کتابخانه ونکوور ؛ترکیب فرهنگ و معماری

۱
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
کتابخانه ملی ونکورر یکی از زیبا ترین بناهاییست که برای یک مرکز علمی پژوهشی طراحی شده است.
کتابخانه ونکوور

کتابخانه ونکوور چه ویژگی هایی دارد؟

ونکوور با جمعیتی در حدود دومیلیون و پانصد هزارنفر، سومین شهر پرجمعیت کانادا محسوب می شود. این شهر در جنوب غربی این کشور سردسیر و در ناحیه ای معتدل(نسبت به سایر مناطق) قرار دارد.

به گزارش مجله دلتا به نقل از  سایت کانون مهندسان معمار دانشگاه تهران، کتابخانه ونکوور (VPL) از بزرگترین پروژه های فرهنگی کشور کانادا است که در سال ۱۹۹۵ افتتاح شد. ایده و تصمیم ساخت این بنا پس از نظرسنجی عمومی از شهروندان این شهر در نوامبر ۱۹۹۰، در دستور کار مسئولان قرار گرفت.

بدین ترتیب مسابقه ای برای انتخاب طرح بنا برگزار شد که در آن تنها از سه دفتر معماری بسیار معتبر دعوت به همکاری شده بود. انتخاب نهایی، ترکیبی از نظر هیئت داوران و رای عموم مردم به طرح های پیشنهادی بود و از این میان، طرح ارائه شده توسط دفتر معماری « موشه سیفدی» توانست بیش از دیگر آثار نظر عموم را به خود جلب کند.

یکی از دلایل موفقیت معمار این مجموعه را می توان سابقه درخشان او در طراحی فضاهای فرهنگی نظیر موزه، گالری ملی و تالار شهر در کانادا دانست.

یکی دیگر از نقاط قوت طرح کتابخانه ونکوور، گنجاندن برج اداری ۲۱ طبقه ای در پروژه بود که به دولت فدرال تعلق داشت و همچنین عملکردهای دیگری مثل واحدهای تجاری، رستوران ها و پارکینگ عمومی و فضای سبزی که بر فراز بام کتابخانه طراحی شد و دید بسیار مناسبی به مناظر شهر داشت.

کتابخانه ونکوور

معماری

معماری های خاص

معماری مدرن

معماری داخلی

برای دیدن مطالب بیشتر در مورد معماری های خاص ، دکوراسیون داخلی و محوطه سازی از مجله دلتا دیدن کنید.

یک نظر

  1. بلوط

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ در ۱:۴۹ ب٫ظ

    چه ساختمان های زیبایی! خدایا قسمت کن!

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…