امتیاز پیش‌خرید مسکن در بافت فرسوده

۰
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بازآفرینی شهری از جمله اقداماتی است که در برنامه‌های توسعه قرار گرفته است. استفاده از تسهیلات و وام بافت فرسوده از جمله اقدامات ضروری برای پاکسازی شهر از بافت‌های ناکارآمد است.
وام بافت فرسوده

اگرچه تاکنون چهل درصد از بافت‌های ناکارآمد در پایتخت نوسازی شده است، اما هنوز پنج درصد از مساحت شهر تهران را بافت‌های فرسوده تشکیل می‌دهند. روند صدور پروانه ساخت در این مناطق و ارائه وام بافت فرسوده به خریداران، نشان‌دهنده تاثیر مثبت سیاست بازآفرینی شهری است.

به گزارش مجله دلتا ، هم اکنون خانه اولی‌هایی که متقاضی خرید یا پیش‌خرید مسکن در دل مناطق بافت‌فرسوده هستند می‌توانند از تسهیلات ۱۶۰میلیون تومانی مسکن زوج ها با نرخ سود ۶ درصد استفاده کنند.

۲۰ میلیون نفر از جمعیت کشور که ۵.۷ میلیون خانوار را تشکیل می‌دهند با سکونتگاه‌های غیررسمی درگیرند و اگر هر چه سریعتر تمهیداتی برای نوسازی این بنا ها اندیشیده نشود، حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله، خسارت انسانی غیرمعمول به بار خواهد آورد.

بافت فرسوده امتیاز پیش‌خرید مسکن در بافت فرسوده

نوسازی بافت فرسوده تا به اینجا با چالش‌های فراوانی روبرو است. عدم تمایل مالکان برای نوسازی ملک شخصی و پرهیز سرمایه‌گذاران از ورود به بازار نوسازی بافت‌ فرسوده از یک طرف و نیمه کاره ماندن پروژه‌های ساخت‌ و ساز در مناطق ناکارآمد به علت کمبود بودجه دولتی در سال‌های گذشته از طرف دیگر،مسیر پر فراز و نشیبی را در بازآفرینی شهری ایجاد کرده است.

کمترین نرخ سود برای وام بافت فرسوده

یکی از اقدامات برای نوسازی بافت‌های فرسوده ارایه تسهیلات با نرخ سود شش درصد است که کمترین میزان نرخ سود را در بین تسهیلات بانکی دارد. در صندوق پس‌انداز مسکن یکم تمهیداتی در نظر گرفته شده تا خانه اولی‌ها و زوج‌های جوان علاوه بر دریافت تسهیلات با نرخ ۶ درصد، بتوانند از سازندگان واحدهای مسکونی نیز پیش خرید کنند. از سوی دیگر شرکت بازآفرینی شهری نیز ساخت و عرضه ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب ۴۰۰ هزار واحد طرح اقدام ملی را بر عهده دارد که از طریق مشارکت با سازندگان صورت می‎گیرد و به زودی عملیات احداث ۲۵ هزار واحد مسکونی در قالب این برنامه آغاز می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…