آنچه از سفر نمی دانید

سفر کردم که از یادم بری!

۴
3
زمان مطالعه: 5 دقیقه
سفر به راحتی باعث رشد شما می‎شود. البته می‎دانم ممکن است به اولین چیزی که در سفر فکر کنید هزینه آن است، که اهمیت دارد اما،ما  می‎توانیم به اندازه بودجه‎مان سفر کنیم، نگران نباشید برنامه ریزی کنید و بدانید اصلاً هم سخت نیست.
سفر

این‎همه در می‎گوییم حال دلتان را خوب کنید. خوش بگذرانید. بخندید. واژه های مثبت به کار ببرید و انرژی مثبت بدهید. خوب چرا نگوییم به سفر بروید؟ چه اشکالی دارد؟ به طبیعت بروید، بگردید، گردشگری کنید، طبیعت‎گردی کنید، کویرنوردی، جنگل‎نوردی و… سفر. سفر کنید، جاده‎ها و صحراها را بپیمایید و آب‎ها را بشکافید تا آنچه طبیعت در توانش دارد به روح شما پیشکش کند. در یک کلام اگر می‌خواهید روحتان را تازه کنید فقط یک راه در پیش دارید و آن هم سفر کردن است، ولاغیر.

سفر کردن

سفر به راحتی باعث رشد شما می شود. البته می‎دانم ممکن است به اولین چیزی که در سفر فکر کنید هزینه آن است. خوب الحق والانصاف که مهم هم هست اما! خوب، ما می توانیم به اندازه بودجه‎مان سفر کنیم، به اندازه بلیط هواپیما، قطار، اتوبوس، فقط کرایه ماشین، اصلاً خرید دوچرخه و حتی کفش برای پای پیاده. نگران نباشید برنامه ریزی کنید. به نگارنده سرویس گردشگری اعتماد کنید. باورکنید اصلاً هم سخت نیست. نهراسید، از سفر نهراسید بلکه از سفر لذت ببرید.

معتاد سفر شوید

جایی خواندم: سفر با تو چه می‎گوید. راستش را بخواهید سفر خیلی حرف ‎ها دارد. بسیار. آنقدر حرف می زند که حتی آدم را معتاد می‌کند. چه خوب چه اعتیادی بهتر از اعتیاد به سر حال بودن و روح تازه داشتن؟

لذت مسافرت

علائم اعتیاد

  • عاشق سفر های یهویی هستید، هر ساعتی از شبانه روز به شما زنگ بزنند که می‎خواهیم برویم فلانجا، استقبال می‎کنید.
  • عکس‌های ناکجاآباد برای شما جذاب است.
  • همیشه از دیگران می‌پرسید که اهل کجا هستند.
  • از قیمت روزانه ارز خبر دارید و عوارض خروج از کشور را می‌دانید.
  • در چندین کانال گردشگری تلگرامی عضو هستید.
  • کیسه خواب برای فصول مختلف به رنگ‌های مختلف دارید!
  •  همه داستان‌ها و خاطرات خود را با این جمله شروع می‌کنید: «وقتی در فلان جا بودم…»

مسافرت کردن

  • از روی علامت‌ها و نوشته‌های روی تی‌شرت افراد می‌توانید بگویید که از کدام شهر یا کشور خریداری شده است.
  • به جای نصب تابلوی نقاشی روی دیوار، نمادهای کشورها را چسبانده‌اید.
  • جاذبه های گردشگری شهرها را می شناسید.
  • مادرخرج می شوید.
  • عکس‌های سفر خود را در شبکه های اجتماعی پخش می‎کنید.
  • همیشه وسایل لازم را در صندوق ماشین خود دارید.

مادرخرج در مسافرت

  • انواع کلاه‌های نقابدار تابستانی را دارید و هر بار که به بوتیک می روید جدید ترین آنها را می‎خرید.
  • سریع ترین درمان نیش انواع حشرات رو می‎دانید.
  • چمدان یا ساک سفرتان همیشه بالای کمد حاضر و خالی از وسایل اضافی‌است.
  • چادرمسافرتی‌تان به عالی‌ترین شکل جمع شده و درست زیر تخت خواب، گذاشته شده است.

چادر مسافرتی

در سفر دوستان و مهارت های تازه پیدا می‎ کنید

تصور کنید به یک کشور خارجی سفرکرده اید. صحبت و برقراری ارتباط با افراد غریبه که هم‎زبان ما هم نیستند، کمی سخت به نظر می‎رسد، اما می‎توانید از ارتباط غیر کلامی بهره ببرید همان (بادی لنگوئج). آن‌ ها نیز مانند ما انسان هستند. نهراسید؛ کافی‎است سلام کنید و لبخند بزنید. مطمئن باشید او هم با لبخند به شما سلام می‎کند. نگران آنچه زیر لب می گوید هم نباشید چون او فکر می‌کند به شام ماهی‌اش نظر دارید. همین. به علاوه زمانی که مستقل باشید و بر ترس خود غلبه کنید، خواهید دید که چه استعداد‌هایی که نداشتید و از آن بی‎خبر بوده‎اید. مثلاً من خودم یاد گرفتم آتش بیفروزم و چادر بزنم اما همین سفر به من یاد داد که در هیچ مورد، هیچ استعدادی ندارم. بلکه فقط بلدم کبریت بیاورم تا کس دیگری آتش درست کند یا طناب را نگه دارم تا چادر بزند.

