نکات مهم در خرید میز ناهارخوری

۷
9
زمان مطالعه: 4 دقیقه
برای خرید یک میز ناهارخوری که علاوه بر زیبایی بتواند رضایت شما را پس از خرید جلب کند، نیاز است به چند نکته توجه کنید و میز ناهارخوری دلخواه تان را به خانه بیاورید.
خرید میز ناهارخوری

در گذشته میز ناهارخوری یک کالای لوکس و غیرضروری شناخته می‌شد. گرچه نشستن پای سفره هایی که روی زمین پهن می‌شود صفای خاصی دارد اما نمی‌توان لزوم وجود میز ناهارخوری و رفاهی که به زندگی ما افزوده را نادیده گرفت، بنابراین نیاز به وجود میز ناهارخوری در هر خانه ای حس می‌شود. با نبود میز ناهارخوری، گویی چیزی در خانه کم است. در این بخش از مجله دلتا هر آن چه را برای خرید میز ناهارخوری مناسب نیاز دارید به شما می‌گوییم.

میز ناهارخوری

میز ناهارخوری در ابعاد و اشکال مختلفی تولید می‌شود و می‌توان در هر خانه ای هرچند کوچک یک میز ناهارخوری داشت. طراحی های خلاقانه و مینیمالیستی امکان انتخاب میزهای تاشو و دیواری را نیز برای ما فراهم کرده اند تا  در آشپزخانه های کوچک نیز یک میز ناهارخوری داشته باشیم. برای خرید میز ناهارخوری نکاتی وجود دارد که با دانستن آن ها می‌توانید بهتر انتخاب کنید و از خرید خود رضایت داشته باشید. میز ناهارخوری از جمله لوازمی نیست که هرروز نیاز به خرید آن داشته باشید و فقط یک بار برای آن هزینه پرداخت می‌کنید.

میز ناهارخوری

چند نکته

برای خرید میز استاندارد اولین چیزی که اولویت دارد راحتی افراد است. مشخصات فیزیکی ساکنان خانه را در نظر بگیرید. برای مثال اگر متوسط قدتان بلند است می‎توانید میزهایی بلندتر و برای بچه ها چارپایه های کوچک تهیه کنید تا  هنگام نشستن آن را زیر پای خود قرار دهند.

ویژگی میز استاندارد

یک میز خوب یعنی میزی که استاندارد های تعریف شده از لحاظ جنس، ارتفاع، فرم و اسکلت را داشته باشد. برای اینکه از خرید خود پشیمان نشوید و علاوه بر داشتن میز مورد علاقه خود بتوانید از آن به راحتی استفاده کنید چند نکته را به شما یادآور می‌شویم.

میز ناهارخوری

ارتفاع

همان طور که بالاتر اشاره شد میز ناهارخوری شما باید راحتی را تضمین کند. با قرار دادن دست ها روی میز حداکثر فاصله آرنج تا بدن از چهل سانتی متر بیش‎تر نشود تا از بروز آسیب های جدی در طولانی مدت جلوگیری شود. ارتفاع میز باید تا زیر قفسه سینه باشد، به گونه ای که بتوانید به راحتی به محتویات روی میز دسترسی و آزادی حرکت داشته باشید. اگر میزی با ارتفاع کم تر از استاندارد انتخاب کنید، به هنگام صرف غذا باید خم شوید که سبب آسیب رسیدن به ستون فقرات خواهد شد.

صندلی

یک صندلی با ارتفاع مناسب انتخاب کنید که هنگام نشستن پاها روی زمین قرار بگیرد و نشیمن نرم و راحتی داشته باشد. زاویه تکیه گاه نسبت به زمین نود درجه باشد تا بتوان به راحتی به آن تکیه داد و در زمان استفاده صاف پشت میز نشست.

میز ناهارخوری

تعداد نفرات

تعداد ساکنان و مهمانان خانه در انتخاب تعداد مبلمان و میز ناهارخوری موثر است. پر طرفدار ترین میز ناهارخوری، نوع شش و هشت نفره است. می توانید یک میز جمع و جور و کوچک برای صرف چای و صبحانه در آشپزخانه قرار دهید و با توجه به نیاز، میز ناهارخوری بزرگ‎تر را گوشه پذیرایی بگذارید.

