خانه های بزرگ متراژ به دنبال مشتری

۶
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
وقتی از آپارتمان‌های لوکس صحبت می‌کنیم؛ منظور واحدهایی است که مساحت بیش از 150 مترمربع دارند و از امکانات کامل برخوردارند. گزارش‌های میدانی بازار رهن و اجاره خانه نشان می‌دهد که این واحدها در حال از دست دادن مشتریان خود هستند.
رهن و اجاره

قیمت‌ های پیشنهادی رهن و اجاره خانه‌ های لوکس به ویژه در مناطق شمالی تهران نشان می‌دهد که اگر حتی در گروه درآمدی قشر متوسط رو به بالا هم باشید، برای پیدا کردن خانه‌ای با قیمت مناسب باید کفش آهنی به پا کنید.

به گزارش مجله دلتا در مقایسه با متقاضیان مصرفی مرسومی که در سطح پایتخت درپی خانه بوده و به دلیل گرانی مسکن به سمت واحدهای کوچک متمایل شده‌اند، متقاضیان اجاره آپارتمان‌های لوکس‌ در تهران کم‌جمعیت هستند.

با وجود عرضه قابل‌ قبولی که این نوع املاک دارند، اما معامله آن‌ها بین موجر و مستاجر به دلیل کمبود مشتری بیشتر از املاک کوچک‌ متراژ و زیر ۱۰۰ متر مربع زمان می‌برد. گزارش‌های معاملات بازار مسکن نشان می‌دهد که به‎رغم قرارگرفتن این نوع املاک در مناطق خوش آب و هوا، برخوردار از امکانات و مرفه نشین پایتخت، این املاک با قیمت‌های قابل قبول‌تری از آنچه که انتظار می‌رفته است، عرضه شده‌اند.

بنا به گفته مشاوران املاک، تعداد زیادی از این واحدها به بهای رهنی هر مترمربع ۲ تا ۳ میلیون تومان، عرضه شده‌اند و قیمت بالای آن‌ها تا حد زیادی به متراژ بالای آن‌ها بازمی‌گردد.

در بازار رهن و اجاره آپارتمان های لوکس‌، مالکان این واحدها برعکس مشتریان، تمایل زیادی به واگذاری ملک خود در قالب رهن کامل ندارند؛ بنابراین اغلب این آپارتمان‌ها به شکل ترکیبی از رهن و اجاره عرضه می‌شوند. فرمول هر یک میلیون تومان ودیعه معادل ۳۰ هزار تومان اجاره‌بها، نشان می دهد که بهای پیشنهادی املاک لوکس مناسب‌تر از ارزش اجاره ای آن‌ها در این مناطق است، اما با تمایل مالکان به دریافت اجاره بیشتر، این آپارتمان‌ها با مبلغ اجاره ماهانه بیش از پنج میلیون تومان راهی بنگاه‌های معاملاتی شده‌اند. چنین مبالغی در کنار پول ودیعه چند صد میلیون تومانی، فقط در سبد خانوارهایی با درآمد بالا سازگاری دارد؛ بنابراین مستاجرانی که جویای رهن و اجاره خانه در مناطق لوکس تهران هستند، حتی با تخفیف‌های پاییزی مالکان این واحدها در پیدا کردن واحد اجاره ای مناسب و مورد پسند با مشکل مواجه شده‌اند.

۶ دیدگاه

  1. شمس

    ۲۴ مهر ۱۳۹۸ در ۳:۲۰ ب٫ظ

    اطلاعات خوبی بود

    پاسخ

    • فاطمه آذرافراز

      ۲۵ مهر ۱۳۹۸ در ۸:۵۵ ق٫ظ

      بسیار ممنونیم که مجله دلتا را می خوانید

      پاسخ

  2. ملکی

    ۲۴ مهر ۱۳۹۸ در ۲:۲۸ ب٫ظ

    ممنون

    پاسخ

    • فاطمه آذرافراز

      ۲۹ مهر ۱۳۹۸ در ۱۱:۴۶ ق٫ظ

      ممنون از خوانش مجله دلتا

      پاسخ

  3. علي حنيفه پور

    ۲۴ مهر ۱۳۹۸ در ۱:۲۲ ب٫ظ

    این گرونی بیش از حد خوشایند نیست واقعا

    پاسخ

    • فاطمه آذرافراز

      ۲۹ مهر ۱۳۹۸ در ۱۱:۴۷ ق٫ظ

      درود بر شما

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…