انواع فینگرفود

فینگر فود ؛ کوچولوی دوست داشتنی

۲
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برای آشنایی با غذاهای فینگر فود و انواع آن، با مجله دلتا همراه باشید.
فینگر فود

فینگر فود ها غذاهای کوچکی هستند که معمولاً در تولد ها و مهمانی‌ ها برای پذیرایی به عنوان پیش غذا یا میان وعده سرو می‌شوند. درواقع فینگر فود هر غذایی است که بتوان آن را به شکل لقمه‌ای در اندازه کوچک درست کرد. همه ما اسم فینگرفود را شنیده‌ یا در مهمانی ها، عروسی ها و مجالس مختلف دیده‌ایم. فینگر فود در واقع به معنی غذای انگشتی است و به این دلیل فینگر فود نامگذاری شده است که می‌توان آن را به راحتی با دست خورد. چون خوردن فینگرفودها راحت است، طرفداران زیادی دارند و به صورت سرد یا گرم در انواع مهمانی ها، جشن های تولد، مراسم و ایونت های رسمی و غیررسمی سرو می‌شوند.

عده ای فکر می‎کنند فینگر فود غذایی جدید است، ولی اینطور نیست. فینگر فود قبلاً در ایران به صورت نان و پنیر و سبزی، نان و پنیر و گوجه، انواع کوکو ها و …. وجود داشت که امروزه به صورت فینگر فود سرو می‌شوند. رول سوسیس، سوسیس سیخی، قطعات کوچک گوشت، سمبوسه، سیخ پنیر و زیتون، نان پیتا، ساندویچ پیتزا، انواع بورک، انواع رول کالباس و… از انواع فینگر فودها هستند. برای آشنایی با انواع فینگر فود با مجله دلتا همراه باشید.

فینگر فود

انواع فینگر فود

تنوع فینگر فودها به قدری است که رده بندی آن ها مشکل است. یکی از متداول ترین دسته بندی ها به شکل زیر است:

فینگر فودهای گرم مانند کباب مغولی، کنتاکی، اسپایسی تایلندی و …

فینگر فودهای سرد که در یخچال نگهداری می‌شوند، مانند تارت الویه، انواع کاناپه، انواع رول و …

فینگر فودهای دریایی مانند انواع سوشی، ماهی، میگو و …

کاناپه چیست ؟

مردم فرانسه از کلمه canapé به جای فینگر فود استفاده می‎کنند. کاناپه یعنی جایی برای استراحت. کاناپه معمولاً یک قطعه نان تست یا سرخ شده است که روی آن با مواد مختلف پر شده است. در واقع کاناپه یعنی غذایی که روی نان استراحت می‎کند! با گذشت زمان کاناپه، واژه ای شد که به غذاهای کوچک که در مهمانی ها سرو می‌شد،اختصاص یافت.

فینگر فود

غذای خیابانی

در برخی از کشورها به فینگر فودها غذای خیابانی هم گفته می‌شود. غذاهای خیابانی غذاهای آماده‌ای هستند که در خیابان سرو می‌شوند. این غذا ها را که معمولاً با دست می‎خورند، انواع گوناگونی دارد. فینگر فودهای سرد معمولاً در ایستگاه‌ های مترو و فینگر فودهای گرم در بازارچه‌ ها فروخته می شوند.

فینگر فود در کشورهای غربی

در کشورهای غربی فینگرفود به عنوان پیش غذا در عروسی ها، جشن ها، تولدها و نامزدی ها سرو می‌شود و طرفداران بسیاری دارد. در این کشورها، فینگرفود پس از آماده شدن در سینی‌های بزرگ قرار می‎گیرد. با گذشت زمان فینگر فودها در کشورهای غربی جایگاه ویژه ای پیدا کردند، تا جایی که به عنوان غذای اصلی هم سرو می‌شوند.

فینگر فود در کشورهای آسیایی

در تمام کشورهای آسیایی از زمان های قدیم فینگر فودها با نام های مختلف بوده اند.

غذاهایی مانند انواع کوکو، انواع کتلت، بادمجان شکم پر، لقمه های الویه، حمص، انواع سوشی، کباب انگشتی و … از فینگر فودهای آسیایی هستند.

فینگر فود

فینگر فود در ایران

در ایران هم غذاهای انگشتی مختلفی مانند نان و پنیر و سبزی، دلمه برگ مو، انواع کوکو و کتلت، انواع خوراک روی نان های کوچک یا به صورت رول شده، انواع پلوی مخلوط به صورت مافین و … از گذشته بوده است. البته به تدریج فینگر فودهای اروپایی و آمریکایی جای خود را در بین ایرانیان باز کرده و مردم دوست دارند در مهمانی ها و مراسم خود بیشتر از این نوع غذاها استفاده کنند.

سخن آخر

فینگر فودها به دلیل دارا بودن ویژگی های مثبت، هرروز در مهمانی ها و منوهای غذایی جایگاه بهتری پیدا می‌کنند. این نوع غذا بهترین گزینه برای مهمانی های دوستانه و جشن های تولد است. همچنین فینگر فودها انتخاب مناسبی برای مهمانی های مجلل مانند عروسی، نامزدی، مراسم رسمی و مهمانی درمهد کودک است.

فینگر فود

۲ دیدگاه

  1. بزرگی

    ۲۶ مهر ۱۳۹۸ در ۱۲:۲۳ ب٫ظ

    باید خوشمزه باشه

    پاسخ

  2. بزرگی

    ۲۶ مهر ۱۳۹۸ در ۱۱:۵۸ ق٫ظ

    چه جالب

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه لیمو عمانی خانگی + ویدئو

درست کردن بعضی از چاشنی‌ها مانند رب گوجه فرنگی یا لیمو عمانی در خانه می‌تواند برای ما بسیا…