آشنایی با هشت بام تهران

۶
2
زمان مطالعه: 5 دقیقه
بام تهران در واقع یکی از جذاب‌ ترین نقاط شهر تهران است. جایی که می توانید بر فراز همه شهر قرار بگیرید و بر فرشی نورانی زیر پای خود بنگرید.
بام تهران

پایتخت ایران مان همیشه دیدنی های بسیاری داشته و مورد توجه گردشگران بیشماری بوده و هست. مکان ها و مقاصد گردشگری عالی که می‌توانند ساعات خوش و خاطره انگیزی را برایمان به همراه داشته باشند. گاهی برخی از این مناطق که اتفاقاً طبیعی هم هستند، می‌توانند در تنهایی ها، شادی ها، غم ها، و هر حس دیگری، آرامشی برایمان بیاورند که در هیچ جای دیگری نمی توانیم بیابیم. مثل بام های تهران . بله بام ها.

شاید ندانید برای آنکه همه تهران زیر پای تان باشد، روشنی های شهر را ببینید و در این فصل، هوای سرد صورتتان را نوازش دهد؛ در حالی که گرمای یک لیوان قهوه و یا چای دستانتان را گرم می‌کند، می‌توانید به چندین نقطه از تهران زیبا بروید و بر بامی از اینهمه تشبیهات دل انگیز بایستید. پس با مجله دلتا بمانید تا ببینید که صفحه گردشگری چند نمونه از این بخش های تهران را دارد تا به شما معرفی کند.

روشنی های شهر تهران

بام تهران کجاست ؟

بام تهران در واقع یکی از جذاب‌ ترین نقاط شهر تهران است. جایی که می‌توانید بر فراز همه شهر قرار بگیرید و فرشی نورانی را زیر پای خود بنگرید. آرامشی ژرف داشته باشید و با یک حس قدرت، کلی حال دلتان را خوب کنید. در برخی از این بام ها تفریحاتی هست مانند بام توچال، در برخی خوراکی های خوشمزه و در برخی سکوتی محض. ما را همراه باشید، اینجا تعدادی از زیبا ترین بام های تهران قرار گرفته اند که شاید تا به حال از آن ها بی خبر بوده اید.

  • بام توچال تهران

    کاپ مقام اول بام ها را در پایتخت، بام توچال تهران ربوده است. سال هاست که بام تهران را همان توچال می‌شناسند. با آن پیاده روی لذت بخش و دیدنی های بسیار وَ حس و حال خوب رسیدن به اوج. گاهی تفریح کردن. گاهی اتوبوس های برقی را سوار شدن و به ارتفاعات رسیدن. آنجا امکانات بسیاری برای خوشمزه گردی هم هست. مثل سفارش دادن یک کاسه آش داغ در سرمای شب های زمستان و نشستن بر کوهی از زیبایی و نوش جان کردن. وه چه عالی که این ساعات خوش را با یار همیشگی هم گذراند.
    از سویی بام تهران یا همان توچال یک مجموعه بی نظیر است. با ورزش ها و سرگرمی هایی که حسابی سر ذوق بیاوردتان. بگ جامپینگ، سورتمه، پینت بال، زیپ لاین و بسیاری بازی ها و ورزش های هیجان انگیز را در خود جای داده است.

    به علاوه که الان که در فصل زمستان هستیم و پیست اسکی توچال پر تردد است بیشتر ورزشکاران و کوه نوردان هم از همین جا راهی مقصد خود می شوند. همینطور که می توانید سری هم به تله کابین اینجا بزنید. و مطلب تله کابین توچال را هم قبل از رفتن مطالعه بفرمایید.
    توچال

  • بام ولنجک

    شاید نام این بام را خیلی نشنیده باشید ولی بارها به همان جا رفته اید. یا شاید هم می‌دانستید کجاست اما هنوز فرصت رفتن را نیافته باشید. خوب برای رسیدن به آنجا باید به خیابان بوستان سوم برسید. خواهید دید که بسیاری سواری ها آنجا ایستاده اند و سرنشینان و دیگر افراد از تماشای شهر لذت می‌برند. جایی برای نشستن هم هست. محله ولنجک تهران اتفاقاً می‌تواند جای خوبی هم برای کسانی باشد که فقط راهی بام ها می‌شوند تا از سکوت و هوای تازه آن بهره ببرند. خوب اینجا کاملاً برای شماست. یکی از بام های تهران که اتفاقاً در کوچه پس کوچه ها هم واقع شده و یک نقطه دنج و بی سرو صداست.

