بازار ملک روی خط مطبوعات

۱
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

روزنامه عصر اقتصاد – ضربه نوسازها به  معاملات مسکن

گزارشهای میدانی از سطح مشاوران املاک نشان می‌دهد معاملات مسکن در بهمن ماه تحت تاثیر جهش یکباره قیمتهای پیشنهادی از سوی برخی فروشندگان واحدهای نوساز با افت حدود ۱۰ درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل همراه شده است.

بازار مسکن که شرایط پیش رونق خود را از ابتدای مهرماه امسال آغاز کرده به نظر می‌رسد در بهمن ماه با افت نقطه به نقطه معاملات مواجه شده است. بررسی‌های میدانی از سطح شهر تهران حاکی  است که بالا بردن قیمت‌های پیشنهادی از سوی برخی فروشندگان واحدهای نوساز تاثیری نامطلوب بر روند معاملات داشته و قراردادها با کاهش حدود ۱۰ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال همراه شده است.

مشاوران املاک می‌گویند که شب عید سال گذشته بازار رونق بهتری داشت اما امسال با وجود آنکه در ماه‌های قبل شاهد افزایش قرادادهای خرید و فروش بودیم ، در بهمن ماه معاملات دوباره  افت کرد. برآورد ها از علت سکته بازار مسکن به عواملی همچون هجوم سرمایه ها به سمت بازار ارز  و تعلل خریداران ناشی از قیمت های پیشنهادی دارد.

روزنامه جهان صنعت – افزایش قیمت مسکن در سال آینده از نرخ تورم بالاتر است

علی چگنی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی ، قیمت مسکن در سال آینده را مقداری بالاتر از نرخ تورم پیش بینی کرد و گفت‌: بازار مسکن در سال آینده به لحاظ معاملات، قیمت‌ها و رشد پروانه‌های ساختمانی بهتر از سال ۱۳۹۶ خواهد بود‌. افزایش قیمت‌ها شاید اندکی بالاتر از تورم باشد و شدید نخواهد بود‌. رشد پروانه‌های ساختمانی نیز هم‌اکنون ایجاد شده که در ۹ ماهه ابتدای امسال ۲/۵ درصد رشد داشته است‌. بنابراین پیش بینی می‌کنیم که سال آینده تولید و سرمایه‌گذاری در بخش مسکن نیز مقداری رونق بگیرد‌.

روزنامه شهر وند- قحطی خانه نقلی

درحالی‌ که دولت در سه‌سال گذشته با ارایه تسهیلات صندوق پس‌انداز یکم تلاش کرد قدرت خرید دهک‌های متوسط را برای خرید مسکن ترمیم کند اما افزایش قیمت‌های اخیر این اثر را خنثی کرده و عرضه برای خانه‌های نقلی و متراژ پایین در تهران برای تقاضای ایجادشده بسیار محدود است.

طبق آخرین گزارش‌های مرکز آمار، پاییز امسال نسبت به پاییز ‌سال ۱۳۹۵ قیمت فروش یک مترمربع مسکونی با رشد ۱۶.۶‌درصدی همراه بوده است. همچنین متوسط قیمت فروش هر مترمربع از زمین یا زمین  مسکونی معامله‌شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران ۵‌میلیون و ۲۳۸‌هزار تومان با میانگین مساحت ۲۳۵ مترمربع بوده که نسبت به فصل قبل ۱.۴‌درصد و نسبت به فصل مشابه‌ سال قبل ۱۷.۸‌ درصد افزایش داشته است.

روزنامه دنیای اقتصاد- آپارتمان ‌های  مناسب  برای خانه اولی ‌ها

مشاوران املاک به  متقاضیان حاضر در بخش خرید و فروش بازار مسکن  توصیه  می‌کنند برای آنکه  بتوانند واحد مسکونی  مورد نظر خود را  با قیمت مناسب خریداری کنند  نیازاست با توجه به هیجان ایجاد شده  در بازار ، حوزه  جست‌ وجوی خود را قدری گسترده تر کنند.

به گفته آنها اگرچه هم اکنون  برخی از فروشندگان و سازندگان ملک با توجه  به نوسان ایجاد شده  در سایر بازار‌های سرمایه ‌ای و اثرگذاری آن بر بازار مسکن ، تمایل دارند قیمت پیشنهادی خود را بیش از حد متعارف افزایش دهند ، مناسب است تا خریداران مسکن به ویژه آن دسته از متقاضیان خانه‌ اولی که با اتکا به اهرم مالی تسهیلات خرید مسکن وارد بازار شده‌ اند ، برای پیدا کردن ملک مورد نظر خود قدری جست و جوی بیشتری انجام دهند.

یک نظر

  1. آزیتا صالحی

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ در ۱۱:۵۲ ق٫ظ

    سلام
    اول اینکه من اگر دنبال سرچ خونه نبودم نمی دونستم شما مجله دارید کمی تبلیغات کنید دوم کار خوب و قابل تقدیریه سوم به نظرم سایتهایی که به صورت تخصصی روی حوزه مسکن کار میکنند باید گزارشهای مثل این نقد سیاستهایی که موجب نوسان بازار مسکن میشه بیشتر کار کنند ازتون ممنونم

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…