طبیعت در قلب زندگی

۲
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مجموعه نامبا پارکس در شهر اوزاکای ژاپن قرار دارد و نمونه‎ای بارز از ديدگاه معماران مشهور به آينده فضاهای تجاری و شهری محسوب می‎شود. اين مجموعه در مکانی که پيش از اين استاديوم بيسبال اوزاکا قرار داشت، ساخته شده است.
زندگی

زندگی در دل طبیعت شاید برای خیلی از انسان ها یک رویا باشد. با ایجاد کلان شهرها در دنیای امروز، از مشکلاتی که جوامع با آن درگیر هستند لزوم وجود فضاهای سبز در محیط زندگی و کاری انسان ها است، چراکه فضاهای سبز مانند دستگاه تنفس برای شهرهایی محسوب می‎شود که  متراکم از ساختمان های سر به فلک کشیده و وسایل نقلیه آلوده کننده هواست. با مجله دلتا همراه باشید تا به شهر اوزاکا در ژاپن برویم و با یک پروژه که هدف آن تلفیق طبیعت و زندگی است آشنا شویم.

در کشور ژاپن چند پروژه مطرح در این خصوص  اجرا شده که هدف آن ها تلفیق فضاهای سبز و محیط زیست با فعالیت های درون شهری مانند خرید، دادوستد، ترافیک و… است. یکی از پروژه هایی که این هدف را دنبال می‎کند، پارک های نامبا (Namba Parks) نام دارد.

زندگی

مجموعه نامبا پارکس در شهر اوزاکای ژاپن قرار دارد و نمونه‎ای بارز از دیدگاه معماران مشهور به آینده فضاهای تجاری و شهری محسوب می‎شود. این مجموعه در مکانی که پیش از این استادیوم بیسبال اوزاکا قرار داشت، ساخته شده است.

از آنجا که این استادیوم در کنار منطقه جدید تجاری اوزاکا قرار گرفته وایستگاه اول راه آهن فرودگاه نیز در پشت آن ساخته شده، صاحب این مجموعه  را بر آن داشت تا به ایجاد این مکان  منحصر به فرد اقدام کند.

1 29 طبیعت در قلب زندگی

با توجه به طبیعت شهری پر ساختمان اوزاکا، طراحان این مرکز تصمیم  گرفتند طرحی متفاوت برای تغییر دادن چهره این شهر را اجرا کنند. این طرح شامل یک مرکز تجاری مدرن ۷۵ هزار مترمربعی است که سقف آن به صورت یک پارک بزرگ و سرسبز طراحی شده و در زیر این پارک زیبا ۸ طبقه ساختمان قرار دارد که این پارک را به خیابان های اطراف متصل می‎کند و در کنار آن آن یک برج ۳۰ طبقه اداری نیز واقع شده است.

9 8 طبیعت در قلب زندگی

نمای ترکیبی این مجموعه که از درختان، باغچه ها، جوی های آب و آبشارها در کنارسنگ های زیبا و سیمان تشکیل می‎شود این امکان را برای بازدید کنندگان فراهم می‎کند که در تراس های این مرکز مناظری منحصر به فرد مانند یک دره سرسبز را مشاهده کنند.

6 10 طبیعت در قلب زندگی

دسترسی آسان به این مرکز که از طریق راه آهن، مترو ،اتومبیل و اتوبوس صورت می‎گیرد ،آن را به یک محل پرطرفدار برای مشتریان تبدیل کرده است.

افزون بر زیبایی ها خاص این مرکز، حضور بیش از ۱۲۰ فروشگاه و رستوران های متعدد بین المللی و ۲ سالن مجهز سینمایی مرکز خرید این مجموعه را برای بازدید کنندگان بیش از پیش جذاب کرده است. این مجموعه جوایز متعدد بین المللی را برای معماران خود به ارمغان آورده است.

7 5 طبیعت در قلب زندگی

 

۲ دیدگاه

  1. صلابت

    ۲۰ مهر ۱۳۹۸ در ۷:۲۴ ب٫ظ

  2. بزرگی

    ۲۰ مهر ۱۳۹۸ در ۶:۱۶ ب٫ظ

    عالی و مدرن

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…