غوره و آبغوره ؛ چربی سوز ضد سرطان

۷
4
زمان مطالعه: 3 دقیقه
قاتل خوشمزه فشار خون و کلسترول بد اینجا است؛ نه لیمو و نه آبلیمو؛ از این به بعد فقط آبغوره بخورید؛ با مجله دلتا همراه باشید.
آبغوره

آبغوره فقط چاشنی سوپ و سالاد نیست؛ قاتل فشار خون و کلسترول اینجا است! این ماده مغذی از خانواده بزرگ انگور، اسید های آلی مانند اسید مالیک، اسید فرمیک، اسید سوکسینیک، اسید اگزالیک، اسید گلوکولیک و قند دارد که در درمان بیماری‌ها بسیار مفید است.

مثلا بیماری اسکوربوت که به علت کمبود ویتامین C در بدن به وجود می‌آید، با غوره درمان می‌شود. غوره چون تارتارات پتاسیم دارد، برای درمان سیاتیک و رماتیسم حاد بسیار مفید است؛ پس از مصرف این چاشنی خوشمزه در سالاد‌ها و غذا‌های‌تان غافل نشوید؛ مجله دلتا شما را به خواندن این مطلب ترش و خوشمزه دعوت می‌کند.

غوره-و-آبغوره

آبغوره بخوریم یا آبلیمو

یک چاشنی ترش و پر خاصیت که دوست و همنشین لیمو و آبلیمو است؛ شما کدام یک را انتخاب می‌کنید؟ اصلا خواص بی‌نظیر این چاشنی را می‌دانید؟

سرشار از ویتامین C

از آنجایی که آبغوره حاوی ویتامین C است، می‌تواند التهاب مخاط دهان و خونریزی لثه‌ها که ناشی از کمبود این ویتامین است، کاهش دهد. به علاوه، به دلیل ترکیبات ضد عفونی‌کننده، این چاشنی پاک‌کننده معده و روده است و در دفع کرم روده هم بسیار مؤثر است.

جذب آهن غذا

آبغوره محرک اشتها است و افزودن کمی از آن به غذا می‌تواند باعث طعم دلپذیر و مطلوب آن شود و به افزایش جذب املاح معدنی به ویژه آهن و مواد‌ غذایی غیر حیوانی مانند حبوبات کمک می‌کند.

خواص-آبغوره

چاشنی ضد سرطان

اخیرا دانشمندان در مطالعات خود، سطح استرول‌های خوب را به نام فیتواسترول که با تومورهای سرطانی مبارزه می‌کنند، در انگورهای رسیده و  شیرین بررسی کرده‌اند. نتایج این مسئله قابل توجه است؛ زیرا فیتواسترول‌ها خواص ضد تومور و ضد سرطانی دارند که در انگور و فراورده‌های مربوط به آن مثل آبغوره موجود است.

مبارزه با کلسترول بد

مصرف غوره و آبغوره  تأثیرات مضر یک رژیم غذایی با کلسترول بالا را مهار می‌کند. درواقع، این ماده تأثیرات آتروژنیک عامل ذخیره لیپید، آتروما و تجمع کلسیم در عروق را خنثی می‌کند.

از بین برنده کرم روده و معده

بسیاری از افراد برای درمان انگل‌های معده و روده خود به دنبال درمان‌های خانگی هستند و آبغوره به خاطر ترکیبات ضد عفونی‌کننده، پاک‌کننده معده و روده است؛ به خصوص در دفع کرم روده بسیار مؤثر است.

کاهش فشار خون

مصرف ۲۰۰ میلی‌لیتر آبغوره، به کاهش فشار خون افراد کمک می‌کند. البته نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که اگرچه این کاهش اتفاق افتاد اما سطح فشار خون به سطح طبیعی باز نمی‌گردد.

درمان سیاتیک و کمر درد

پتاسیم یک ماده معدنی بسیار مفید برای درمان درد سیاتیک و مشکلات ناحیه کمر و ناراحتی‌های رماتیسمی است و این ماده معدنی در غوره و آبغوره به میزان بسیار زیادی موجود است. همچنین، استفاده از آبغوره، پادرد و سایر ناراحتی‌های عضلانی و مفصلی را هم کاهش می‌دهد.

خاصیت قاعده‌آوری و تنظیم پریود

قاعدگی یا پریود نامنظم خانم‌ها با مصرف آبغوره درمان می‌شود. همچنین مصرف این نوشیدنی در دختران جوان باعث جلو افتادن دوره بلوغ  آن‌ها می‌شود و زمان پریودی را تنظیم می‌کند.

آبلیمو-و-آبغوره

اشتها آور

آبغوره با افزایش ترشحات معده، اشتها را تحریک می‌کند و در هضم غذاهای چرب و سنگین مفید است. شما می‌توانید از این چاشنی در انواع سالاد‌های خانگی و حتی سوپ استفاده کنید.

نوشیدنی لاغری یا چاقی

چهل روز صبح ناشتا، شش مثقال آبغوره بنوشید؛ این نوشیدنی از چاقی مفرط جلوگیری می‌کند؛ البته مصرف این چاشنی اشتها آور آن هم به صورت ناشتا، مخاط دستگاه گوارش را تخریب کرده و  آن را مستعد ایجاد زخم می‌کند.

مضرات-آبغوره-و-کبد-چرب

 مضرات آبغوره برای کبد چرب

کبد به طور طبیعی مزاج گرم و تر دارد؛ بنابراین سرد شدن آن بر اثر عوامل مختلف می‌تواند توانایی آن را برای تحلیل و متابولیزه کردن چربی‌ها کم کند و همین مسئله باعث انباشته شدن چربی در بافت کبد و ایجاد کبد چرب شود؛ بنابراین مصرف چاشنی‌های ترش به ویژه سرکه، آبغوره و خوراکی‌های سرد مثل ماست، دوغ ترش، خیار و کدو هم باعث سرد شدن بیشتر کبد می‌شوند؛ بنابراین از این چاشنی نباید بیش از حد استفاده کرد.

پس اگر بیماری خاصی ندارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که این بار کنار بشقاب سالاد یا سوپ از این چاشنی ترش و خوشمزه به جای سس و آبلیمو استفاده کنید تا خواص معجزه گر آن را حس کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

۷ دیدگاه

  1. مسعود

    ۵ اسفند ۱۳۹۸ در ۲:۳۰ ب٫ظ

    بسیار عالی بود ممنون

    پاسخ

  2. البرز

    ۵ اسفند ۱۳۹۸ در ۲:۱۰ ب٫ظ

    باسلام وتشکر ویژه بسیار علی وجامع می باشند.

    پاسخ

  3. مسعود

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ در ۴:۲۶ ب٫ظ

    ممنون

    پاسخ

  4. مسعود

    ۱۸ دی ۱۳۹۸ در ۱:۰۹ ب٫ظ

    عالی بود ممنون

    پاسخ

  5. مسعود

    ۳۰ آذر ۱۳۹۸ در ۵:۴۰ ب٫ظ

    بسیار آموزنده و مفید بود ممنون

    پاسخ

  6. بزرگی

    ۲۹ مهر ۱۳۹۸ در ۱۰:۵۸ ق٫ظ

    مفید بود

    پاسخ

  7. سیامک مودت

    ۲۸ مهر ۱۳۹۸ در ۴:۲۳ ب٫ظ

    سلام عالی بود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…