هالووین چیست؟

۴
3
زمان مطالعه: 6 دقیقه
یادتان باشد اگر به مراسم هالووین می‌روید، برای ورود به هریک از مکان‌ها باید از قبل بلیت تهیه کنید وگر نه ممکن است کلی در صف بمانید.
هالووین

نزدیک آبان ماه که می‌شویم مانند جشن کریسمس، تمام دنیا برای مراسم خاصی خود را آماده می‌کنند. مراسمی که پیش روست، جشن هالووین است که اکثر ایرانیان فکر می‌کنند هالووین همان بالماسکه است که مردم لباس‌های ترسناک می‌پوشند و یکدیگر را می‌ترسانند. اما داستان بسیار گسترده‌تر است از این‌ها. بنابراین تصمیم داریم در مطلب دانستنی‌های گردشگری امروز، اطلاعاتی راجع به این جشن پرشور به شما بدهیم. تا اگر قصد شرکت در این مراسم را دارید بدانید کجا و چطور باید آماده‌باشید. مجله دلتا را بخوانید.

فستیوال

جشن هالووین

هالووین ( Halloween ) مراسمی است که در برخی کشورها مانند کانادا، سوئیس، فنلاند، انگلیس، ایرلند، آمریکا، آلمان و اسکاتلند، ۳۱ اکتبر مصادف با ۱۰ آبان ماه برپا می‌شود.

از هفته‌ها قبل علاقه‌مندان به شرکت در مراسم هالووین در فروشگاه و بازارها به دنبال لباس‌های ترسناک می‌گردند، هرچه ترسناک‌تر بهتر…

ترسناک

کوچه و خیابان‌ها پر می‌شود از اشیای ترسناکی مثل ماکت جمجمه‌ی انسان، کدوتنبل‌های ترسناک تزیین‌شده، عروسک‌های شیطانی جادوگران، تارهای عنکبوت مصنوعی. همه با لباس‌های وحشتناک به این طرف و آن طرف می‌روند و همه جا پر می‌شود از آدم‌های رنگارنگ و شیطانی، همه باهم در خانه‌ها و خیابان‌ها جمع می‌شوند، آتش می‌افروزند و شادی می‌کنند.

آتش افروزی

به هالووین جشن ارواح هم می‌گویند زیرا شرکت‌کنندگان سعی می‌کنند چهره‌ها و تزیین کوچه و خیابان‌هایشان را شبیه به روح کنند و رعب و وحشت به وجود آورند. کودکان در شب با لباس‌های ترسناکشان زنگ خانه‌ها را می‌زنند و از صاحب‌خانه‌ها درخواست شکلات می‌کنند و تا شکلاتی نگیرند در جایشان باقی می‌مانند.

جشن

هالووین در گذشته بیشتر با دین و مراسم مذهبی آمیخته بود. مردم بیشتر بر سر مزار رفتگانشان می‌رفتند. میهمانی‌هایی می‌گرفتند و غذاهای مختلفی آماده و به یکدیگر تعارف می‌کردند زیرا عقیده داشتند در این شب پلی میان این جهان و دنیای دیگر ایجاد می‌شود و ارواح می‌توانند به کنار آشنایان‎شان بیایند و با آن‌ها غذا بخوردند و هرکس سخاوت بیشتری در سیر کردن دیگران داشته باشد تا هالووین بعد از گزند بدی‌ها دور می‌ماند.

غذای ارواح

همچنین در گذشته هالووین چهره‌ای دوستانه‌تر داشت و مردم با ارواح به خوردن شام می‌پرداختند اما حالا در بعدی ترسناک و خشن به آن نگاه می‌کنند.

مناطق متروکه نقاط گردشگری

یکی از آدابی که رفته‌رفته در حال کم‌رنگ‌تر شدن است، گردش و تفریح و سر زدن به مناطق خالی از سکنه، متروک و هولناک است. در هالووین این مکان‌ها بیشتر به جاذبه‌های گردشگری تبدیل‌شده‌اند که هزاران مسافر را به‌سوی خود می‌کشاند. چراکه از سنت‌های موجود در هالووین ترسناک‌تر جلوه دادن مناطق متروکه و حتی وحشتناک کردن اماکن مختلف است. بنابراین از چند روز پیش از هالووین شروع به تزیین مناطق متروکه می‌کنند و برای این مراسم آماده می‌شوند.

