تحقیقات میدانی گزارش می‌دهند

رشد معاملات مسکن در مناطق ۴ و ۵ تهران

۵
1
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
به رغم پیش‌بینی‌ کارشناسان مبنی بر ادامه‌دار بودن شرایط ایستای بازار مسکن پایتخت تا پایان سال 98، برخی از مناطق پایتخت با تنوع آگهی‌های پیشنهادی و افزایش معاملات مواجه شده‌اند.
خرید خانه در غرب

تا همین چند هفته گذشته، بخش تقاضا در بازار مسکن و خرید‌ و فروش ملک از یافتن آگهی پیشنهادی با قیمت مناسب ناامید بود، اما گزارش‌های میدانی اخیر از انعطاف طرف های معاملات مسکن در مناطق ۴ و ۵ تهران خبر می‌دهند. مناطق ۴ و ۵ معمولا” جزء مناطق فعال در معاملات خرید و فروش واحد های مسکونی در بین ۲۲ منطقه پایتخت محسوب می‎شوند.

به گزارش مجله دلتا هرچند کاهش قیمت اسمی مسکن در ماه‌های مرداد و شهریور امسال و همچنین رسیدن تعداد معاملات ماهانه به کمتر از ۳ هزار مورد، انتظارها را برای تکان خوردن بازار مسکن معلق نگه داشته بود، ولی طولانی شدن دوره رکود باعث شده تا مالکانی که موفق به فروش واحد مسکونی خود نشده‌اند آن را با قیمت پیشنهادی کمتر دوباره به بازار عرضه کنند. به نظر می‌رسد، علت این عقب‌نشینی محسوس فروشندگان آپارتمان در برخی مناطق پایتخت، پیش‌بینی کارشناسان مبنی بر عدم افزایش قیمت‌ها در کوتاه‌مدت و میان‌مدت باشد.

دلیل دیگر آن رکود عمیق و طولانی است که معلول فاصله بین توان خرید خانوارها و سطح قیمت‌ها است که بازیگران درگیر در خرید و فروش ملک را مجاب کرده تا انتظاری در مورد تحرک غیر منتظره بازار مسکن نداشته باشند.

جالب است بدانید جهش قیمت مسکن و کمبود آگهی مناسب برای خرید در سال ۹۷ ابتدا از مناطق چهار و پنج شهر تهران به‌عنوان کانون تقاضای مصرفی مسکن آغاز شد، اما اکنون این مناطق نسبت به مناطق دیگر پایتخت شرایط آرامی را تجربه می‌کنند که ناشی از افزایش تعداد آگهی های فروش به‌رغم نبود خریدار برای این آپارتمان‌هاست.

۵ دیدگاه

  1. بزرگی

    ۲۰ مهر ۱۳۹۸ در ۶:۳۸ ب٫ظ

    امیدواریم که در همه مناطق فراگیر بشه

    پاسخ

  2. مهدی مختاری

    ۲۰ مهر ۱۳۹۸ در ۱۰:۴۳ ق٫ظ

    به امید بازار پر رونق

    پاسخ

    • فاطمه آذرافراز

      ۲۰ مهر ۱۳۹۸ در ۳:۱۵ ب٫ظ

      با تلاش همگی

      پاسخ

  3. بیگدلی

    ۲۰ مهر ۱۳۹۸ در ۱۰:۴۳ ق٫ظ

    امیدوارم ادامه دار باشد برای مناطق دیگر

    پاسخ

    • فاطمه آذرافراز

      ۲۰ مهر ۱۳۹۸ در ۳:۱۵ ب٫ظ

      امیدواریم

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…