آیا سالمندان می‌توانند با اتوبوس به سفر بروند؟ چگونه؟

۳
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
TrawsCymru آیا سالمندان می‌توانند با اتوبوس به سفر بروند؟ چگونه؟

سالمندان هم جزو کسانی هستند که مایلند با اتوبوس سفر کنند. یکی از پرکاربردترین وسایل حمل و نقل در گذشته همین اتوبوس‌ها بوده اند. با گذشت زمان و بالا رفتن سن، به نظرشان می‌رسد که سفر با اتوبوس برایشان سخت است. با این حال، راه‌هایی وجود دارند که هنوز بتوانند با اتوبوس سفر کنند. البته اگر همراه داشته باشند بهتر است. ولی باز هم اگر بخواهند به تنهایی سفر کنند، با رعایت این توصیه‌ها می‌توانند سفر راحتی را داشته باشند. بعضی از این توصیه‌ها مربوط به قبل از خرید بلیط اتوبوس است. پس اگر قصد سفر دارید، این توصیه‌ها را حتماً قبل از خرید، مطالعه کنید. فرقی نمی‌کند که خودتان سالمند هستید، یا یک سالمند را قرار است همراه خود ببرید. این توصیه‌ها برای سفر سالمندان با اتوبوس و دیگر وسیله‌ها است.

به زمان‌های توقف فکر کنید

معمولاً سالمندان نیاز دارند که بیشتر استراحت کنند. پاهایشان ممکن است به علت زیاد نشستن خسته بشود. خون توی پاهای آنها جمع شود. و یا حتی نیاز به دستشویی رفتن پیدا کنند. اگر مسیری طولانی را می‌خواهید سفر کنید، بهتر است مسیر را تکه تکه کنید. مسیرهای کوتاه هم برای بعضی از سالمندان طولانی است.

حواستان به زمان‌های توقف باشد و اگر مشکلی دارید، راننده را در جریان بگذارید. تا زمان‌های توقف را بیشتر کند. معمولاً قبل از خرید بلیط اتوبوس، در مورد زمان‌های توقف به مسافران، اطلاعاتی داده می‌شود. این اطلاعات را بگیرید و ببینید که چه قدر می‌توانید با این شرایط کنار بیایید. کمی بیشتر و کمتر، با مسئله کنار خواهید آمد.

سفر

زمان مناسب انتخاب کنید

حرکت کردن در شب برای یک سالمند چندان مناسب نیست. مخصوصاً اگر توی اتوبوس دچار بدخوابی بشود، تا آخر سفر همان طور گیج خواهد ماند. خستگی سفر برای یک سالمند، خیلی بیشتر از یک جوان ۲۰ تا ۳۰ ساله است. بنابراین زمانی که سفر را شروع می‌کنید و زمانی که به مقصد می‌رسید، مهم است. خرید بلیط اتوبوس در علی بابا، بسیار آسان است. راهنمایی های لازم برای خرید بلیط اتوبوس، تعداد صندلی ها، ساعت حرکت از مبدا و رسیدن به مقصد و… در مراحل مختلف نوشته شده است. قبل از خرید بلیط اتوبوس، حتماً به آنها دقت کنید.

بهتر است زمان حرکت را طوری تعیین کنید که خیلی نیاز به خواب نداشته باشد. و اگر قرار است توی اتوبوس استراحت کنیم، بهتر است در ساعات انتهایی باشد که به سفر عادت کرده ایم. حتماً یادتان باشد که خیلی دیروقت به مقصد نرسید. چون به هم خوردن ساعت خواب، یکی از مشکلات اصلی سفر است. مخصوصاً هنگام سفر با اتوبوس، ممکن است خستگی ناشی از نشستن طولانی مدت روی صندلی، به فشار سفر اضافه شود.

مثبت فکر کنید

نگرانی بابت سفر نداشته باشید. طول مسیر نباید شما را نگران کند. حتی اگر قرار است به یک سفر طولانی بروید، بهتر است مثبت باشید و مطمئن باشید که این سفر، به خوبی تمام خواهد شد. آرامش داشتن باعث می‌شود که علایم مسافرت، کمتر خودش را نشان بدهد.