ترانسیلوانیا

گورستان جاذبه دیدنی!

گورستان در شب همیشه از مناطق ترسناک بوده است و در هالووین بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد. افرادی که عاشق هیجان هستند به گورستان‌ها می‌روند و از روزها قبل از شروع مراسم برای تزیین کردن قبرستان‌ها اقدام می‌کنند.

مکان های خالی از سکنه

 گردش و تفریح در مکان های خالی از سکنه یکی از فعالیت‌های جذاب هالووین است، بسیاری از علاقه‌مندان به هالووین خانه‌هایشان را به‌صورت ترسناک و همانند مکان‌های خالی از سکنه تزیین می‌کنند و اغلب روی درب ورودی‌شان می‌نویسند اینجا مکانی متروکه است. این جمله به‌نوعی دعوت دیگران به آن مکان است، وقتی فردی وارد این خانه‌ها می‌شود افرادی در کمین هستند که او را به‌صورت غیرمنتظره‌ای بترسانند، کسی که وارد این خانه‌ها می‌شود باید بسیار شجاع باشد و خود را برای هر اتفاقی آماده کند.

متروک

یادتان باشد اگر به مراسم هالووین می‌روید، برای ورود به این مکان‌ها باید بلیت تهیه کنید و کلی هم در صف انتظار بمانید.

نمادهای هالووین

برخی نمادها مانند فانوس و مشعل از دیرباز در این مراسم حضور داشته و برای ترساندن و دور کردن ارواح استفاده می‌شده اند؛ اما رفته‌رفته دیگر مصنوعات مخصوص به هالووین به یکی از تجارت‌های پرسود تبدیل شد و این روند همچنان هم ادامه دارد.

لباس و شکلات

از مهم‌ترین مقوله‌ها در هالووین ، پوشش‌های منحصربه‌فرد است. لباس‌های مخصوص این مراسم بیشتر شبیه‌ساز چهره‌های مافوق طبیعی مانند خون‌آشام، هیولا، ارواح و اسکلت‌ها، مومیایی، جادوگران و شیاطین هستند.

گریم و ماسک

هزاران هزار شکلات و شیرینی در روزهای پیش از هالووین فروخته می‌شوند. میزان مصرف شکلات در روزهای هالووین از تمام روزهای دیگر سال بیشتر است.

شکلات

شیطان

یکی از نمادهای ترسناک در مراسم هالووین که جایگاه ویژه‌ای دارد، انواع عروسک‌های شیطانی روی درختان و یا خانه‌هاست تا جلوه‌ای ترسناک ایجاد کنند. همچنین شرکت‌کنندگان از ماسک‌هایی شیطانی برای ترساندن یکدیگر استفاده می‌کنند.

جمجمه ها و کدو

جمجمه‌های مصنوعی انسان و حیوان را نمادی برای یادآوری مرگ و گذرا بودن زندگی و روز رستاخیز می‌دانند.

همان‌طور می‌دانیم کدوتنبل یکی از نمادهای اصلی هالووین است که آراسته می‌شود و جلوه‌ای کاملاً خبیث به خود می‌گیرید.

کدو تنبل

آینه

گفته می‌شود اگر دختران مجرد در شب هالووین در اتاقی تاریک بنشینند و به آینه خیره شوند چهره همسر آینده خود را خواهند دید.

آینه

تاریخچه هالووین

هالووین مصادف است با تغییر فصل پاییز و شروع فصل زمستان، به همین دلیل به عنوان نمادی میان زندگی و مرگ بوده و هست.

جشن هالووین برگرفته از جشن سلتیک ( Celtic ) است. قدمت آن به ۲۰۰۰ سال پیش بازمی‌گردد. مردمان لباس‌های ترسناک می‌پوشیدند و آتش به دست پرسه می‌زدند تا ارواح را از محله‌هایشان دور کنند.

