از تامین مسکن برای کارگران چه خبر؟

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
طرح تامین مسکن کارگران به عنوان برای دستیابی گروه های مختلف کارگری به مسکن متناسب با توان اقتصادی خانوارها ارائه شده است.
مسکن کارگران

طرح مسکن کارگران از چند سال گذشته به منظور خانه‌دار کردن آن ها به عنوان قشر آسیب‌پذیر جامعه، مطرح شده است. یکی از مهم‌ترین نکات این طرح، مشارکت و همکاری در فرآیند شناسایی کارگران بدون مسکن است.

به گزارش مجله دلتا به گفته ابراهیم صادقی‌فر معاون امور اجتماعی و فرهنگی وزیر کار، رویکرد اصلی موردنظر در این طرح، تامین مسکن مناسب و مقرون به صرفه متناسب با توان اقتصادی خانوارهای کارگری است که بدون مسکن هستند. این اقدام با استفاده از فرصت‌های قانونی، ظرفیت‌های زیرساختی موجود و بهره‌گیری از اصل هم‌افزایی منابع با مشارکت دستگاه‌های دولتی و بخش‌خصوصی مرتبط برای کاهش هزینه‌های ساخت و قیمت تمام‌شده مسکن، انجام خواهد شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن اشاره به تدوین تفاهم نامه با همکاری وزارت راه‌ و شهرسازی به منظور شناسایی گروه هدف، افزود: هم اکنون چند مدل مختلف برای تامین مسکن گروه‌های مختلف کارگری آماده شده است تا شرایط تامین مسکن متناسب با وضعیت خانوار و گروهی که در آن قرار می‌گیرند، تسهیل و برنامه‌های حمایتی مورد نیاز در نظر گرفته شود.

وی در ادامه تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین موضوعات در این طرح، مشارکت و همکاری جامعه کار و تلاش در فرآیند شناسایی کارگران بدون مسکن است تا با اقدامات حمایتی، بخشی از مشکلات مربوط به مسکن کارگران، برطرف شود.

صادقی‌فر درباره ضمانت اجرایی شدن این طرح گفت: تاکنون چند جلسه با نمایندگان کارگری و کارفرمایی و سایر مراجع ذی‌ربط در این باره برگزار شده است. در قالب این طرح، مدل‌های مختلفی از جمله تخصیص زمین، تامین مصالح ساختمانی با شرایط مناسب، حمایت از تامین مسکن کارگران در قالب تعاونی، تسهیلات حمایتی و سایر روش‌ها پیش بینی شده است تا کارگران براساس توانایی مالی و سایر شاخص‌ها، در این طرح مورد حمایت قرار گیرند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون تاکید کرد: روش‌های مختلف درحال بررسی هستند تا طی تفاهم‌نامه با وزارت راه‌ و شهرسازی این طرح اجرایی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…