الماس ، الهام بخش معماری نوین

۰
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
معماران دنیا با الهام از اشیاء و ایده های مختلف دست به طراحی می زنند، اما این بار الماس مهمترین اثر الهام بخش معماران شده است.
الماس

الماس گوهری ارزشمند است که در نگاه اول برق را از چشمان مخاطبش می رباید و زیبایی خود را در او ساطع می کند. این سنگ گرانب ها علاوه بر زیبایی خیره کننده اش هم اکنون الهام بخش معماران دنیا شده و با زیبایی منحصر به فرد خود جلوه ای دیگر به ساختمان هایی که با الهام از این گوهر درخشان ساخته شده اند بخشیده است. باهم به بررسی این ساختمان های زیبا می پردازیم.

بیلبائو، اسپانیا

دپارتمان سلامت باسک در اسپانیا  با انعکاس زاویه های نورهای شکسته، جلوه ای زیبا به این اثر خاص بخشیده و همچون الماس می درخشد.

الماس

شیکاگو، ایلینوی

این ساختمان متعلق به موسسه آموزشی اسپرتوست که در خیابان میشیگان شهر شیکاگو واقع شده است . در این اثر زیبا  ۷۲۶ شیشه به کار رفته و این امکان را به افراد داخل ساختمان می دهد که از هر گوشه دیدی وسیع و کامل نسبت به خیابان ها و ساختمان های مجاور و رو به رو داشته باشند.

 معماری نوین

الماس کلیولند، اوهایو

این الماس گرانبها محل موزه  هنرهای معاصر در شهر کلیو لند ایالت اوهایو امریکاست که توسط یک معمار ایرانی به نام فرشید موسوی طراحی شده است.  در طراحی خارجی این بنا از شش ضلعی ها در پایین و مربع در قسمت بالایی موزه استفاده شده است.

معماری

نیویورک، نیویورک

این ساختمان متعلق به دپارتمان بهداشت و ذخیره نمک برای زمستان است که در شهر نیویورک با یک نمای بتنی با زاویه های کریستالی ساخته شده است . یکی از اهداف ساخت این ساختمان که در مجاورت رودخانه ی هادسون قرار دارد این است که از این رودخانه بیش از ۵۰۰۰ تن نمک بدست می آید و مستقیما در این ساختمان ذخیره و انبار می شود.

معماری ساختمان

پویتیرز، فرانسه

این ساختمان متعلق به سالن سینمای آی مکس که له کینماکس در یک پارک تفریحی در کشور فرانسه است. در معماری ویژه این بنا شیشه های مشکی به کار رفته که زیبایی خیره کننده ای دارند.

 معماری مدرن

لندن ، انگلستان

ساختمانی بسیار زیبا در پهلوی خلیج رویال انگلستان که با هدف برگزاری نمایشگاه و رویدادهای اجتماعی ساخته شده و کل بنا دارای گواهینامه صرفه جویی در انرژی است . این بنا با درخشندگی بی نظیر خود زیبایی این خلیج را صدچندان کرده است.

 معماری خاص

برای دیدن مطالب بیشتر در مورد معماری های خاص ، دکوراسیون داخلی و محوطه سازی از مجله دلتا دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…