پایه ها

ممکن است میزی در نگاه اول زیبا به نظر برسد اما اگر پشت آن بنشینید متوجه خواهید شد که میز ایستایی بالایی ندارد. میزی انتخاب کنید که دارای چهار پایه با ارتفاع مساوی باشد. اگر میز مورد علاقه تان تک پایه است، میزی که پایه پهن تری دارد یا در انتها به چند شاخه تبدیل شده است خریداری کنید. در حالتی که پایه های میز ثابت نیست، مطمئن شوید که  هنگام نصب پایه های به درستی در جای خود قرار بگیرند و میز واژگون نشود. اگر پایه ها به سمت بیرون متمایل باشند ممکن است مانع رفت و آمد شده و مشکل ساز شود.

سبک

با سلیقه های مختلف، سبک های مختلف نیز به وجود آمده است. تولید کنندگان میز ناهارخوری نیز در این مسیر با نیاز و خواست مشتری همراه شده اند. با توجه به سبک دکوراسیون داخلی خانه می‌توانید میز و صندلی هایی با فرم ها مختلف تهیه کنید. اگر به چوب علاقه دارید میزهای چوبی را انتخاب و برای تکمیل آن صندلی هایی با روکش های رنگی تهیه کنید. اگر نمی‌دانید چه میزی را با چه صندلی هایی خریداری کنید، بیش تر فروشندگان میز ناهارخوری را با صندلی مناسب ست می‌کنند و سرویس کامل را به شما پیشنهاد می‌دهند.

فرم

میزهای ناهارخوری به اشکال مختلفی تولید می‌شوند؛ گرد، مربع، انواع اشکال هندسی و مدرن. با پیچیده شدن طراحی و پیشرفت نرم افزارهای طراحی، میزهایی طراحی و ساخته شده اند که به هنگام نیاز می‌توان آن ها را باز و سپس آن را جمع کرد، بنابراین فضای زیادی را اشغال نمی‌کند.

جنس

میزهایی به جنس چوب بامبو و درخت سیاه از مرغوب ترین میزها به حساب می‌آیند. چوب سیاه در برابر رطوبت، سرما و گرما مقاوم است. بعد از ساخت این میز آن را در دمای بالا و پایین مورد آزمایش قرار می‌دهند. این چوب استحکام زیادی دارد، بنابراین گران قیمت است.

چوب راش نیز استفاده زیادی در صنعت مبلمان دارد، قیمت آن به نسبت چوب سیاه کم تر و کیفیت مناسب تری از چوب های دیگر دارد. رنگ این چوب از کرم تا قهوه ای مایل به قرمز متغییر است. به دلیل تراکم بالای بافت چوب راش، مقاومت این چوب در برابر قارچ و حشرات زیاد است. در ساخت میز ناهارخوری علاوه بر چوب از متریال های مختلفی از جمله پلاستیک، شیشه و فلز نیز استفاده می‌شود.

با توجه به نیاز خود، سایر لوازم موجود در خانه و سبک چیدمان می‌توانید میز خود را از میان جنس های مختلف انتخاب کنید. برای مثال یک میز ناهارخوری چوبی در سبک دکوراسیون وینتج ترکیب جذابی تشکیل می‌دهد، و یا انتخاب میز شیشه ای می‌تواند در بزرگ تر دیده شدن خانه کمک کند. امیدواریم مطالب گفته شده مفید باشد و سعی خواهیم کرد در مطالب بعدی به چیدمان میز ناهارخوری در دکوراسیون منزل بپردازیم.

۷ دیدگاه

  1. مسعود

    ۱۶ آبان ۱۳۹۸ در ۹:۲۶ ق٫ظ

    جالب بود ممنون

    پاسخ

    • مریم عنبری

      ۱۸ آبان ۱۳۹۸ در ۱۲:۴۵ ب٫ظ

      ممنون که مجله دلتا رو همراهی می‌کنین

      پاسخ

  2. فرهنگ

    ۱۵ آبان ۱۳۹۸ در ۶:۲۱ ب٫ظ

  3. فتحی

    ۳۰ مهر ۱۳۹۸ در ۹:۲۳ ق٫ظ

    مطالب بسیار عالی و کاربردی

    پاسخ

    • مریم عنبری

      ۳۰ مهر ۱۳۹۸ در ۹:۴۷ ق٫ظ

      از رضایتمندی شما خشنودیم

      پاسخ

  4. روزبهاني

    ۲۹ مهر ۱۳۹۸ در ۶:۵۵ ب٫ظ

    متشکرم

    پاسخ

    • مریم عنبری

      ۳۰ مهر ۱۳۹۸ در ۹:۴۷ ق٫ظ

      مرسی از شما همراهِ همیشگی

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…