موزه ملی شیخ زاید ؛زیبایی در دامان طبیعت

۰
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
با مطالعه این گزارش با یکی از بناهای زیبای جهان آشنا شوید.
موزه ملی شیخ زاید

در مطالب گذشته به اهمیت و معرفی موزه bmw کشور آلمان پرداختیم و اکنون در ادامه به معرفی یکی دیگر از این موزه های خاص با معماری ویژه خود  به نام موزه ملی شیخ زاید ابوظبی می پردازیم.

در سراسر دنیا موزه ها یکی از مراکز مهم جذب گردشگران محسوب می شوند که با معماری خاص و ویژه خود می توانند جز برترین طراحی های کشور ها به حساب آیند.

این اثر یاد بود و موزه شیخ زاید بن سلطان، رئیس و موسس امارات متحده عربی است که  ۳۸۰۰۰ متر مربع مساحت دارد و ارتفاع بلندترین بال فلزی آن ۱۲۵ متر است. طرح این بنا متعلق به معمار مشهور بین المللی نورمن فاستر است که از بین دوازده ایده برتر از سراسر جهان انتخاب شده است و پس از طراحی و ساخت بعنوان نمادی از این شخصیت به نام موزه ملی شیخ زاید نامگذاری شد.

در طراحی موزه ملی شیخ زاید از پرواز شاهین و بال های آن الهام گرفته شده که نمادی از کشور امارات و نشان از علاقه شیخ زاید به شکار شاهین است و بنابر اهمیتی که شیخ برای طبیعت قائل بوده ، این ساختمان در یک باغ مصنوعی قرار داده شده که در آن ۵ بال فلزی خود نمایی می کنند.

موزه ملی شیخ زاید

در اطراف این بنای زیبا نیز با استفاده از کاشت درختان متعدد و ایجاد فضای سبز فضای با نشاط تری برای موزه به دست آمده است و همان طور که می دانید این موزه نیز مانند موزه ها، گالری ها و ساختمان های خاص هر کشوری می تواند برای جذب توریست های خارجی نقش مهمی را ایفا کند. همین ساختمان ها هستند که هر ساله پای هزاران و یا میلیون ها انسان را به کشور های دیگر می کشانند و با ایجاد بستری مناسب در صنعت توریسم با در آمد زایی و گردش سرمایه در کل جهان می شوند.

 

طراحی

معماری

معماری های خاص

برای دیدن مطالب بیشتر در مورد معماری های خاص ، دکوراسیون داخلی و محوطه سازی از مجله دلتا دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…