آب انار ؛ نوشیدنی معجزه گر

۷
3
زمان مطالعه: 5 دقیقه
صد دانه یاقوت دسته به دسته؛ انار را می‌گوییم همراه را با عصاره جادویی‌اش که نه تنها شب‌های یلدا بلکه تمام شب و روزهای ما را زنده می‌کند!
آب-انار

صد دانه یاقوت سلامتی که شما را سرحال و پر انرژی خواهند کرد؛ آب انار که معمولا از آن به عنوان ماده خون‌ساز یاد می‌شود، خواص زیادی برای بدن دارد. امروزه، تحقیقات گسترده‌ای روی خواص آب انار انجام شده است و به‌ نظر می‌رسد این نوشیدنی مفید در پیشگیری از سرطان و ایدز، تقویت دستگاه ایمنی و باروری بسیار مؤثر است.

این بار ایستگاه سلامتی و تصفیه خون در مجله دلتا است؛ با ما همراه باشید.

انار

ویتامین‌های انار ؛ میوه خوشمزه پاییزی

این میوه پاییزی، منبع خوبی از اسید ellagic، آنتی‌اکسیدان و پانولیکیک اسید، یک اسید چرب غیر اشباع امگا ۵ است که برای بازسازی و تکثیر سلولی بسیار مفید است. آب انار هم منبع استثنایی ویتامین A، C و E و مواد معدنی مانند کلسیم، فسفر، پتاسیم، آهن، اسید فولیک، نیاسین، تیامین، فولات و ریبوفلاوین است؛ پس این میوه یا نوشیدنی لاکچری را هرگز فراموش نکنید.

خواص-آب-انار

خواص آب انار ؛ نوستالژی شب یلدا

شاید اولین میوه‌ای که شما را به یاد شب‌های زیبای یلدا می‌اندازد، همین میوه باشد که البته از خواص این میوه خوشمزه پاییزی هم نباید غافل شد؛ مخصوصا اگر پای آبمیوه پر خاصیت آن در میان باشد.

آنتی‌اکسیدانی که رقیب چای سبز است

نوشیدنی که از این نظر با چای سبز رقابت می‌کند؛ رنگ قرمز دانه‌های انار از پلی‌فنل‌های موجود در آن سرچشمه می‌گیرد. این ترکیبات آنتی‌اکسیدان‌های قدرتمندی محسوب می‌شوند.

خاصیت آنتی‌اکسیدانی اش از بسیاری از آب‌ میوه‌های دیگر بیشتر است. میزان آنتی‌ اکسیدان‌های موجود در آن سه برابر چای سبز است. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در این میوه می‌توانند در نابودی رادیکال‌های آزاد، محافظت از سلول‌ها و کاهش التهاب بدن هم مؤثر باشند.

سرشار از ویتامین C

آب یک عدد انار می‌تواند ۴۰٪ نیاز روزانه‌تان به ویتامین C را تأمین کند. ویتامین C در اثر حرارت یا فرایند پاستوریزه ‌کردن از بین می‌رود؛ بنابراین برای بهره‌مندی از ویتامین C موجود در این میوه جادویی میتوانید از نوشیدنی خانگی و تازه این محصول پر فایده استفاده کنید.

نوشیدنی ضد سرطان

محققان به‌ تازگی دریافته‌اند که آب انار می‌تواند رشد سرطان پروستات را متوقف کند؛ البته این خاصیت فقط محدود به این نوع خاص از سرطان نمی‌شود.

جلوگیری از بیماری‌ قلبی

آب انار یک از بهترین آب‌میوه‌ها برای کمک به سلامت قلب است. این نوشیدنی با ویتامین‌های غنی که دارد از قلب و سرخ‌رگ‌های بدن محافظت می‌کند.