با دیگران صحبت کنید. به اطراف نگاه کنید. کمی کتاب بخوانید. یا حتی سعی کنید که خودتان را با گوشی و وسایل دیگر سرگرم کنید. با این روش‌ها، می‌توانید سفر را ساده تر و آرام تر برگزار کنید.

حواستان به قرص‌هایتان باشد

اگر جزو سالمندانی هستید که در یک دوره درمانی قرار دارید، بهتر است حواستان به ساعت مصرف قرص‌ها باشد. مخصوصاً اگر قرار است تنها سفر کنید و کسی همراهتان نمی‌آید. ساعت قرص‌ها را روی جایی بنویسید. و اگر کسی همراهتان هست، حتماً از او کمک بگیرید که ساعت‌ها را به یادتان بیاورد.

خوردن قرص‌ها در سفر، اهمیت زیادی دارند. درست است که سفر خودش مایه آرامش است و باعث می‌شود که کمتر احساس کسالت داشته باشیم. اما خوردن قرص‌ها را فراموش نکنید. حتی اگر قرصی برای این سفر دارید، قبل از خرید بلیط اتوبوس، فکری به حال خریدنش بکنید.

سالمندان

قبل از سفر برنامه ریزی کنید

یکی از کارهایی که حتماً باید انجام بدهید، برنامه ریزی برای سفر است. جوان تر‌ها به دلیل شوق و ذوقی که دارند، کمتر برنامه ریزی می‌کنند. اما افرادی که پا به سن گذاشته اند، توان گشت زدن در شهر را ندارند. این که معطل خرید بلیط اتوبوس یا رزرو کردن هتل بشوند، آنها را به هم می‌ریزد. قدرت تحرک پایینی دارند و نیاز دارند که زودتر به محل ثابت برسند. اگر هنگام خرید بلیط اتوبوس می‌توانید یک سفر دو طرفه یا سفری به همراه هتل بخرید، بهتر است. برای برنامه ریزی بهتر هنگام خرید بلیط اتوبوس به علی بابا سری بزنید و زمان های مشخص حرکت از مبدا و رسیدن به مقصد را بررسی کنید. فقط کافی است مبدا و مقصد و تعداد مسافران را وارد کنید.

به وضعیت تحرک دقت کنید

سالمندان نمی‌توانند مانند جوان‌ها، شیطنت داشته باشند. بنابراین اگر قرار است مسیر سختی را در پیش داشته باشیم، بهتر است که برای استراحت خود فکری بکنید. مثلاً اگر قرار است برای دستشویی رفتن، مسیری طولانی را طی کنید، حتماً به این فکر کنید که زمان برای شما اهمیت دارد. اگر کسی همراه شماست، بهتر است این موضوع را درک کند. به شما در راه رفتن، و کارهای دیگر کمک برساند.

لباس اضافه بردارید

اگر خیلی وقت است به سفر نرفته اید، حتماً لباس اضافه بردارید. گاهی ممکن است عرق کنید یا زیادی سردتان بشود. تغییر دما برای دیگران چندان اهمیتی ندارد. اما برای یک سالمند، بهتر است که لباس‌های مناسب برای طول سفر داشته باشد. که در زمان لزوم، بتواند آنها را جابجا کند. سالمندان زودتر عرق می‌کنند و بیشتر بو می‌گیرند. همین مسئله می‌تواند خودشان را هم اذیت کند.

 

۳ دیدگاه

  1. سارا حسینی

    ۲۸ مهر ۱۳۹۸ در ۳:۵۶ ب٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

  2. علی

    ۲۵ مهر ۱۳۹۸ در ۹:۲۳ ق٫ظ

    مقاله مفیدی بود
    واقعا سالمندان خیلی اذیت میشن برای مسافرت با اتوبوس

    پاسخ

  3. یوسفی

    ۲۵ مهر ۱۳۹۸ در ۸:۴۱ ق٫ظ

    عالی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در رپورتاژ آگهی

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…