کوچک‌ متراژ های پرمشتری

۲
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بازار رهن و اجاره آپارتمان در تهران به دلیل رکود تورمی که از سال 97 آغاز شده، دست متقاضیان بسیاری را به سمت آپارتمان‌های کوچک‌متراژ دراز کرده است.

با وجود کسادی معاملات در بازار رهن و اجاره آپارتمان در تهران ، متقاضیان املاک ۴۰ تا ۶۰ متر مربعی در مناطقی از پایتخت که عرضه این املاک در آن‌ها بیشتر است، درپی آپارتمانی با قیمت مناسب هستند.

به گزارش مجله دلتا از سال گذشته با جهش ناگهانی اجاره‌بها، تقاضای اجاره واحدهای مسکونی کوچک‌متراژ در بین متقاضیان افزایش یافت و گروهی از مستاجران به ویژه زوج‌های بدون فرزند، ناچار به نقل مکان به آپارتمان‌های کوچک‌تر شدند. بر همین اساس، تقاضای رهن و اجاره آپارتمان‌های ۴۰ تا ۶۰ مترمربعی در بازار اجاره مسکن همچنان قابل توجه است و بستر کثرت تقاضا در مناطق ۷، ۱۰، ۱۳، ۱۴ تهران را که از جمله مناطق ساخت و سازهای کوچک‌متراژ هستند به وجود آورده است.

در تابستان سال جاری علاوه بر مستاجران واحدهای مسکونی کوچک که به جابه‌جایی ملکی تمایلی نداشتند و ترجیح آن‌ها بر توافق با موجر کنونی خود برای یک سال سکونت دیگر بود، مستاجرانی که سال اول باجاره نشینی را طی کرده اند نیز در بازار رهن و اجاره آپارتمان در تهران در پی واحد اجاره ای کوچک‌متراژ بوده اند.

با اینکه کاهش توان خرید مردم و همچنین خروج سرمایه گذاران از بازار مسکن، در یکی دو ماه گذشته موجب شکست حباب قیمتی و همچنین روند نزولی قیمت مسکن شده است، اما هنوز اغلب متقاضیان اجاره املاک کوچک‌متراژ در پی یافتن ملکی با حداقل هزینه سکونت هستند. از آنجا که عرضه آپارتمان‌‌های کوچک‌متراژ در مناطق مناطق ۷، ۱۰، ۱۳، ۱۴ تهران با قیمت مناسب صورت می‌گیرد؛ املاک این مناطق با توان مالی متقاضیان چنین متراژی تناسب بیشتری دارد.

پرس‌وجو از آژانس‌های املاک فعال در سطح پایتخت نشان می‌دهد که  یک آپارتمان ۵۰ متری در نبرد جنوبی، خیابان آقاجانلو با ودیعه ۸۵ میلیون تومان و اجاره ماهانه ۱۵۰ هزار تومان واگذار می‌شود. در محله خواجه نظام، خیابان ماندگار نیز آپارتمان ۴۵ متری با ودیعه ۴۰ میلیون تومان و اجاره ماهانه ۸۰۰ هزار تومان، در پوشه آگهی‌های املاک قرار دارد.

۲ دیدگاه

  1. ملکی

    ۳۰ مهر ۱۳۹۸ در ۲:۱۵ ب٫ظ

    ممندن

    پاسخ

  2. مهرداد کریم زاده

    ۳۰ مهر ۱۳۹۸ در ۸:۴۷ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…