برخی مطالعات نشان داده‌اند، به گردش خون کمک می‌کند و مانع از سفت و ضخیم‌ شدن دیواره‌ سرخ‌رگ‌ها می‌شود. این نوشیدنی می‌تواند از تشکیل پلاک‌ها و تجمع کلسترول در سرخ‌رگ‌ها جلوگیری کند. البته ممکن است که مصرف انار همراه با داروهای کلسترول و فشار خون مانند استاتین‌ها تداخل داشته باشد.

نوشیدنی ضد ایدز

از خواص ضد میکروبی این نوشیدنی، مسدود کردن انتقال ویروس HIV است. از میان تمام میوه‌ها، انار بیشترین توانایی برای جلوگیری از انتقال ویروس HIV  را دارد.

این آبمیوه مغذی و پر خاصیت خاصیت ضد باکتری و ضد ویروسی دارد؛ آب انار به‌ واسطه‌ ویتامین C و سایر مواد مغذی تقویت‌کننده‌ دستگاه ایمنی( ویتامین E ) می‌تواند از بیماری‌ها پیشگیری و با عفونت‌ها مبارزه کند.

لاغری-و-انار

لاغری

مقدار بالای فیبر رژیمی محلول و غیر محلول در آب انار به بهبود هضم و تنظیم حرکات روده کمک می‌کند. از آنجایی که این نوشیدنی هیچ چربی اشباع‌شده یا کلسترولی ندارد، برای افرادی که قصد لاغری و  کاهش وزن دارند، مصرف آن توصیه می‌شود.

نوشداروی ضد آلزایمر و فراموشی

به ‌نظر می‌رسد که آنتی‌اکسیدان‌های موجود در آب انار بتوانند مانع از پیشرفت بیماری آلزایمر شوند و از حافظه محافظت کنند.

کمک به گوارش و هضم

آب انار می‌تواند با کاهش التهاب در دستگاه گوارشی به بهبود گوارش و هضم غذا کمک کند. این نوشیدنی مقوی می‌تواند برای مبتلایان به بیماری کرون، کولیت زخمی و سایر بیماری‌های التهابی روده هم مفید باشد.

جلوگیری از پوکی استخوان

فلاونوئیدهای موجود در آب انار می‌توانند از التهابات منجر به آرتروز و آسیب به غضروف جلوگیری کنند. آب انار به ‌خاطر تأثیرات بالقوه‌اش در پیشگیری از پوکی استخوان، روماتیسم مفصلی و سایر انواع التهاب مفصل بسیار معروف است.

کنترل فشار خون

مصرف روزانه آب انار می‌تواند فشار خون سیستولی را کاهش دهد؛ البته از میوه سرخ‌رنگی مثل انار همین هم انتظار می‌رود.

تقویت حافظه

براساس مطالعات تازه، مصرف روزانه ۲۲۵ سی‌سی آب انار می‌تواند یادگیری را بهبود بخشد و حافظه را تقویت کند؛ پس اگر مشکل کند‌ذهنی، فراموشی یا آلزایمر دارید، از این نوشیدنی حتما استفاده کنید.

تقویت-جنسی-و-انار

افزایش قدرت جنسی و باروری

آب انار سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی است که موجب کاهش استرس اکسیداتیو شده و به باروری کمک می‌کنند. استرس اکسیداتیو موجب اختلال در عملکرد اسپرم و همچنین کاهش باروری در زنان می‌شود.

آب انار استرس اکسیداتیو را در جفت (عضوی که با بند ناف به جنین متصل است) کاهش می‌دهد. همچنین نوشیدن آب انار می‌تواند سطح هورمون تستوسترون را در مردان و زنان افزایش دهد. این هورمون در افزایش میل جنسی بسیار مؤثر است.

بهبود عمکرد ورزشکاران

آب انار یکی از بهترین راه‌ها برای بهبود عملکرد ورزشکاران است. این نوشیدنی می‌تواند دردها را کاهش بدهد و موجب افزایش استقامت بدن شود. همچنین آب انار می‌تواند آسیب‌های اکسیداتیو ناشی از تمرینات را کاهش دهد.

