بلندترین آسمان خراش چوبی دنیا در قلب توکیو

۰
1
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

دولت ژاپن دیر زمانی است که شهروندانش را به ساخت و سازهای چوبی تشویق می کند. مسئولان این کشور در سال ۲۰۱۰ قانونی وضع کردند که بر مبنای آن ساخت و ساز های دولتی سه طبقه و کمتر  به استفاده از چوب ملزم شدند.

به گزارش مجله خبری دلتا به نقل از تابناک، بنا به اعلام  شرکت Sumitomo Forestry، این ساختمان جدید که به پروژه W350 معروف است ، سازه داخلی با ۴۵۵۰۰۰ متر مربع زیربنا، به طور عمده  از چوب ساخته شده و فقط ۱۰ درصد فولاد در آن به کار خواهد رفت . قاب بندی داخلی ستون ها، تیرها و… که از ترکیب چوپ و فولاد ساخته خواهند شد ، میزان بالای فعالیت های لرزه ای ژاپن را در نظر خواهند گرفت.

تراس های واقع در هر چهار طرف بخش خارجی ساختمان گستره  گیاهان را از زمین تا طبقات بالا میسر  و تنوع زیستی شهری را امکان پذیر خواهند کرد.

احتمال می رود هزینه ساخت این آسمان خراش، ۶۰۰ بیلیارد ین (۰۲/۴ بیلیارد پوند) باشد که تقریبا دو برابر هزینه ساخت یک ساختمان بلند معمولی است؛ اما شرکت Sumitomo Forestry اعلام کرده است که احتمالاً با پیشرفت های تکنولوژیکی، هزینه کل پروژه تا تاریخ تکمیل برنامه ریزی شده (سال۲۰۴۱ ) کاهش خواهد یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…