میانگین قیمت خرید خانه در تهران

۵
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
شهریور ماه امسال ۲ هزار و ۸۵۵ واحد مسکونی در تهران معامله شد. قیمت خرید مسکن و تعداد معاملات می گوید میانگین سهم هر واحد، کمی بیش از یک میلیارد تومان است.
قیمت خرید مسکن

باور این خبر شاید کمی دشوار باشد اما گردش مالی مسکن در شهریور امسال نشان می‌دهد که قیمت خرید مسکن در تهران به طور میانگین یک میلیارد و ۳۰ میلیون تومان است یعنی برای خرید یک واحد مسکونی همین میزان پول لازم دارید.

به گزارش مجله دلتا با افت چشمگیر تعداد معاملات مسکن در چند سال گذشته، در مرداد و شهریور امسال به ترتیب ۳ هزار و ۳۶۸ و ۲ هزار و ۸۵۵ مورد مبایعه نامه در تهران امضا شده است. گردش مالی این دو ماه نشان می‌دهد؛ سهم هر واحد مسکونی در مرداد و شهریور به ترتیب یک میلیارد و ۹۰ میلیون و یک میلیارد و سی میلیون تومان بوده است.با تعداد  ۱۱ هزار و ۶۹۳ معاملات واحد مسکونی در تابستان امسال  به ارزش ۱۲ هزار و ۸۰ میلیارد تومان، میانگین سهم قیمت هر واحد مسکونی در فصل گذشته یک میلیارد و ۳۳ میلیون تومان بوده است.

این در حالی است که در بهار سال ۹۸، ۲۱ هزار و ۹۳۷ واحد مسکونی در سطح پایتخت معامله شده است. ارزش ریالی و گردش پولی بخش مسکن در این فصل، ۲۳ هزار و ۳۴۰ میلیارد تومان بوده و بنابراین قیمت خرید مسکن در تهران به طور میانگین یک میلیارد و ۶۳ میلیون تومان بوده که نشان می‎دهد کاهش قیمت ها در بخش مسکن تأثیری چندان در بازار نداشته است.

ارزش ریالی معاملات مسکن در تابستان امسال در مقایسه با فصل بهار، کاهش ۴۸.۲ درصدی داشته است و نشان می‎دهد گردش مالی این بازار در تابستان امسال در مقایسه با بهار ۹۸ تقریبا به نصف رسیده است.

با توجه به اینکه مشاهدات میدانی، گویای رشد نسبی معاملات مسکن در پاییز امسال در مقایسه با دو ماه مرداد و شهریور است، اما قیمت ها همچنان در سراشیبی قرار دارد، به نظر می رسد میانگین قیمت هر واحد مسکونی در مهر ماه امسال به زیر یک میلیارد تومان نیز برسد.

۵ دیدگاه

  1. شمس

    ۲۴ مهر ۱۳۹۸ در ۱:۲۶ ب٫ظ

    قیمت ها همچنان با تغییر خیلی جزئی سرجای خود هستند

    پاسخ

  2. صلابت

    ۲۳ مهر ۱۳۹۸ در ۸:۱۲ ب٫ظ

  3. روزبهانی

    ۲۳ مهر ۱۳۹۸ در ۷:۴۴ ب٫ظ

    میانگین قیمت های مسکن باید به تعادل برسد

    پاسخ

  4. مهدی مختاری

    ۲۳ مهر ۱۳۹۸ در ۶:۰۴ ب٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

  5. بیگدلی

    ۲۳ مهر ۱۳۹۸ در ۶:۰۴ ب٫ظ

    سپاسگذارم

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…