کنترل دیابت

در خاورمیانه و هندوستان به طور سنتی از انار به ‌عنوان درمانی برای بیماری دیابت استفاده می‌شده است. درواقع انار در کاهش مقاومت‌ به ‌انسولین و کاهش قند خون مؤثر است.

درمان کننده اسهال

آب انار برای درمان اسهال بسیار مفید است؛ زیرا نقش مهمی در ترشح آنزیم‌هایی دارد که به هضم مناسب غذا کمک می‌کنند. مخلوط کردن یک قاشق چای‌خوری عسل در یک لیوان آب انار مشکلات سوء هاضمه را رفع می‌کند.

بهداشت دهان و دندان

همانطور که گفته شد، آب انار خواص ضد باکتری و ضد میکروبی قوی دارد که به مبارزه با ویروس‌ها و باکتری‌ها کمک کرده و سیستم ایمنی بدن ما را تقویت می‌کند؛ این نوشیدنی به طور قابل توجهی باعث کاهش میکروب‌های موجود در دهان می‌شود؛ پس اگر به بهداشت دهان و دندان‌های خود اهمیت می‌دهید، این نوشیدنی را به طور روزانه مصرف کنید.

زیبایی پوست

آب انار، برای پوست خشک مفید است. ساختار مولکولی کوچک آن عمیقا در پوست نفوذ می‌کند و رطوبت و هیدراتاسیون را به پوست می‌دهد؛ بنابراین پوست را هیدراته و تحریک می‌کند. محتوای اسید پانکیک و اسید چرب امگا ۳، پوست را به صورت مداوم با رطوبت، آب‌بندی می‌کند.

ریزش مو

نوشیدن آب انار، فولیکول‌های مو را به طور مرتب تقویت می‌کند که به نوبه خود باعث ریزش مو می‌شوند؛ بنابراین با مصرف این نوشیدنی موهای درخشنده‌تر و سالم‌تری خواهید داشت.

بارداری-و-انار

 انار و بارداری

آب انار برای زنان باردار بسیار مفید است. این نوشیدنی یک منبع عالی از ویتامین‌ها و مواد معدنی، از جمله اسید فولیک است. املاح ضد التهابی این نوشیدنی سبب جریان خون سالم می‌شود که برای رشد کلی جنین ضروری است. محتوای پتاسیم در آب انار نیز می‌تواند به جلوگیری از گرفتگی عضلات پا کمک کند که معمولا با بارداری مرتبط است.

اگر خانم‌های حامله این نوشیدنی را در دوران بارداری مصرف کنند، خطر ابتلا به زایمان زودرس یا تولد نوزادان با وزن کم در هنگام تولد کاهش پیدا می‌کند.

بنابراین، مصرف این یاقوت سلامتی را در سبد تغذیه و رژیم لاغری خود فراموش نکنید.

۷ دیدگاه

  1. درویش

    ۲۲ مهر ۱۳۹۸ در ۶:۴۷ ب٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

  2. گل افشان

    ۲۲ مهر ۱۳۹۸ در ۶:۴۶ ب٫ظ

    مطلب بسیار مفیدی بود

    پاسخ

  3. محمد

    ۲۲ مهر ۱۳۹۸ در ۱:۰۴ ب٫ظ

    به به انار میوه بهشتی از رب انار برای خصم غذا به جا ی نوشابه های گاز دار سه قاشق رب انار با آب حل کنی چه لذتی داره

    پاسخ

  4. آدینه

    ۲۲ مهر ۱۳۹۸ در ۱۲:۵۰ ب٫ظ

    مفید بود

    پاسخ

  5. ناشناس

    ۲۲ مهر ۱۳۹۸ در ۲:۲۰ ق٫ظ

  6. یوسفی

    ۲۱ مهر ۱۳۹۸ در ۳:۱۲ ب٫ظ

    میوه پر خاصیت

    پاسخ

  7. ملکی

    ۲۱ مهر ۱۳۹۸ در ۲:۵۵ ب٫ظ

    خیلی عالی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…