‌ترین مراکز خرید پایتخت به نام بام لند از جمله دلایلی است که باید حتماً سری به این دریا چه بزنید. با صفحه گردشگری مجله دلتا همراه شوید.

دریاچه چیتگر

بزرگترین دریاچه مصنوعی ایران را دریاچه چیتگر می‌دانند. چراکه یکی از بهترین گزینه‌ها برای تفریح در چهار فصل سال و پر است از تفریحات نظیر: راید اسکیت هوایی، پرش آزاد، سرسره سقوط آزاد، چرخ و فلک، سینمای چند بعدی و…  که برای جوانان گزینه‌ی تفریحی بسیار جذابی به شمار می‌رود.

تفریح جوانان

رستوران‌های متنوعی هم وجود دارد که امکان ندارد به آنجا بروید و یکی از آن‌ها را برای خوردن غذا انتخاب نکنید. به علاوه یکی از منحصر به‌ فرد ترین مراکز خرید تهران هم در محوطه دریاچه چیتگر به نام “بام لند” هست که می‌توانید کلی ویترین گردی کنید.

برای کسانی که می‌خواهند یک روز پر هیجان را تجربه کنند دریاچه چیتگر تهران می‌تواند گزینه بسیار خوب و مناسبی باشد. همچنین خوب است بدانید این محوطه فقط برای تفریحات هیجان انگیز نیست، بلکه برای کسانی که دنبال جایی دنج و خلوت هم می‌گردند انتخاب عالی به شمار می‌رود. پیاده‌روی کنار دریاچه و لذت بردن از منظره پرواز پرندگان بسیار فرح‌بخش است.

حرف آخر

چطور برویم؟

برای رسیدن به دریاچه می‌توانید از خودروی شخصی، اتوبوس و مترو استفاده کنید.

با خودروی شخصی می‌بایست یکی از دو بزرگراه همت غرب یا بزرگراه آزادگان شمال را انتخاب کنید و خودتان را به این دریاچه برسانید.

در صورتی که خواستید با مترو به سمت دریاچه بروید، در ایستگاه ایران خودرو پیاده شوید و به ایستگاه اتوبوس که در همان جا قرار دارد بروید و خودتان را به شهرک شهید باقری که دریاچه چیتگر در آن واقع است، برسانید.

اگر هم برای رفتن به چیتگر اتوبوس را انتخاب کردید، به پایانه اتوبوس های صادقیه بروید و بعد از آن با استفاده از اتوبوس به سمت دریاچه شهدای خلیج فارس یا دریاچه چیتگر بروید.

آدرس ۱: ﺗﻬﺮان، ﺑﺰرﮔﺮاه ﺷﻬﯿﺪ ﻫﻤﺖ، ﺧﺮوﺟﯽ ﺑﻠﻮار ﮐﺎﺷﺎن، میدان موج، خیابان موج بلوار صدف، مرکز تجاری تفریحی بام لند

آدرس ۲: تهران، منطقه ۲۲، اتوبان همت غرب، خروجی دریاچه چیتگر

کجا برویم

بخش های مختلف دریاچه

این محوطه به دو بخش شرقی و غربی تقسیم می‌شود. در بخش شرقی که مجموعه‌ای از رستوران‌ها و کافه‌های لوکس به همراه مرکز خرید بام لند قرار دارد و در سمت غربی هم دریاچه و رستوران‌ ها و جاذبه‌های مهیج. که البته بلیط اکثر بازی‌های هیجانی دریاچه چیتگر در گیشه‌ای واقع در قسمت ورودی غربی این دریاچه به فروش می‌رسند.

  • قایق سواری در چیتگر

در دریاچه، دو اسکله و چند نوع قایق به چشم می‌خورد که قایق‌های پدالی، شارژی، قایق‌های اتوبوسی یا کاتامارا و قایق‌های موتوری از آن جمله هستند.

اسکله غربی: اگر از سمت بلوار میلاد خودتان را به دریاچه رسانده باشید، این اسکله به شما نزدیک‌تر است. قدری ضلع غربی دریاچه را پایین بروید تا اسکله و قایق های بزرگ و کوچک را ببینید.

