قانون پیش فروش علیه ساخت و ساز مسکن

۵
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان گفت: شرایط ساخت و ساز کشور به مرز پرتگاه رسیده است و متاسفانه حاضر نیستند این شرایط را اصلاح کنند.
پیش فروش

پیش فروش در هر صنفی با بدنه اقتصادی آن ارتباط تنگاتنگ دارد. در شرایطی که امروز به کاهش ساخت مسکن هم رسیده این دو عامل سبب شده تا بازار مسکن به پرتگاه عمیقی کشیده شود. فرشید پورحاجت دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان با بیان اینکه بی توجهی ها به این امرباعث شده تا بخش مسکن و ساخت و ساز به لبه پرتگاه کشیده شود، گفت: کاهش ساخت مسکن در آینده تبعات بسیار زیادی برای اقتصاد کشور خواهد داشت چراکه بخش مسکن ارتباط با چند صد فعالیت صنفی و اقتصادی داشته و با آن گره خورده است.

به گزارش مجله دلتا، دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان ادامه داد : عدم توجه به صنعت ساختمان که یک صنعت کاملا پیشران اقتصادی است به ضرر اقتصاد و اشتغال خواهد بود، همچنین رونق بخش مسکن و ساخت و ساز یک امر بدیهی برای رونق اقتصاد است پس اینکه کاهش تولید مسکن تبعات دارد یا خیر؟ بله! قطعا بدانید که دولت به خوبی می‌داند که کاهش تولید مسکن چه تبعاتی دارد.

کاهش ساخت و ساز

قانون پیش‌ فروش ؛ ضدساخت و توسعه مسکن

فرشید پورحاجت خاطر نشان کرد: دولت باید ریسک در حوزه مسکن را بپذیرد، چرا که در چند سال گذشته در این خصوص اظهار نظرهای زیادی شده و الان هم اعلام می‌کنم که قانون پیش‌فروش مسکن ضد ساخت و توسعه مسکن است.

دبیر کانون سراسری انبوه سازان افزود: سالهاست که در مجلس به رغم اینکه مرکز پژوهش‌های مجلس و وزارت راه و شهرسازی و حتی کمیسیون عمران مجلس در خصوص قانون پیش فروش مسکن جلسات کارشناسی زیادی برگزار شده و اعلام شد که این قانون، قانون ناصوابی است و باید با ساختار اقتصادی کشور اصلاح شود، اما بعد از گذشت ۵ سال این قانون هنوز هم اصلاح نشده است و بیمه تامین اجتماعی کارگران ساختمانی در بلاتکلیفی در مجلس به سر می‌برد.

پورحاجت افزود: قوانین مالیاتی روز به روز عرصه را بر فعالیت‌های حرفه‌ای تولیدکنندگان واقعی مسکن تنگ تر کرده است و متاسفانه با اینکه می‌بینیم سوداگران مسکن و دلالان نظم بازار مسکن را بر هم می‌زنند، اما هیچ قوانین مالیاتی بر آنها وضع نشده است.

وی تصریح کرد: شرایط ساخت و ساز کشور به مرز پرتگاه رسیده است و متاسفانه حاضر نیستند این شرایط را اصلاح کنند و تبعات این حوزه دوره های رونق و رکود ۵ ساله‌ای است که باعث می‌شود هم شاهد جهش‌های بیش از حد قیمت‌ مسکن باشیم و هم اینکه به یکباره ساخت مسکن به شدت کاهش یافته و عرضه از تقاضا عقب بماند.

۵ دیدگاه

  1. سوله لوله ای

    ۲۰ آبان ۱۳۹۹ در ۳:۲۶ ق٫ظ

    با اجازتون بازنشر شد

    سوله لوله ای

    پاسخ

  2. ملکی

    ۲۲ مهر ۱۳۹۸ در ۱:۴۹ ب٫ظ

    خیلی عالی . ممنون از مطالب خوبتون

    پاسخ

  3. اهورا

    ۲۲ مهر ۱۳۹۸ در ۱۲:۰۸ ب٫ظ

    خیلی جالب بود سپاسگذارم

    پاسخ

  4. اهورا

    ۲۲ مهر ۱۳۹۸ در ۱۲:۰۸ ب٫ظ

    خیلی جالب بود سپاسگذارم

    پاسخ

  5. علي حنيفه پور

    ۲۲ مهر ۱۳۹۸ در ۱۲:۰۳ ب٫ظ

    مطلب خوبی بود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…