مسکن مهر پرند گرفتار افزایش هزینه‌ ها

۱
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
قیمت نهاده‌های ساختمانی و مشکلات زیربنایی و روبنایی فقط بخشی از مشکلات مسکن مهر است که گفته می‌شود با چالش بزرگی به نام افزایش هزینه‌ها مواجه شده است.
مشکلات مسکن مهر

براساس برنامه، واحدهای مسکن مهر پرند در نیمه اول سال ۹۸ باید به متقاضیان تحویل داده می‌شد، اما حالا آخرین‌ گزارش‌ها از مشکلات مسکن مهر شهر جدید پرند می‌گوید، ۲۰ هزار واحد معطل نصب وسایل ضروری، انشعابات و زیرساخت‌ ها هستند.

به گزارش مجله دلتا اگرچه در شش ماهه ابتدایی سال ۹۸ تقریبا ماهانه، هزار واحد تحویل متقاضیان مسکن مهر شده، اما بنا به گفته مدیران اجرایی، این پروژه، مسکن مهربه دلیل تحولات اقتصادی سال ۹۷ ، با چالش بزرگی به نام افزایش هزینه‌ ها مواجه شده است.

مشکلات مسکن مهر و تامین نقدینگی

گفته می‌شود تکمیل مسکن مهر پرند به حدود ۴۰۴ میلیارد تومان نقدینگی نیاز دارد که از این رقم ۷۲ میلیارد تومان از محل تسهیلات، ۱۹۵ میلیارد تومان از محل آورده متقاضیان و ۱۳۶ میلیارد تومان از محل اعتبارات داخلی و تهاتر بایستی تامین اعتبار شود.

iran mesken meher projesi 75854 مسکن مهر پرند گرفتار افزایش هزینه‌ ها

از موانع دیگر تسریع پروژه، عدم پرداخت مالی خریدارانی است که صرفا به قصد سرمایه‌گذاری در پرند آپارتمان خریداری کرده‌اند. این متقاضیان غیر موثر حتی در فراخوان برای تعیین تکلیف واحد ها حضور نداشته و بسیاری از آن ها نیز ۷۰ درصد اولیه مبلغ پروژه را پرداخت و نسبت به پرداخت بقیه آن اقدامی نکرده‌اند.

بر اساس تفاهم شرکت عمران شهر جدید پرند با شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی و شرکت متروی تهران برای دو خطه کردن قطار حومه‌ای و آوردن مترو به شهر پرند، این شرکت باید مبلغ ۱۷۵ میلیارد تومان به متروی تهران و ۱۳۵ میلیارد تومان به راه‌آهن جمهوری اسلامی به نیابت از دولت پرداخت کند.

محوطه‌سازی و آماده کردن خیابان‌ها نیازمند ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار از منابع داخلی است و از آنجا که شرکت عمران شهر پرند یک شرکت هزینه-درآمد است، مجاز است زمین‌های شهر را به صورت نقدی یا تهاتر در قبال تعهدات‌ خود واگذار کند. گزارش‌ها نشان می‌دهد این شرکت در سال ۹۷ کل بودجه پیش‌بینی شده را محقق و حدود ۴۴ مدرسه، ۱۰۰ هکتار پارک، مسجد و کلانتری احداث کرده‌ است.

یک نظر

  1. ملکی

    ۳۰ مهر ۱۳۹۸ در ۲:۱۳ ب٫ظ

    ممنون

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…