جینسینگ ؛ گیاه مقوی آدم نما

۵
2
زمان مطالعه: 5 دقیقه
جینسینگ یا ریشه مرد؛ گیاه مقوی آدم‌نما که بسیاری از بیماری‌ها را درمان یا ریشه‌کن می‌کند؛ با مجله دلتا همراه باشید.
جینسینگ

گیاه جوانی یا نوش‌داروی اساطیری انرژی‌زا که مثل چای سبز عمل می‌کند؛ حتی قوی‌تر از آن! این گیاه مقوی ( که شبیه پای انسان است) قرن‌ها است که به منظور بهبود عملکرد حافظه، لاغری، کاهش استرس، تقویت هورمون‌های بدن و همچنین برای افزایش طول عمر افراد و بسیاری موارد دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ اگر اولین بار است که نام این گیاه را می‌شنوید؛ با مجله دلتا و این مطلب خواندنی همراه شوید.

جینسینگ

گیاه اساطیری جینسینگ

اسم “جنسینگ” از عبارتی چینی به معنی “ریشه‌های مرد” گرفته شده است. این اسم احتمالا به دلیل شباهت ریشه‌های عجیب این گیاه به پاهای انسان است؛ سابقه مصرف جنسینگ به بیش از ۵۰۰۰ سال پیش برمی‌گردد. در این زمان، این گیاه اغلب در کوه‌های چین و به عنوان یک داروی جوان‌کننده استفاده می‌شده است.

چرا جنسینگ مقوی و با ارزش است؟

این گیاه در دوران گذشته، ارزش زیادی در شرق داشته است؛ به عنوان مثال در چین فقط امپراتوران حق جمع‌آوری و نگهداری ریشه‌های آن را داشته اند و در دوران‌های بعد نیز به عنوان جزئی جدایی‌ناپذیر از وعده غذایی پادشاهان و امپراتوران به منظور افزایش قوای جسمانی، ذهنی و به عنوان اکسیر جوانی و شادابی جایگاه خود را همچنان حفظ کرده است.

چای-جنسینگ

طرز تهیه چای جینسینگ

برای تهیه چای جینسینگ، مقداری آب را بجوشانید و ترجیحا این کار را در ظروف غیر فلزی مانند قوری لعابی یا چینی یا پیرکس انجام دهید. مقداری از ریشه خشک‌شده جینسینگ (حدود ۱ تا ۳ گرم ) را به آب جوش اضافه کنید؛ سپس شعله را کم کنید و اجازه دهید تا مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بجوشد؛ دمنوش و چای گیاهی شما آماده است.

خواص-جینسینگ

خواص جادویی جینسینگ

معجزه درمانی این گیاه چگونه است؟ با ما همراه باشید.

جینسینگ مانند چای سبز لاغر کننده است

یک گیاه اساطیری و مقدس ( با خاصیت ضد اشتهایی قوی ) که مانند چای سبز یا حتی قوی‌تر از آن عمل می‌کند. این چای یا دمنوش گیاهی می‌تواند علاوه بر لاغری و تناسب اندام خواص مفید دیگری هم برای سلامت بدن داشته باشد؛ اگر خسته شده‌اید، یک لیوان از این دمنوش یا چای گیاهی را برای خودتان درست کنید و همراه مجله ما باشید:

  • چربی‌سوزی و افزایش سوخت و ساز بدن
  • خاصیت آرام‌بخشی و افزایش نشاط
  • تسکین‌دهنده اعصاب
  • رفع اختلال خواب

جینسینگ ؛ تقویت‌کننده طبیعی اسپرم آقایان

یک گیاه با خواص جادویی که هم برای مردان و هم برای خانم‌ها معجزه می‌کند!

این گیاه برای آقایان خواص زیادی دارد؛ از جمله اینکه به افزایش اسپرم آقایان کمک می‌کند و این مسئله باعث تقویت قدرت باروری در مردان می‌شود.

جینسینگ ؛ درمان‌کننده درد های قاعدگی خانم‌ها ( پریودی)

مصرف جینسینگ برای زنان هم مفید است؛ یکی از مهم‌ترین خواص جینسینگ برای زنان، تنظیم کردن قاعدگی یا پریودی آن‌ها است. همچنین مصرف این گیاه برای زنانی که در ابتدای یائسگی هستند، بسیار مفید است؛ زیرا باعث تنظیم تولید استروژن از تخمدان‌های آن‌ها می‌شود. به علاوه، به دلیل خاصیت خنک‌کنندگی، این گیاه گر گرفتگی ناشی از یائسگی را هم درمان می‌کند.

داروی ضد سرطان

برخی مطالعات دانشمندان نشان داده است که جینسینگ دارای ترکیباتی است که این ترکیبات خواص ضد سرطانی دارند و در برخی از سرطان‌ها مانند سرطان سینه می‌توانند تأثیرات مثبتی در بهبود بیماری داشته باشند.

