خواص کره بادام زمینی

۱۱
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کره بادام زمینی خواص زیادی دارد و با خوردن آن می‌توانید به حفظ سلامت خود کمک کنید. در ادامه فواید این ماده مغذی را بخوانید.
خواص کره بادام زمینی
کره بادام زمینی از لذیذترین محصولات تهیه شده از بادام زمینی است و حدود یک سوم بادام زمینی کشت شده در سراسر دنیا، صرف تهیه کره آن می‌شود. این محصول یک خوراکی خوشمزه است که می‌توان از آن به عنوان بمب انرژی نام برد. وجود میزان زیاد چربی‌های غیراشباع و مواد مغذی دیگر، این ماده را به یکی از خوراکی‌ها و میان ‎‌وعده‌های مناسب برای لاغری و کاهش وزن تبدیل کرده است. در این مطلب مجله دلتا درباره خواص کره بادام زمینی بیش‌تر بخوانید.

ایجاد احساس سیری

اسید چرب و پروتئین موجود در کره بادام زمینی باعث می‌شود احساس سیری کنید. مصرف کره بادام زمینی همراه با نان تست یا بدون آن به‌ عنوان صبحانه‌، یا همراه با سیب به‌ عنوان میان وعده می‌تواند از پرخوری شما جلوگیری کند. اما همیشه در مصرف کره بادام زمینی میانه‌روی کنید. بهترین مقدار مصرف کره بادام زمینی دو قاشق غذاخوری است.

کاهش خطر ابتلا به دیابت

مصرف کره بادام زمینی می‌تواند خطر پیشرفت دیابت را کاهش دهد. مصرف ۳۱ گرم کره بادام زمینی (در حدود ۲ قاشق غذاخوری)، حداقل ۵ روز در هفته می‌تواند خطر گسترش دیابت را تا ۳۰ درصد کاهش دهد.

طریقه مصرف کره بادام زمینی برای لاغری

کاهش وزن

اگر می‌خواهید یک رژیم کم‌کالری بگیرید، مصرف کره بادام زمینی می‌تواند به کاهش وزن شما کمک کند. این ماده مغذی،‌ پروتئین بیش‌تری نسبت به سایر آجیل‌ها دارد و این مقدار در دو قاشق غذاخوری چیزی در حدود ۸ گرم است. همچنین به دلیل داشتن چربی و فیبر بالا می‌تواند به‌ عنوان میان وعده، برای مدت طولانی‌تری شما را سیر نگه دارد. درنتیجه میزان کالری دریافتی در طول روز کاهش پیدا می‌کند. مصرف ۲۰۰ کالری از کره بادام زمینی در مقایسه با مصرف ۲۰۰ کالری نان، بیش‌تر می تواند شما را سیر نگهدارد.

بادام زمینی می‌تواند باعث افزایش سوخت‌و‌ساز بدن شود و افرادی که به‌طور روزانه ۵۰۰ کالری کره بادام زمینی را به مدت ۱۹ هفته مصرف می‌کنند، میزان سوخت‌و‌ساز آن‌ها تا ۱۱ درصد افزایش می‌یابد.

کره بادام زمینی

حفظ سلامت ماهیچه و اعصاب

منیزیم یکی از مواد معدنی ضروری است که بیش‌ از ۳۰۰ نوع فعالیت بیوشیمیایی بدن را تقویت می‌کند. کره بادام زمینی سرشار از منیزیم است و این میزان در حدود ۱۲ درصد از منیزیم مورد نیاز بدن در هر وعده مصرفی است. این موضوع به این معناست که کره بادام زمینی می‌تواند به تنظیم دمای بدن، سم زدایی بدن، تولید انرژی، استحکام استخوان، دندان و حفظ سلامت دستگاه عصبی کمک کند.

ضد سرطان

کره بادام زمینی ترکیبات ضد سرطانی قوی دارد. مصرف این ماده در طول هفته، می‌تواند از بروز سرطان روده در زنان پیشگیری کند. فیتوسترول موجود در کره بادام‌زمینی می‌تواند رشد سلو‌ل‌های سرطان پستان، روده بزرگ و پروستات را کاهش دهد و حتی از بروز سرطان ریه در افراد مستعد هم جلوگیری کند.

فواید کره بادام زمینی

افزایش بهره هوشی

چربی غیراشباع که در غذاهایی مانند آجیل یا روغن زیتون وجود دارد، به حفظ سلامت و عملکرد مغز کمک می‌کند. ویژگی آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی آجیل به کاهش استرس کمک می‌کند.

‌ ضد کلسترول و تقویت قلب

خواص کره بادام زمینی برای کسانی که مستعد ابتلا به بیماری‌های قلبی هستند، مفید است؛ زیرا چربی موجود در بادام‌زمینی از نوع چربی‌های خوب است. به‌علاوه این ماده غذایی، فیتوسترول دارد که ساختاری شبیه به کلسترول موجود در غذاهای حیوانی است؛ با این تفاوت که برخلاف کلسترول، فیتوسترول برای سلامت قلب و عروق مضر نیست.

۱۱ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۲:۱۶ ق٫ظ

  2. سعدی

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ در ۸:۲۷ ب٫ظ

  3. الهی

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ در ۴:۲۴ ب٫ظ

    خوبی هاشو گفتید از ضررهاش هم بگید بادام زمینی به علت اینکه وجود سم آفلاتوکسین بیشتر از آجیل های دیگه،آجیل مرغوبی محسوب نمیشه،کره بادام زمینی هم زیاد مصرف کردنش به واسطه آفلاتوکسین توصیه نمیشه

    پاسخ

    • مریم عنبری

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ در ۱:۱۸ ب٫ظ

      با سلام. همانطور که در تیتر گفته شده در این مطلب تنها به “خواص” آن پرداخته ایم.

      پاسخ

  4. مسعود

    ۲۴ آبان ۱۳۹۸ در ۸:۳۷ ب٫ظ

    واقعا خوشمزه و مفیده

    پاسخ

  5. مسرور

    ۳۰ مهر ۱۳۹۸ در ۱۲:۵۸ ب٫ظ

    من از هرچیزی خوشم میاد واسم ضرر داره….
    ممنون بابت اطلاعات به روزتون

    پاسخ

  6. یوسفی

    ۳۰ مهر ۱۳۹۸ در ۱۱:۱۰ ق٫ظ

    عالی

    پاسخ

  7. روزبهاني

    ۲۹ مهر ۱۳۹۸ در ۷:۲۲ ب٫ظ

    بسیار عالی

    پاسخ

  8. متین

    ۲۹ مهر ۱۳۹۸ در ۴:۵۷ ب٫ظ

  9. نژادی

    ۲۹ مهر ۱۳۹۸ در ۳:۳۷ ب٫ظ

    عالیه

    پاسخ

  10. آرین

    ۲۹ مهر ۱۳۹۸ در ۳:۳۶ ب٫ظ

    جالب بود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…