در قرن هشتم میلادی پاپ گرگوری سوم تصمیم گرفت که روز ۳۱ اکتبر را تعطیل اعلام کند و از  آن پس جشن هالووین به‌صورت رسمی پایه‌گذاری شد.

هالوین کجا بریم؟

درست است که هالوین رسم ما نیست اما شاید شما گردشگری باشید که بخواهید با بیشتر مراسم هر نقطه از دنیا آشنا شوید. خوب ما به شما می‌گوییم که کجا می‌توانید آن را ببینید.

شیطان و فرشته

کورینالدو، ایتالیا

باید بدانید که شهروندان کورینالدو از نسل جادوگرانی هستند که آن‌ها را پرستش می‌کنند.

کورینالدو پایتخت جادوگران در جشن هالووین است. این شهر شیطانی‌ترین مکانی است که می‌توانید به آن سفر کنید. پس اگر به‌اندازه کافی شجاع هستید برای برگزاری جشن هالیوون کورینالدو را انتخاب کنید.

لاس‌ وگاس، ایالات ‌متحده

شهر لاس‌وگاس به‌عنوان شهر سرگرمی شناخته می‌شود، در هالووین نیز به شکلی باشکوه کل شهر شاهد حضور اشباح دنیای فانتزی است. هزاران نفر بازدیدکننده، گرد هم جمع شده و دنیایی متفاوت مملو از شرکت‌کنندگانی  با لباس‌های تماشایی را تشکیل داده وبا زدن  ماسک و گریم‌های سرگرم‌کننده، ضیافتی شاد را جشن می‎گیرند .

ضیافت

 لندن

لندن یکی از وحشت‌انگیزترین مقاصد اروپایی برای برگزاری جشن هالووین شناخته‌شده است.

مراقب باشید! زیرا ممکن است زمانی که در یکی از خیابان‌های تاریک و مه‌آلود لندن راه می‌روید ناگهان روح هری پاتر به استقبال شما بیاید.

قلعه دراکولا، رومانی

قلعه دراکولا خانه ولاد سوم (شاهزاده والاچیا) که نقش بزرگی در رقم زدن یک جشن هالووین فراموش‌نشدنی برای شما ایفا می‌کند. این قلعه که در دل جنگل‌های ترانسیلوانیا، رومانی واقع‌شده و بهترین مکانی است که می‌توانید در آن ذهنتان را به معنای واقعی بترسانید!

دراکولا

ادینبورگ، اسکاتلند

در این شهر اتفاقات وحشت‌انگیز زیادی انتظار شما را می‌کشند. در شب هالووین مقصدی بی‌نظیر برای گردشی شهری به همراه خانواده و دوستان است که توسط زامبی‌ها و خون‌آشام‌هایی که در این شهر قرون‌وسطایی رفت‌وآمد می‌کنند، احاطه‌شده است.

وُهاک، مکزیک

روز بزرگداشت مردگان، مراسمی باشکوه است که حتی هم‌اکنون نیز توسط بازماندگان دو تمدن کهن و نام‌آشنای جهان، مایا و آزتک جشن گرفته می‌شود. مردم محلی در این روز به ملاقات عزیزان ازدست‌رفته‌ خود می‎روند و گورستان‌ها را به محلی شاد، پرنور و لبریز از جنب‌وجوش تبدیل می‌کنند. می‌توانید عکس‌های جالبی از پوشش استخوان شرکت‌کنندگان بگیرید.

جشنواره

۴ دیدگاه

  1. ملکی

    ۳۰ مهر ۱۳۹۸ در ۶:۵۷ ب٫ظ

    خیلی جالب بود

    پاسخ

    • گلزار

      ۱ آبان ۱۳۹۸ در ۹:۳۰ ق٫ظ

      بلی، سعی کردیم اطلاعات کافی بدیم 🙂

      پاسخ

  2. نامجو

    ۳۰ مهر ۱۳۹۸ در ۱۱:۰۵ ق٫ظ

    جالب بود

    پاسخ

  3. یوسفی

    ۳۰ مهر ۱۳۹۸ در ۸:۵۴ ق٫ظ

    با حاله

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…