چادر زدن

ترس شما در سفر خواهد ریخت

مثلاً شما با دوستان خود در سفر کمپ می‎زنید. آن هم در دل جنگل، ظُلِمات! خوابیدن درون چادر چه لذتی دارد. همسفران شما همه خوابند. اما شما تا خود سپیده صبح همش این پهلو و آن پهلو می‌شوید تا مبادا گرگ بزرگی بیاید و شما را برای صبحانه فرزندانش ببرد! اما به شما اطمینان می‌دهم که شب دوم، یک گرگ که هیچ، اگر یک گله گرگ هم بیاید شما دارید هفت آسمان را خواب می‌بینید.

خواب خوش در سفر

یا مثلا در سفر شما می‎پذیرید که ممکن است هر اتفاقی رخ دهد!  و یاد می‎گیرید همه چیز را به چشم تجربه‌ ای تازه نگاه کنید. به عنوان مثال تصور کنید بالای کوهی منظره‎ها را تماشا می‎کردید و شما فراموش‎تان شده ترمز دستیِ ماشین‎تان را بکشید! نهراسید اگر شما سفر برو حرفه ای باشید حتماً این واقعه را به چشم یک تجربه نگاه می‎کنید: اینکه همه ماشین ها نامَردند! این شما نبودید که اشتباه کردید، مقصر ماشین‎تان بود که خود به خودی راه افتاد و به ته دره سقوط کرد. ای بی‎وجدان!

سقوط ازاد در مسافرت

در سفر از رژیم معافید

شما هنگام سفر یاد میگیرید که برنامه ای که تغییر نکند برنامه نیست. به همین راحتی! پس طبق این شعار کام‎تان را تلخ نکنید. برنامه هرچه باشد فرقی نمی‎کند، و چه بهتر که رژیم غذایی باشد. نهراسید، بشکنید، رژیم را بشکنید! سحر که برای تماشای طلوع آفتاب می‌روید کله پاچه بزنید. به وقت صبحانه ۱۲ تا تخم‎مرغ دو زرده به همراه چهار سوسیس کوکتل سرخ شده برای سه نفر خوب است. برنج ها را همش کته کنید. سه نان سنگک بخرید، جوجه ها را به سیخ بکشید و بخورید. تخمه بشکنید و فست فود بخورید. فقط کافی‌است نهراسید و رژیم را بشکنید!

فست فود در مسافرت

سفر باعث حفظ آرامش می‎شود

سفر کاملاً به شما می‌آموزد آرامش خود را حفظ کنید؛ مثلاً در فرودگاه یک کشور، به شما می‎گویند که آدرس درج شده روی چمدان‎هایی که قبلاً فرستاده‎اید، اشتباه بوده و حالا دوباره به ایران برگشت خورده. می‎توانید اصلاً خشمگین و عصبانی نشده و با آرامش به همسرتان بگویید: مهم نیست، آن‎ها فقط مشتی لباس بود. حتی اگر ناگهان به یاد آوردید، برگه رزرو هتل را نیز که از آژانس هواپیمایی گرفته‎اید، داخل جیب همان چمدان بزرگ‎تان گذاشته‎اید تا محفوظ باشد و گم نشود. همان که الان احتمالاً روی بقیه چمدان‎های برگشتی نشسته و از فراز آسمان برای‎تان دست تکان می‎دهد.

ارامش در سفر

حرف آخر

می‎گویند سفر نیکوست، در هر وضعی. چه سفر کردن را به شوخی بگیریم و چه جدی. چه جدی به سفر برویم و دیگر برنگردیم و یا شوخی شوخی دو روز برویم در کویر کمپ بزنیم، باز هم حال دلمان خوب می شود. من حاضرم قول بدهم که شما حتی با خواندن این مطلب هم کلی سر ذوق آمده اید.

۴ دیدگاه

  1. افشاری

    ۳۰ مهر ۱۳۹۸ در ۶:۲۸ ب٫ظ

    با سفرهای یکهویی موافقم 🙂
    چون به هیچی فکر نمیکنی وفقط به سفر فکر میکنی

    پاسخ

    • گلزار

      ۱ آبان ۱۳۹۸ در ۹:۳۸ ق٫ظ

      بلی عالیه
      البته خیلی باید جسور بود برای این کار 🙂

      پاسخ

  2. افشین

    ۲۴ مهر ۱۳۹۸ در ۹:۳۵ ق٫ظ

    بسیار عالی و با تشکر

    پاسخ

  3. یوسفی

    ۲۴ مهر ۱۳۹۸ در ۹:۱۷ ق٫ظ

    عالیه

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…