البته تحقیقات اولیه پیرامون انواع دیگر سرطان‌ها از جمله سینه، پوست، ریه، کبد و پروستات از خواص جادویی و ضد تومور این گیاه خبر می‌دهند.

افزایش‌دهنده انرژی بدن

پلی‌ساکارید و الیگوپپتیدهای موجود در جینسینگ آمریکایی به کاهش استرس اکسیداتیو و خستگی، افزایش فعالیت بدنی و انرژی به‌ خصوص در بیماران مبتلا به سرطان کمک می‌کند.

سلامت قلب

مطالعات مقدماتی دانشمندان نشان داده‌اند که آنتی‌اکسیدان‌های موجود در جینسینگ می‌توانند از آسیب‌های میوکاردیال و سایر بیماری‌های مزمن قلبی- عروقی جلوگیری کنند.

کاهش کلسترول خون

نتیجه‌ مطالعات مقدماتی علمی نشان می‌دهد که جینسینگ قرمز چینی در کاهش سطح سرمی کلسترول خون نقش اساسی دارد.

خداحافظی با آلزایمر و فراموشی

این گیاه مقوی با ضعف حافظه و آلزایمر در افراد به خصوص زنان مبارزه می‌کند و در ایجاد تمرکز ذهنی آنها کمک‌کننده است.

درمان‌کننده استرس

این گیاه انواع مختلفی دارد؛ جینسینگ آسیایی اثرات مختلفی بر سیستم عصبی بدن دارد که از بین آنها می‌توان به تقویت روحیه و افزایش سطح انرژی بدن اشاره کرد. علاوه ‌بر این، آداپتوژن‌های موجود در این گیاه سطح هورمون‌های بدن را تغییر می‌دهد که در کاهش و درمان استرس مزمن بسیار مؤثر است.

درمان بیش فعالی کودکان

جینسینگ قرمز کره‌ای می‌تواند اختلال بیش‌فعالی- کم‌توجهی و قدرت یادگیری در کودکان را درمان کند.

پیشگیری از سرماخوردگی و آنفولانزا

نتایج تحقیقاتی که در زمینه‌ اثرات جینسینگ روی موش‌های آزمایشگاهی انجام شد، نشان می‌دهند که این ریشه‌ گیاهی ارزشمند می‌تواند در پیشگیری از سرماخوردگی، آنفولانزا و ویروس سین‌سیشیال تنفسی (RSV) نقش داشته باشد.

زیبایی پوست

جینسینگ به ضد عفونی کردن و تقویت ایمنی پوست کمک می‌کند. این ریشه گیاهی مقوی با تحریک جریان خون در بدن، مخصوصا در نواحی سلول‌های پوستی به جوان‌سازی پوست و آبرسانی به آن کمک زیادی می‌کند.

عسل-و-جینسینگ

عسل و جینسینگ (جنسینگ)

مخلوط جنسینگ و عسل هم خواص خاص خودش را دارد:

  • افزایش قدرت جسمانی
  • افزایش شادابی و مبارزه با افسردگی
  • از بین بردن استرس
  • تقویت سیستم ایمنی بدن به خصوص در مقابل سرماخوردگی
  • بهبود مشکلات جنسی
  • کاهش عوارض یائسگی خانم‌ها

بارداری-و-جینسینگ

مصرف جینسینگ در بارداری

  • تحقیقات نشان داده است که مصرف بیش از حد این گیاه می‌تواند مشکلاتی برای نوزادان در حین تولد ایجاد کند.
  • ریسک خونریزی در حین بارداری یکی از عواملی است که ممکن است با مصرف بیش از حد جینسینگ در خانم‌های حامله ایجاد شود.
  • در موارد شدید تر مصرف این گیاه می‌تواند باعث حساسیت سینه خانم‌ها در تغییرات مربوط به سیکل قاعدگی آنها شود.
  • همچنین توصیه می‌شود که بیماران مبتلا به دیابت از جنسینگ استفاده نکنند.

بنابراین، توجه داشته باشید که اگر دچار چاقی مفرط، مشکلات حاد عصبی، بی‌خوابی و فشار خون بالا هستید، نباید از این گیاه بیش از حد استفاده کنید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۴ مهر ۱۳۹۸ در ۷:۵۹ ب٫ظ

  2. ملکی

    ۲۲ مهر ۱۳۹۸ در ۲:۲۳ ب٫ظ

    خوب بود ممنون

    پاسخ

  3. آراد

    ۲۱ مهر ۱۳۹۸ در ۳:۲۶ ب٫ظ

  4. یوسفی

    ۲۱ مهر ۱۳۹۸ در ۱۲:۰۸ ب٫ظ

    خوبه

    پاسخ

  5. بزرگی

    ۲۰ مهر ۱۳۹۸ در ۶:۱۸ ب٫ظ

    خیلی هم خوب

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…