مسکن مهر با مشکلات زیرساختی دست ‌و پنجه نرم می‌کند

تحویل مسکن مهر تهران تا سال ۹۹

۱
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
علی‌رغم تمام گزارش‌ها مبنی بر قریب‌الوقوع بودن پایان پروژه مسکن مهر تهران، تاخیر در تحویل منازل مسکونی صدای متقاضیان بسیاری را در آورده است.
مسکن مهر تهران

تحویل مسکن مهر تهران یکی از گره‌های کور در بخش عرضه مسکن در پایتخت بوده که به دلیل مشکلات زیرساختی و انشعابات هنوز مجال باز شدن پیدا نکرده است. این پروژه در شهرهای دیگری چون البرز، کرمان، آذربایجان شرقی و غربی، کرمانشاه، گیلان، خراسان رضوی و لرستان نیز نیمه کاره باقی مانده است.

به گزارش مجله دلتا در شرایطی اتمام مسکن مهر امسال ، ۱۵۰۰ میلیارد تومان از محل بودجه سال ۹۸ را به خود اختصاص داده است که مسئولان به طور ضمنی، تکمیل این پروژه را مانند گذشته به سال آینده موکول می‌کنند.

تحویل ۸۴ درصد واحدها تا کنون

گزارش‌ها حاکی از ادامه‌ روند تکمیل واحدها در سایت‌های نیمه‌تمام است. طبق آمار ارائه‌شده در اوایل تیرماه سال ۹۸ از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد تاکنون یک میلیون و ۸۲۵ هزار واحد معادل ۸۴ درصد تحویل شده است. کمتر از ۴۰۰ هزار واحد نیز هنوز تحویل داده نشده که از این تعداد، ۲۰۰ هزار واحد آماده و ساخته شده که با پایان ارائه خدمات زیربنایی آماده واگذاری به متقاضیان خواهد بود.

مسکن مهر تهران

زمان تحویل مسکن مهر تهران به متقاضیان

در حالی که قرار بوده ظرف یک مدت ۱۸ ماهه واحدهای مسکن مهرتهران به متقاضیان تحویل داده شود ، انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران به‌ تازگی از واگذاری ۱۰۰ درصدی واحدهای مسکن مهر در تهران تا سال ۹۹ خبر داد و گفت: هم اکنون در شهر اندیشه ۱۰۰ درصد، در پرند ۷۷ درصد، در پردیس ۴۳ درصد و واحدهای در اختیار راه و شهرسازی نیز تا ۹۱ درصد تحویل متقاضیان شده است. ۷۶ درصد واحدهای مسکن مهر در تهران تحویل متقاضیان شده و تا پایان سال ۹۸ میانگین تحویل این واحدها به ۹۰ درصد می‌رسد و پیش بینی می‌‌شود که در سال ۹۹، ۱۰۰ درصد این واحدها به متقاضیان تحویل داده شود.

شایان ذکر است در حالی که مسکن مهر متهم ردیف اول کیفیت پایین ساخت‎و‎ساز و استفاده از مصالح ساختمانی درجه دو است، مسئولان جهش قیمتی مصالح ساختمانی را یکی از عوامل اصلی تاخیر در تحویل مسکن مهر می‌دانند.

یک نظر

  1. ملکی

    ۲۳ مهر ۱۳۹۸ در ۲:۰۷ ب٫ظ

    سپاس از مطالبتون

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…