ارزان‌ترین محدوده تهران برای خرید خانه

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
پرس و جو از دفاتر املاک نشان می‌دهد که با قیمت بالای مسکن در تهران دست مشتریان چندان برای انتخاب منطقه باز نیست. منطقه 18 فعلا ارزان‌ترین محدوده تهران است.
خرید خانه در منطقه 18

گردش مالی مسکن در شهریور سال جاری نشان داد که قیمت خرید یک واحد مسکونی در تهران به طور میانگین یک میلیارد و ۳۰ میلیون تومان است. اما نگران نباشید هنوز با بودجه‌ای تا ۴۰۰ میلیون تومان هم می‌توان در محله‌هایی همچون یافت‌آباد، شادآباد، ولیعصر و خلیج فارس به خرید خانه در منطقه ۱۸ تهران اقدام کرد.

به گزارش مجله دلتا، مناطق ۱۸، ۱۹، ۱۷، ۲۰، ۱۶، ۱۲ و ۱۵ شهر تهران فعلا مناطقی است که با بودجه بین سیصد میلیون تا یک میلیارد تومان تومان بتوان در آن صاحب خانه شد. میانگین قیمت مسکن این مناطق در شهریورماه امسال ۶.۶ میلیون تومان بود که پایین‌ترین قیمت‌ها به منطقه ۱۸ با میانگین ۵.۶ میلیون تومان و بالاترین قیمت‌ها در این محدوده به منطقه ۱۵ با ۷.۶ میلیون تومان تعلق داشت، اما با توجه به اینکه متقاضیان در ماه‌های گذشته به سمت خرید خانه‌های زیر پنجاه متر حرکت کرده‌اند، افزایش تقاضا ممکن است قیمت‌ها را دستخوش تغییر کند.

منطقه 18

خرید خانه در منطقه ۱۸ ؛ برای بودجه های پایین

منطقه ۱۸ به عنوان ارزان‌ترین محدوده شهر تهران شامل محله‌های بهداشت، تولید دارو، خلیج فارس، رجایی، شادآباد، شهرک امام خمینی، صاحب‌الزمان، ولیعصر (عج) و یافت‌آباد است. قیمت آپارتمان نوساز در محله یافت‌آباد متری ۶ تا ۷ میلیون تومان و قیمت واحدهای ۵-۶ ساله در این محله ۵.۵ تا ۶ میلیون تومان است. گشتی در دفاتر املاک نشان می‌دهد که با بودجه کمتر از ۳۰۰ میلیون تومان می‌توان به خرید خانه در منطقه ۱۸ پرداخت.

در محله خلیج فارس نیز برای خرید آپارتمان به حداقل نقدینگی ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان نیاز دارید؛ هرچند مشاهدات حاکی از آن است که هنوز در این محله آن‌طور که باید در مقایسه با برخی دیگر از مناطق تهران که طی سه ماه اخیر روند کاهشی داشته‌اند، قیمت‌ها پایین نیامده است. در این منطقه یک واحد ۵۳ متری ۱۰ ساله واقع در طبقه سوم با پارکینگ و انباری، بدون آسانسور به قیمت ۳۶۵ میلیون تومان فروخته می‌شود. یک آپارتمان ۵۲ متری ۶ سال ساخت با تمام امکانات و نورگیری مناسب نیز ۴۱۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

شایان ذکر است که شهریورماه امسال  واحدهای کوچک متراژ با ۷۵ درصد رشد قیمت، بالاترین میزان تورم را در بازار مسکن پایتخت داشته‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…