  • بام بوکان

    ساخت‌ و ساز‌ های بسیاری در منطقه بوکان تهران، انجام شده و مدت‌ هاست که دستخوش تغییرات است. برج‌ ها و آپارتمان‌ های بلند قامت منطقه بوکان شاید کمی محبوبیت این بام را کاسته باشد. اما هنوز هم زیبایی های مخصوص به خودش را دارد. راستش آرامش عجیبی آنجا حاکم است و جزء لاینفک این بام شده است. تمام چراغ‌ های زیبای شهر به اندازه یک نقطه خواهند شد اگر به آن جا سر بزنید. در این صورت خودتان خواهید دید که زیبا بودن این بام، حرفی کاملاً بی غلو است.
    پایتخت در برف

  • بام محک

    حتماً نام بام محک هم برایتان آشناست و هم قبلاً بار ها به آنجا سر زده‌اید. جایی پر تردد برای تهرانی ها. شلوغ و پر رفت و آمد. در انتهای بلوار اوشان قرار دارد و باید بیمارستان محک را رد کنید تا به آنجا برسید. غروب آفتابش دیدنی است و شب های سرد زمستانی اش بی نظیر. بهتر است اگر بام توچال مد نظرتان نبود و به بام های دیگر هم دور بودید و دسترسی نداشتید حتماً سری به بام محک بزنید. ایستگاه‌ ها و صندلی‌ هایی برای نشستن و نظاره کردن شهر در این مکان قرار داده شده و امکانات خوبی هم برای ماندن یکی دو ساعت را داراست.

  • بام نیاوران

    نمی‌دانم تا به حال برایتان پیش آمده به منطقه جماران نیاوران رفته باشید یا نه. در این منطقه ارتفاعاتی وجود دارند که آنجا را به یکی از بام‌ های جذاب و نسبتاً خلوت شهر تبدیل کرده است. اگر بام نیاوران را به عنوان یکی از مقاصد بام های تهران خود قرار دادید خواهید دید که کمی با گذشته فرق کرده است. آن دنج‌ بودن خود را از دست داده و خیلی ها دیگر برای ایستادن بر اوج تهران سراغ آن می‌آیند. با این حال شاید بتوانید در این شب ها زمانی خلوت و آرام را در این بام پیدا کنید. مثلاً بعد از ساعت ۱۲ شب حتماً برایتان عالی خواهد بود. فقط لباس گرم همراه خود ببرید.
    بام نیاوران

  • بام آرژانتین

    چه چیز جالبی، آرژانتین هم بام دارد. یکی دیگر از بام‌ های تهران که هنوز زیبا و دنج است. در خیابان الوند قرار گرفته و وقتی به آن می‌رسید گویا در قلب شهر قرار گرفته اید. کمتر کسی را می‌توانید پیدا کنید که آنجا را بلد باشد. تقریباً گمنام است اما منظره بی‌ نظیری از شهر تهران را در برابر دیدگان‌تان قرار خواهد داد و خاطره خوشی را در ذهنتان.

  • بام بوعلی

    در اتوبان یادگار امام و بلوار شهید ذبیحی هم می‌توانید بر یکی دیگر از بام های تهران بایستید. بام بوعلی خلوت و کمتر شناخته‌ شده در شهر تهران. این بام هم چندی است که تغییرات زیادی کرده و اخیراً دستخوش ساخت و ساز های بسیاری شده است. اما اگر تصمیم دارید به آنجا بروید باید بگویم هنوز هم می‌توانید بخشی از زیبایی های تهران را آنجا ببینید. ساعاتی آرام و خلوت با آرامشی دلپذیر که حال دلتان را خوب خواهد کرد.
    اوج شهر تهران

  • بام تونل رسالت

    در منطقه توانیر یکی دیگر از بام های تهران قرار گرفته که منظره ای جدید تر از این شهر را برایتان به نمایش می‌گذارد. بام تونل رسالت که باز هم حسی از وجود شما در قلب شهر را برایتان تداعی می‌کند. بسیار منحصر به‌ فرد است و برای آنکه به آن برسید می‌توانید به پارک نظامی گنجوی بروید. اگر به این بام سر بزنید خواهید دید که نسبت به  سایر بام‌ ها مناظری از شلوغی های شهر را برایتان به نمایش خواهد گذاشت. شاید دیدن یک زندگی ماشینی برایتان در شب بسیار جذاب باشد. تقریباً به همین علت هم هست که این بام یکی از شلوغ ترین در بین دیگر بام های تهران است.
    دیدنی های شهر

۶ دیدگاه

  1. مسعود

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ در ۸:۳۷ ب٫ظ

    ممنون

    پاسخ

  2. مهران

    ۳۰ آذر ۱۳۹۸ در ۹:۳۱ ق٫ظ

    ضمن تشکر از مطالب خوب شما
    بام کوهسار فراموش شد

    پاسخ

    • گلزار

      ۱ دی ۱۳۹۸ در ۵:۲۴ ب٫ظ

      ضمن سپاس از اینکه که مطالب رو دنبال می کنید.
      ممنونم، چشم بررسی می کنم. 🙂

      پاسخ

  3. یوسفی

    ۲۶ آذر ۱۳۹۸ در ۳:۳۴ ب٫ظ

    جالب بود

    پاسخ

    • گلزار

      ۲۷ آذر ۱۳۹۸ در ۱۰:۵۵ ق٫ظ

      سپاس

      پاسخ

      • حاج بببببببب

        ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ در ۸:۰۹ ب٫ظ

        خاردیو

        پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…