چیدمان اتاق کودک

۰
13
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اسباب بازی و لوازم آموزشی کودکان می‌‌تواند هم به آموزش کودک کمک کند و هم جنبه تزیینی در چیدمان اتاق کودک داشته باشد. عروسک و ماشین های رنگی را روی قفسه ها قرار دهید و فضایی سرگرم کننده بسازید.
چیدمان اتاق کودک

یکی از مواردی که در دکوراسیون داخلی اتاق کودک با سایر بخش های خانه فرق می‌کند، ویژگی سرگرم کننده بودن فضا است. با استفاده از رنگ های شاد، تصاویر متنوع رنگی، پرده های جذاب و روتختی زیبا چیدمان اتاق کودک را شاد می‌سازد. نکته مهم در چیدمان اتاق کودک توجه به عناصر طراحی داخلی و چیدمان لوازم در جای مناسب است. از ایده های مجله دلتا الهام بگیرید.

چیدمان اتاق کودک

چیدمان اتاق کودک کاری هیجان انگیز و لذت بخش است. از لوازم بازی و آموزشی کودکان کمک بگیرید؛ مثل کره زمین و تخته سیاه. خواسته های کودک را در اولویت بگذارید. از کوسن های رنگی با طرح انیمیشن های مورد علاقه کودک استفاده کنید. می‌توانید یک تم کلی در نظر بگیرید و آن را در کل محیط به اجرا گذارید. عروسک های شخصیت مورد علاقه داستانی آن ها را به دیوار نصب کنید و یا استیکر شخصیت های کارتونی را به در بچسبانید، به همین سادگی.

استقلال

اگر کودکان در یک اتاق مشترک هستند، استقلال  آن ها را در نظر بگیرید و فضایی مجزا در اتاق ایجاد کرده و تا جایی که می‌توانید سعی کنید چیدمان اتاق کودک را به گونه ای شکل دهید که او بتواند تا دوران نوجوانی در آن زندگی و نیازهایش را رفع کند.

رنگ سفید در چیدمان اتاق کودک

اسباب بازی

از وسایل مخصوص کودکان، مانند چادرهای رنگی، تور بالای تخت و عروسک استفاده کنید. بهترین انتخاب که کاربردی و زیبا است، می‎تواند استفاده از اسباب بازی به عنوان اکسسوری باشد. عروسک و ماشین های اسباب بازی را داخل قفسه هایی با ارتفاع کم قرار دهید تا هم کودک به راحتی دسترسی داشته باشد و هم اسباب بازی کودکان جلوه زیبایی به اتاق بدهد.

چیدمان شیک اتاق کودک

ریسه ال ای دی

از ریسه های ال ای دی با رنگ های مختلف در نورپردازی استفاده کنید. اگر سن کودک تان کم است، ریسه را دور از دسترس نصب کنید.  هنگام خواب، ریسه ها را روشن بگذارید تا کودک از تاریکی نترسد و با خیالبافی به خواب برود.

کفپوش

سعی کنید کف اتاق کودک را با فرش رنگی بپوشانید. از رنگ های گرم و تیره استفاده کنید تا آلودگی ها را نشان ندهد. فرش کمک می‌کند به هنگام نشستن روی زمین و بازی کردن دست و پای کودکان زخم نشود.

چیدمان اتاق کودک با چادر تزئینی

تور بالای تخت

تور بالای تخت نمای منحصر به فردی به دکوراسیون داخلی اتاق کودک می‌بخشد. تور را به گونه ای نصب کنید که بشود آن را جمع کرد و یا  هنگام بازی آن را دور تخت پهن کرد. به این صورت حس کنجکاوی و قایم موشک در کودک ایجاد می‌شود.

گیاه

بین کودک و طبیعت دوستی ایجاد کنید. دانه های لوبیا و عدس را با کمک کودک سبز کرده و در گلدانی که با بطری های پلاستیکی درست شده  بکارید. گلدان را در اتاق کودک بگذارید و به او آموزش دهید از آن مراقبت کند.

گلدان دست ساز چیدمان اتاق کودک

ایمنی و سلامت

از لوازم با لبه های منحنی استفاده کنید. وسایل اتاق با لبه های تیز برای کودکان خطرناک است. در انتخاب پرده و روتختی سراغ پارچه های ضدباکتری و ضدآلرژی بروید. در نهایت توجه داشته باشید، شادی و سلامت کودک در گرو محبت و عشق است. با صرف زمان، بازی با کودک و توجه به او، کودکی سالم و شاد تربیت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…