۵ ایده دکوراسیون برای روشن شدن اتاق تاریک

۱
17
زمان مطالعه: 4 دقیقه
برای حل مشکل کم نور بودن اتاق های تاریک پنج ایده دکوراسیون برای روشن کردن اتاق در مجله دلتا برای شما گردآوری کردیم.
ترفند دکوراسیون

اگر نور طبیعی ورودی به خانه کم است، به این معنا نیست که باید در فضایی تاریک زندگی کنید. شاید باورتان نشود که مشکل کمبود نور طبیعی یکی از مشکلات بزرگ طراحان داخلی است که همیشه در تلاش حل آن هستند. در این بخش از مجله دلتا پنج ایده دکوراسیون را که به روشن شدن فضا کمک می‌کند، بخوانید.

قطعا بازسازی بنا راه حل کلی و اصولی در این مورد است. ایده هایی هستند که با انجام آن ها می‌شود دکوراسیون اتاق های تیره را تغییر داد. فضایی که به خوبی نورپردازی شده علاوه بر خواستنی بودن بر سلامت روحی ساکنین تاثیر مثبتی دارد. خانه روشن با تهویه مناسب هوا، سطح استرس را کاهش داده و حال خوبی به افراد می‌دهد.

با سفید شروع کنید

در تلاش برای روشن ساختن فضا اغلب افراد استفاده از آینه برای بازتاب نور به اطراف را بهترین گزینه می‌دانند. این فکر کاملا صحیح نیست. در واقع اولین چیزی که در روشن شدن فضا کمک شایانی می‌کند استفاده زیاد از رنگ سفید در دکوراسیون داخلی است. بهترین روش پراکندن نور در فضای اتاق، وجود رنگ سفید در سرتاسر محیط است. سفید بر خلاف اجسام بی رنگ، قابلیت انعکاس و بازتاب رنگ در فضا را دارد. بنابراین اگر به بازتاب نور و روشن شدن فضا نیاز دارید در قدم اول دیوار و سقف را به رنگ سفید درآورید. اگر از این تغییرات راضی نبودید به سراغ لوازم بروید. قاب عکس، مبلمان، پرده و ملحفه سفید را به فضا اضافه کنید.

ترفند استفاده از رنگ سفید

چراغ های دیواری

استفاده از نورهای مصنوعی که به دیوار نصب می‌شوند لبه اشیا را روشن تر نشان خواهد داد. حتی اگر از چراغ آویز و نورهای سقفی زیادی در دکوراسیون استفاده شده است از چراغ های دیواری غافل نشوید. چراغی را انتخاب کنید که نور را به سمت پایین و بالا هدایت می‌کند. با چنین ایده ای اتاق های بدون پنجره هم روشن خواهند بود. اگر در نظر دارید پنل های روشنایی به سقف اضافه کنید، تعدادی از آن ها را نزدیک به دیوار نصب کنید تا نور به دیوار ها بتابد و کاغذ دیواری و کابینت ها برجسته به نظر برسد.

طراحی دکوراسیون داخلی با نور

نور پردازی کابینت

نور یکی از مهم ترین عناصر طراحی داخلی است که می‌‌توان از آن بهره برد. نورپردازی زیر کابینت و کانتر ایده مناسبی است. درخششی که از زیر بازتاب می‌شود، آثار سایه را تعدیل می‌بخشد. این نوع نورپردازی بعد از اتمام ساخت و ساز خانه با استفاده از نوارهای ال ای دی ممکن است.
برای روشن کردن سقف در اتاقی تاریک مثل حمام یا انباری، از چراغ هایی استفاده کنید که با فاصله کمی از سقف آویزان می‌شوند. به این صورت نور ورودی از نورگیر را شبیه سازی خواهید کرد.
به عنوان یک انتخاب خلاقانه، از تابلوهای نورانی بهره گیرید. علاوه بر افزایش نور، اثری هنری را در مرکز توجه قرار می‌دهید. آباژور رومیزی در کنار مبلمان انتخاب مناسبی برای بازتاب نور بر دیوار است. چراغ های رومیزی برای حذف سایه های بالا و پایین وسایل انتخاب مناسبی هستند.

خنک سازی دکوراسیون با رنگ آبی یخی

نور طبیعی در قیاس با نور زرد لامپ های رشته ای، دمای کم تری دارد. بنابراین با استفاده از رنگ آبی در دکوراسیون رنگ آسمان را در زندگی تداعی کنید و دمای رنگ محیط را به تعادل برسانید. آبی یخی تا حد زیادی به رنگ های خنثی نزدیک است و به همین دلیل می‌توانید در کنار انواع رنگ های مدنظرتان از آن استفاده کنید.

ترفند طراحی دکوراسیون داخلی

به استقبال مشکی بروید

ممکن است متناقض به نظر برسد، اما استفاده از رگه هایی مشکی و زغالی رنگ با ایجاد کنتراست سبب برجسته شده نقاط روشن خواهد شد. در خطوط ضخیم پایه های آباژور، صندلی، قاب های عکس، طرح مبلمان یا فرش از مشکی یا آبی تیره استفاده کنید.

ترفند دکوراسیون داخلی

لامپ های حبابی را تعویض کنید

در کنار افزودن آبی یخی به دکوراسیون داخلی برای ایجاد تعادل می‌توانید از لامپ هایی با توان بالاتر و رنگ مهتابی استفاده کنید. لامپ های زرد و خورشیدی، در ذهن نور خورشید را تداعی می‌کنند. اما اگر فضایی روشن و بزرگ تر می‌خواهید لامپ های سفید را انتخاب کنید.

توصیه های دکوراسیون

یک نظر

  1. ملکی

    ۲۲ مهر ۱۳۹۸ در ۷:۱۳ ب٫ظ

    ممنون

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…