نکات مهم: قایق سواری برای خانم‌های باردار، افراد زیر ۱۴ سال و افراد بالای ۹۰ کیلوگرم ممنوع است و نباید در حین قایق‌سواری، خوراکی و نوشیدنی میل کنید.

قایق سواری

  • راید اسکیت هوایی

محل: غرب دریاچه چیتگر

محدودیت سن: افراد بالای ۷ سال – محدودیت قد: حداقل ۱۲۰ سانتی متر، حداکثر ۲۰۰ سانتی متر – محدودیت وزن: حداکثر وزن ۹۰ کیلوگرم

  • سرسره های سقوط آزاد

محل: شمال دریاچه چیتگر

محدودیت سن: افراد بالای ۸ سال – محدودیت قد: حداقل ۱۲۰ سانتی متر، حداکثر ۲۰۰ سانتی متر – محدودیت وزن: حداکثر وزن ۱۲۰ کیلوگرم

  • تشک پرش آزاد

محل: شرق دریاچه چیتگر، بام لند

پرش آزاد

  • پیست پرش در آسمان

محل: شمال دریاچه چیتگر

محدودیت سن: افراد بالای ۵ سال – محدودیت قد: حداقل ۱۳۰ سانتی متر، حداکثر ۲۰۰ سانتی متر – محدودیت وزن: حداکثر وزن ۱۳۰ کیلوگرم

  • بخش تفریحی وی آر لند

محدودیت ها: محدودیت سن ماژول میز: ۱۰ سال به بالا – محدودیت سن وی آر لند: ۷ سال به بالا – محدودیت وزن وی آر لند: حداکثر ۱۰۰ کیلوگرم

  • رول گلایدر

محل: شمال دریاچه چیتگر

محدودیت سن: افراد بالای ۸ سال – محدودیت قد: حداقل ۱۲۰ سانتی متر، حداکثر ۱۹۵ سانتی متر – محدودیت وزن: حداقل وزن ۳۰ کیلوگرم، حداکثر وزن ۱۴۰ کیلوگرم

  • فوتبال دستی انسانی

محل: شرق دریاچه چیتگر، بام لند

فوتبال دستی

  • اسکای فلایر بام لند

محل: شرق دریاچه چیتگر، بام لند

  • سافاری پارک وحشت

محل: غرب دریاچه چیتگر

  • سینمای شش بعدی

محل: غرب دریاچه چیتگر

محدودیت سن: افراد بالای ۱۲ سال، مناسب برای بالای ۱۶ سال

سینما شش بعدی

  • چرخ و فلک

محل بازی: شرق دریاچه چیتگر، کمی بالاتر از مرکز خرید بام لند

  • ماشین برقی یا کوبنده

محل: غرب دریاچه چیتگر، کنار گیشه بلیت

  • پیست کارتینگ

محل بازی: غرب دریاچه چیتگر، کنار باجه فروش بلیت

  • بازی های مخصوص کودکان

در سمت غرب دریاچه چیتگر تهران مجموعه‌ای از بازی‌های مخصوص کودکان نیز قرار دارد که با نام «زمین بازی و جایزه» نیز خودنمایی می‌کند. تقریباً ۱۰ بازی متنوع در این مجموعه وجود دارد که می‌تواند برای کودکان‎تان بسیار هیجان انگیز باشد.

سرزمین بازی

غیر از بازی چه کنیم؟

در کنار بازی‌ها و فعالیت‌های هیجان انگیز، اگر اهل هیچ کدام از آن‌ها نبودید می‌توانید به سمت فعالیت‌هایی تفریحی بروید و آرامش مورد نیازتان را بدست آورید. برخی از این فعالیت‎ها رایگان بوده و برای برخی باید هزینه‌های مربوط به آن را بپردازید.

  • پیاده روی در بخش گذر موج
  • تفریح در ساحل سنگی دریاچه چیتگر
  • عکاسی کنار دریاچه
  • پیک نیک در کنار دریاچه چیتگر
  • ماهیگیری در چیتگر
  • دوچرخه سواری کنار دریاچه

دوچرخه سواری

بام لند

جذاب‌ترین دلیل رفتن به سمت دریاچه چیتگر برای من، مرکز خرید بام لند است! این مرکز خرید یکی از لوکس‌ترین و جدیدترین مراکز خرید شهر تهران است. امکانات بام لند باعث شده تا هرروز هزاران نفر از این مکان بازدید کنند. یکی دیگر از مواردی که باعث شده‌است تا بام لند محبوب شود، وجود کافه و رستوران ‌های با کیفیت و متنوع در این مجموعه که به سبب آب‌وهوای فوق العاده‌ای که دریاچه به آن می‌دهد باعث خاص تر شدن رستوران‌های آن نیز شده است.

