کره بخوریم یا مارگارین؟

2
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
کره؛ همنشین عسل و مربا؛ دوست خوب سلامتی و صبحانه سالم؛ مگر می‌شود از خیر آن گذشت؟ با دلتامگ همراه باشید.

شیر، تخم مرغ، خامه، عسل و پنیر هر کدام در یک صبحانه دلپذیر جای خودش را دارد اما در این میان کره چیز دیگری است؛ تافته جدا بافته‌ای که خودش را همنشین مربا و عسل می‌داند؛ آن هم با خواص فراوان.

اگر شما هم با خواندن این جمله‌ها هوس خوردن یک صبحانه دلپذیر را کرده‌اید؛ با دلتامگ همراه باشید.

خواص-کره

ویتامین های کره

کره ویتامین‌ها و مواد معدنی مؤثری دارد؛ این ماده مغذی حاوی ویتامین‌های A، D، E و K  و همچنین مواد معدنی ضروری همچون منگنز، کروم، ید، روی، مس و سلنیوم است.

خواص کره ؛ صبحانه سالم ایرانی

از این ماده غذایی برای خوردن یک صبحانه دلپذیر پاییزی نمی‌توان گذشت؛ از خواص بی‌نظیر کره چه می‌دانید؟ انتخاب چه نوع کره‌ای برای تغذیه و سلامت بدن مناسب‌تر است؟ با ما همراه باشید.

سلامت قلب

چربی‌های اشباع حاوی مقدار زیادی کلسترول هستند و به کاهش کلسترول بد کمک می‌کنند. علاوه بر آن، این چربی‌ها برای قلب و جلوگیری از سکته مناسب هستند. همچنین این‌ها یکی از اجزای ضروری برای رشد مغز محسوب می‌شوند. این چربی‌ها همچنین در لاغری و کاهش وزن بدن نیز مؤثر هستند.

ضد سرطان

سی ال ای جرم چربی را در انسان‌ها کاهش می‌دهد. این اسید های چرب در محصولات لبنی یافت می‌شوند. سی ال ای به مبارزه با سرطان به خصوص سرطان سینه و روده کمک می‌کند.

این ماده مغذی حاوی مقدار زیادی بتا و ویتامین  A است که به جلوگیری از سرطان پروستات و روده بزرگ می‌کند.

مبارزه با پوکی استخوان

کره مقدار زیادی کلسیم دارد که برای رشد استخوان‌ها و داشتن دندان‌های قوی ضروری هستند؛ همچنین این ماده در گروه لبنیات از پوسیدگی دندان و پوکی استخوان هم جلوگیری می‌کند.

تقویت بینایی و سلامت چشم ها

بتاکاروتن که به مقدار زیادی در کره یافت می‌شود، از مدت‌ها پیش به عنوان تقویت‌کننده سلامت چشم شناخته می‌شود. این ماده در مراقبت از چشم، رشد سلولی، مهار آب مروارید و کاهش احتمال انحطاط لکه زرد چشم بسیار مؤثر است.

زیبایی صورت و پوست

کره حاوی ویتامین‌های A، D، E و K است که همگی به زیبایی بیشتر و درخشندگی پوست کمک می‌کنند.

چاقی-و-کره

آیا خوردن کره باعث چاقی بدن می‌شود؟

بله! مصرف بیش از حد کره منجر به چاقی می‌شود؛ لذا این خوراکی برای افرادی که رژیم دارند، خوب نیست. علاوه بر آن، چاقی به خودی خود یکی از عمده‌ترین اختلالات است که منجر به رشد بیماری‌ها در بدن می‌شود؛ پس باید مصرف این ماده را کم یا متوقف کرد تا از اضافه‌وزن و چاقی غیر ضروری جلوگیری شود.

مطلب پیشنهادی:  ۷ نکته طلایی که باید قبل از ازدواج بدانید

کره-و-عسل

عسل و مربا همنشین قدیمی کره

تا به حال این سؤال برای شما پیش آمده است که چرا باید کره را با عسل و مربا خورد؟

نکته قابل توجه این است که برای جذب چربی‌های مفید در بدن به حامل احتیاج است که نقش این حامل را مواد و خوراکی‌های شیرین به خوبی ایفا می‌کنند. بدن برای جذب چربی‌های مفید و محلول در خود که حاوی ویتامین‌های E، D، A، F است، نیاز به خوراکی‌های شیرین دارد؛ بنابراین اگر بدن شما به جذب چربی مفید از طریق مصرف کره در وعده صبحانه نیاز دارد؛ بهتر است این خوراکی را با مربا، مارمالاد یا عسل میل کنید.

کره-مارگارین

کره بخوریم یا مارگارین؟

کره معمولا از شیر گاو تولید می‌شود. این ماده نیز همانند دیگر محصولات حیوانی از چربی اشباع تشکیل شده است؛ در حالی که مارگارین از نوعی چربی غیر اشباع ساخته و تولید می‌شود. این نوع چربی را از روغن‌های گیاهی مانند روغن ذرت می‌گیرند.

تحقیقات نشان داده است که مارگارین چربی‌هایی از نوع ترانس دارد، چربی‌های ترانس برای سلامتی بدن خطرناک هستند؛ از جمله خطرات ناشی از مصرف این نوع چربی‌ها، تضعیف سیستم ایمنی بدن، آلرژی و تنگی نفس است.

کره-نارگیل

کره نارگیل 

کره نارگیل در دسته اسید‌ های چرب زنجیره متوسط (MCFA)  قرار دارد. این نوع اسید چرب برخلاف اسید های چرب با زنجیره طولانی برای تولید انرژی مناسب‌تر است.

این ماده مغذی یک تقویت‌کننده عالی برای سوخت و ساز بدن است؛ به طوری که کالری را می‌سوزاند و انرژی را افزایش می‌دهد.

کره-بادام-زمینی

کره بادام زمینی و لاغری

بادام‌زمینی علاوه بر پروتئین، منبع خوبی از فیبر و چربی‌های نامنظم سالم و گیاهی است؛ هضم کره بادام‌زمینی به آهستگی انجام می‌شود و به شما احساس سیری می‌دهد؛ بنابراین، اضافه کردن این ماده خوشمزه به رژیم غذایی در روند کاهش وزن و لاغری مفید است.

2 دیدگاه

  1. ناشناس

    25 اسفند 1402 در 9:37 ب.ظ

    آخه کره بادام زمینی یه بویی داره که من دوست ندارم

    پاسخ

  2. ناشناس

    26 اسفند 1402 در 1:22 ق.ظ

    عالی بود مرسی عزیزان وخسته نباشید 💖✨️💖✨️

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی

همچنین بخوانید

عطر‌هایی با رایحه‌های عجیب و غریب!

برخی شرکت‌های طراح و تولید کننده عطر، تصمیم گرفته‌اند که محصولاتی جذاب و منحصر به‌فرد، برا…