انتقال وام مسکن به خریدار در طرح اقدام ملی

۲
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
تسهیلات ساخت واحدهای مسکونی در طرح اقدام ملی پس از اتمام پروژه قابلیت انتقال به خریداران را دارد.
انتقال وام مسکن

چندی است که عملیات اجرایی ۱۸۰ هزار واحد از طرح اقدام ملی ساخت و عرضه ۴۰۰ هزار واحد مسکونی آغاز شده و قرار است تا پایان سال ۹۸ آغاز شود. بنابر اعلام وزارت راه و شهرسازی، پس از اتمام پروژه، انتقال وام مسکن از سازنده به خریدار قابل اجراست.

به گزارش مجله دلتا این طرح که به منظور خانه‌دار کردن ۶ دهک درآمدی جامعه طراحی شده قرار است تا پایان سال ۱۴۰۰ بالغ  بر ۴۰۰ هزار مسکن را به قشر های متوسط و پایین عرضه کند. از این تعداد، ۲۰۰ هزار واحد در شهرهای جدید و  ۱۰۰ هزار واحد در بافت فرسوده ساخته خواهد شد. بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در این پروژه را بر عهده‌ گرفته است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به روند اجرای طرح ملی مسکن توسط این وزراتخانه گفت: هم‌اکنون، این طرح در مرحله طراحی و اجرایی‌شدن قرار داشته و  تا پایان سال ۹۸ ساخت آن ها آغاز خواهد شد.

 انتقال وام مسکن از سازنده به خریدار

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تخصیص تسهیلات بانکی در طرح اقدام ملی، اظهار داشت: برای ساخت مسکن، تسهیلات بانکی لازم در اختیار سازندگان قرار خواهد گرفت و پس از پایان پروژه، سازنده می‌تواند وام مذکور را به خریدار واگذار کند. این مسئله آثار تورمی نخواهد داشت.

محمد اسلامی تصریح کرد: همکاری به منظور ساخت مسکن برای دهک های درآمدی یک و دو که توسط نهادهای حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی صورت می گیرد، وزارت راه و شهرسازی به میزان گسترده زمین به سازنده ها واگذاری می کند. متقاضیان، خود می‌توانند زمین ارائه کرده و از حمایت‌های تسهیلاتی دولت برخوردار شوند؛ در غیر اینصورت دولت، اراضی خود را برای ساخت مسکن واگذار می‌کند. ساخت و فروش واحدها نیز بر عهده بخش خصوصی خواهد بود.

وی گفت: همچنین در طرح ملی مسکن دهک های ۳، ۴، ۵ و ۶ به صورت ویژه دیده شده اند، در شرایط کنونی روند ثبت‌نام برای متقاضیان استان کرمان به صورت پایلوت آغاز شده و وزارت راه و شهرسازی، روند بررسی تقاضا ها را آغاز کرده است.

۲ دیدگاه

  1. بزرگی

    ۲۹ مهر ۱۳۹۸ در ۱۱:۰۴ ق٫ظ

    بعید می دونم در شهرهای بزرگ با قیمت های نجومی این طرح جواب بده!

    پاسخ

  2. روزبهانی

    ۲۹ مهر ۱۳۹۸ در ۹:۲۹ ق٫ظ

    طرح خوبی است

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…