بام لند

وجود برندهای برتر دنیا و مراکز تفریحی جذابی مانند سالن‌‌های سینما، مجموعه‌ی تفریحی مخصوص کودکان، مسیر مخصوص پیاده‌روی، کلوپ ماهی‌گیری، وی آر لند، پاتیناژ، آمفی تئاتر روباز و بسته و کلی مجموعه‌ی جذاب و جالب دیگر، بام لند را از سایر مراکز تفریحی تهران متمایز کرده است.

از جمله برندهای معروفی که می‌توانید در مرکز خرید بام لند پیدا کنید می‌شود به آدیداس، آلدو، سواروفسکی، کالینز، ویمنز سیکرت، منگو و … اشاره کرد.

چطور برویم بام لند؟

آدرس: ﺗﻬﺮان، ﺑﺰرﮔﺮاه ﺷﻬﯿﺪ ﻫﻤﺖ، ﺧﺮوﺟﯽ ﺑﻠﻮار ﮐﺎﺷﺎن، میدان موج، خیابان موج بلوار صدف، مرکز تجاری تفریحی بام لند.

مراکز خرید

بهترین زمان رفتن به دریاچه

در شش ماه اول سال شرایط جوی برای رفتن به سمت دریاچه چیتگر تهران به منظور پیک‌نیک، پیاده روی و تفریج گزینه بسیار خوبی به شمار می‌رود.

اما در شش ماه دوم سال که هوا سرد می‌شود شرایط آنچنان مانند شش ماه گذشته نیست ولی ممکن است برخی از شما با یک لیوان چای یا قهوه در کنار دریاچه و تماشای مرغ های دریایی لذتی چندین برابر از فصل گرم سال را تجربه کنید.

در نتیجه هر ۴ فصل سال برای رفتن و بازدید از دریاچه چیتگر می‌تواند گزینه‌ی جذاب به شمار بیاید و فقط بستگی به حال و هوای شما دارد.

زمان سفر

۱۰ دیدگاه

  1. مودت

    ۱۱ آبان ۱۳۹۸ در ۵:۰۷ ب٫ظ

    نمیدونم والا

    پاسخ

    • گلزار

      ۱۸ آبان ۱۳۹۸ در ۹:۵۸ ق٫ظ

      منم نمی دونم 🙂

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۴ آبان ۱۳۹۸ در ۲:۲۷ ب٫ظ

    سلام. جامع و کامل بود. ممنونم

    پاسخ

    • گلزار

      ۵ آبان ۱۳۹۸ در ۱۱:۱۵ ق٫ظ

      سپاسگزارم .
      من هم ممنونم 🙂

      پاسخ

  3. روزبهاني

    ۲ آبان ۱۳۹۸ در ۹:۰۶ ق٫ظ

    دریاچه چیتگر با تمام زیبایی های که دارد باعث شرجی هوا وآلودگی های هم برای ساکنین اطراف شده است

    پاسخ

    • گلزار

      ۲ آبان ۱۳۹۸ در ۹:۴۷ ق٫ظ

      راجع به این موضوع اطلاعی ندارم 🙁

      پاسخ

  4. رامین

    ۱ آبان ۱۳۹۸ در ۳:۴۹ ب٫ظ

    بسیار عالی

    پاسخ

    • گلزار

      ۱ آبان ۱۳۹۸ در ۵:۴۴ ب٫ظ

      سپاسگزارم 🙂

      پاسخ

  5. یوسفی

    ۱ آبان ۱۳۹۸ در ۳:۰۳ ب٫ظ

    با حاله

    پاسخ

    • گلزار

      ۱ آبان ۱۳۹۸ در ۳:۴۳ ب٫ظ

      بلی خیلی 🙂

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…