ایرانگردی

کویر مصر ، اما اصفهان

۲
1
زمان مطالعه: 4 دقیقه
قطعاً قدم زدن روی شن‎های داغ در سکوتِ کویر مصر، زیر تیغ آفتاب، کمی قلب‎تان را آرام می‎کند. وقتی چشم‎انداز زیبا و عمیق کویر با منظره چشم‎نواز و تپه های ماسه‌ای را در مقابل دیدگان‎تان می‎بینید، خستگی از جان‎تان می‎رود... با دلتا همراه باشید
کویر مصر

یکی از زیباترین جلوه های طبیعت ایران، کویرهای آن است، کویرهایی که اگر یک بار به آن سفر کنید خاطره آن برای همیشه در ذهن‌تان خواهد ماند. مثل کویر مرنجاب، کویر ریگ جن و  کویر مصر که بسیاری افراد در انتظار خنکای هوا می نشینند تا بتوانند راهی دشت‌ها و کویرهای میانی کشور شوند. روی قلب ایران قدم بزنند و با نبض تپنده آن نفس بکشند. برای رسیدن به این جلوه طبیعی با مجله دلتا همراه باشید تا  گردشگری امروزمان را با سفر به کویر مصر اصفهان تکمیل کنیم.

کویر مصر

کویر مصر کجاست؟

در ۵۵ کیلومتری شهرستان خور از توابع استان اصفهان و در ۴۵ کیلومتری شهر جندق، کویری بسیار دیدنی وجود دارد که برای رسیدن به آن و بالا رفتن از تپه های شنی باید از روستایی به همین نام و از کنار خانه های قدیمی و کاه‌گلی بگذریم؛ باید به پهنه ای برسیم که سراسرش را شن های روان پوشانده‌اند. به دلیل منحصر به فرد بودن و داشتن چشم‌اندازهای نفس‌گیر، یکی از زیبا ترین جاذبه های گردشگری ایران محسوب می‌شود و جلوه‌ای شگفت‌انگیز از طبیعت است که آن را دریای شنی کویر مصر می‌نامند.

شنهای زیبای کویر

مصر چرا؟

شاید برای شما هم جالب باشد که چرا کویر، در اصفهان است و نام آن مصر؟ حکایت جالبی دارد و آن این‌که : فردی به نام یوسف که از اهلی روستا بود، در زمان خشک شدن قنات و بروز خشک‌سالی، چاه عمیقی حفر کرد و به آب رسید و چند سال اهالی از آب این چاه بهره بردند. یوسف از اهالی روستا خواست که به یاد حضرت یوسف و داستان وی طی سال ها خشکسالی در سرزمین مصر ، نام “مصر” را روی آن بگذارند. مردم نیز به احترام وی، پذیرفتند.

سفر به کویر مصر

 تفریح در کویر

این کویر دارای امکانات تفریحی خوبی‌ است که تجربه‌ای متفاوت برای شما رقم می‌زنند و همچنین خوب است بدانید وجود اقامتگاه‌ های بومی مناسب، باعث می‌شود که در کویر مصر دغدغه‌ای برای اقامت نداشته باشید.

تفریح در کویر

پیاده‎ روی حرفه ‎ای

قطعاً قدم زدن روی شن‎های داغ در سکوتِ کویر مصر، زیر تیغ آفتاب، کمی قلب‎تان را آرام می‎کند. شاید نیم ساعت پیاده‎روی در کویر، زمان خیلی زیادی باشد اما وقتی روی شن بالا می‎روید، چشم‎انداز زیبا و عمیق کویر با منظره چشم‎ نواز و تپه های ماسه‌ ای را در مقابل دیدگان‎تان می‎بینید، خستگی از جان‎تان می‎رود.

پیاده روی در کویر

آفرود سواری

ماشین‎ های شاسی‎بلند برای ماسه ‎های روان کویر مصر بهترین گزینه است. اما چون ممکن است شما با تور و با اتوبوس به این مکان رسیده باشید، یکی از امکانات موجود در این ناحیه وجود سواری ‎های آفرود ‎است که با راننده و بی‎راننده، در برابر مبلغی اجاره داده می‎شوند، تا شما خودتان سواری را از تپه‎ های کوتاه کویر بالا رانده و ماسه‎ ها را به اطراف بپاشید.

آفرود سواری

موتور های چهار چرخ

اگر تنها به کویر مصر سفر کرده باشید و طرفدار تفریحات تک‎نفره باشید، موتور چهارچرخه هم برای‎تان جذاب خواهد بود که با توجه به مسافت و دقایق استفاده از آن، می‎توانید از ۱۵ هزار تومان به بالا بپردازید و روی تپه‎های شنی ویراژ دهید.

موتورهای چهار چرخ مصر

شتر سواری

در هر کویر چه مصر باشد، چه دشت لوت، شتر سواری جزء‎ لاینفک سفر شما به این مناطق خواهد بود که با پرداخت هزینه‎ای نزدیک به ۲۰ هزار تومان به بومیان منطقه می‎توانید آن را تجربه کنید.

شتر سواری در کویر

شب‎نشینی و عکاسی

جالب است بدانید شب‎نشینی در کویر، اصلی‎ترین هدف سفرِ برخی از گردشگران به کویر مصر است. کمپینگ‎ باز های حرفه‎ای با تجهیزات کامل خود، تعداد بی شماری از گردشگران آن‌جا را تشکیل می‎دهند که به راحتی می‎توانید آن‎ها را با سه‎پایه‎ها و دوربین‎های پیشرفته‎شان، خارج از چادر شناسایی کنید.

اقامت در کویر

حرف آخر

با این ‎که کویر زیبایی‎ های بی‌نظیر و بی‎پایانی دارد، توصیه می‎کنیم حتماً با دوستانی حرفه‎ای به این منطقه رفته و یا در همان روستای مصر از راهنماها بخواهید تا شما را در این سفر همراهی کنند. اگر قصد دارید در شب مدت زمانی را بیرون کمپ یا چادر بمانید، احتیاط های لازم را برای در امان ماندن از نیش عقرب در نظر بگیرید

۲ دیدگاه

  1. افشین

    ۲۴ مهر ۱۳۹۸ در ۹:۳۷ ق٫ظ

    بسیار جای زیبایی است

    پاسخ

    • گلزار

      ۲۴ مهر ۱۳۹۸ در ۱۰:۱۲ ق٫ظ

      بلی همینطوره 🙂

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…