جنوب تهران ؛ مقاوم در برابر کاهش قیمت مسکن

۵
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
با خروج سرمایه‌گذاران از بازار مسکن، واکنش این بازار در مناطق مختلف شهر تهران به کاهش قیمت مسکن متفاوت بوده است.
کاهش قیمت مسکن در مرکز تهران

هر چند قیمت مسکن از ابتدای تابستان امسال روند کاهشی داشته و هم‌اکنون به سطح اسفندماه سال گذشته بازگشته است، اما واکنش مناطق مختلف پایتخت به  قیمت‌ها متفاوت بوده است. ریشه کاهش قیمت مسکن در مرکز تهران را می‌توان در خروج متقاضیان سرمایه‌گذاری از بازار معاملات جست‌وجو کرد.

به گزارش مجله دلتا مصطفی قلی خسروی رییس اتحادیه مشاوران املاک، به تازگی اظهار داشته است: اسفندماه ۹۷ میانگین قیمت پیشنهادی آپارتمان در منطقه یک تهران، متری ۲۴ میلیون تومان گزارش شده و در ماه‌های پس از آن به میزان بیشتری افزایش پیدا کرده و در تیرماه امسال به متری ۳۰ میلیون تومان رسیده است. هم‌اکنون مجددا متوسط قیمت در این منطقه ۲۴ میلیون تومان شده که این مسئله نشان می‌دهد متقاضیان سرمایه‌گذاری از بازار مسکن خارج شده اند.

روند کاهش قیمت مسکن در جنوب تهران

با توجه به اینکه با ۲۷۸۷ مورد قرارداد های خرید و فروش آپارتمان شهر تهران در شهریورماه، سهم هر منطقه به طور میانگین ۱۲۶ قرارداد می‌شود؛ در مناطق یک و سه تعداد معاملات تقریبا به همین میزان بوده اما در مناطق ۹، ۱۲، ۱۳، ۱۶ تا ۲۲ تعداد قرارداد ها کمتر از سایر مناطق است. این موضوع نشان می‌دهد، توان متقاضیان در جنوب شهر به قیمت‌ ها نمی‌رسد. در بعضی محله‌های نیمه جنوبی تهران قیمت‌ های پیشنهادی در حال افزایش است. بنا به گفته قلی‌خسروی؛  پیش‌بینی می‌شود که بازار مسکن در نیمه دوم سال ۹۸ به سمت کاهش نسبی قیمت در مناطق میانی و جنوبی حرکت کند اما افت در این دو محدوده نسبت به سایر مناطق پایتخت، بسیار آرام خواهد بود و ممکن است در بعضی محله‌ها که عرضه کمتر از تقاضا است قیمت‌ها اصلا پایین نیاید.

عمده معاملات در مرکز تهران انجام می‌شود

گزارش‌های میدانی گویای آن است که فشار تقاضای مصرفی در مرکز و جنوب تهران، بیشتر از شمال شهر است، اما عمده معاملات مسکن در شش منطقه میانی تهران روی داده است. با تراکم خانوار های متوسط در محدوده میانی شهر و وجود تقاضا، قیمت مسکن در این مناطق مقداری کاهش یافته است. هرچند که اعداد و ارقام حاکی است که این محله‌ها کانون خرید و فروش محسوب می‎شوند، اما در این بخش‌ ها نیز اغلب مشتریان در پی واحد های زیر قیمت هستند.

۵ دیدگاه

  1. ملکی

    ۳۰ مهر ۱۳۹۸ در ۲:۱۸ ب٫ظ

    ممنون مطالب مفید و خوبی بود

    پاسخ

  2. فرهاد کرمی

    ۳۰ مهر ۱۳۹۸ در ۱۰:۳۶ ق٫ظ

  3. بردیا

    ۳۰ مهر ۱۳۹۸ در ۱۰:۲۷ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۳۰ مهر ۱۳۹۸ در ۱۰:۲۷ ق٫ظ

  5. روزبهاني

    ۳۰ مهر ۱۳۹۸ در ۹:۴۴ ق٫ظ

    کاهش قیمت ها تقریباً در همه مناطق محسوس می باشد وتداوم خواهد داشت تا رسیدن به قیمت واقعی ملک

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…