علل رونق اجاره‌های ساعتی مکان‌های اقامتی در پایتخت

چرا اجاره سوییت ساعتی مشتری دارد؟

۱۱
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
حضور گردشگران و مسافران در پایتخت و بالا بودن هزینه‌های اقامت در هتل‌های چند ستاره، افراد بسیاری را مجاب کرده است تا در پی جست‌وجوی اجاره سوییت و آپارتمان به صورت روزانه و ساعتی باشند.
اجاره سوییت

با جست‌وجوی اینترنتی عناوینی مانند “اجاره روزانه آپارتمان مبله”، ” اجاره سوییت ساعتی” و… با آگهی‌های فراوانی روبرو می‌شوید. با ما باشید تا با هم به بررسی دلایل رواج چنین آگهی‌هایی در سطح پایتخت و وجود متقاضیان بسیار برای آن بپردازیم.

به گزارش مجله دلتا موضوع اجاره سوییت و آپارتمان به صورت ساعتی در سال ۱۳۹۳ با واکنش‌های فراوانی از سوی مسئولان و نمایندگان مجلس مواجه شد که در نهایت با شرط رعایت موازین شرعی و قانونی و اخذ مجوزهای لازم از پلیس اماکن و سازمان میراث فرهنگی و جهانگردی استفاده از آن را بلامانع دانستند.

هرچند دفاتر املاک از انعقاد قرارداد خانه‌های ساعتی و روزانه منع شده‌اند و متقاضیان نیز بیشتر با مراجعه به آگهی‌های اینترنتی موارد مورد نیاز خود را پیدا می‌کنند تا دفاتر املاک، اما در نگاهی فراتر به چالشی که در پی اجاره ساعتی سوییت‌ها و آپارتمان‌ها در سطح پایتخت ایجاد شده باید به دنبال علت اصلی این موضوع گشت.

نرخ بالای هتل‌های پایتخت برای ارائه خدمات استاندارد در وهله اول یکی از نکاتی است که اکنون موجب شده تا گردشگران حاضر در پایتخت تمایلی به حضور در هتل‌ها نداشته باشند. تمرکز مراکز ارائه‌دهنده خدمات پزشکی، جاذبه های گردشگری و وجود مکان های  مذهبی نیز بستر جذب تعداد زیادی مسافر از سایر شهرها و کشورهای خارجی را فراهم می‌کند و تقاضا برای چنین اقامتگاه‌هایی را بالا می‌برد.

لیدرها و صاحبان آژانس‌های گردشگری هم مشتریان دیگر این آپارتمان‌ها هستند که گردشگران را برای مدتی محدود در این واحدها مستقر می‌کنند. مشکل اینجا است که با خیل عظیم مسافران و هزینه بالای هتل‌ها، برخی بدون داشتن مستندات کافی اقدام به انتشار آگهی اجاره منازل و سوئیت‌ها برای مدت چند ساعت یا چند روز می‌کنند. به عقیده مشاوران املاک، مالکان این خانه‌ها با قیمت‌گذاری نامتعارف بیشترین بی‌انصافی را در نرخ‌گذاری انجام داده و عمدتا آپارتمان‌های لوکس را به مدت یک‌ماه یا بیشتر با بالاترین قیمت به مهمانان خارجی پیشنهاد می‌دهند.

۱۱ دیدگاه

  1. حیدری

    ۲۰ آذر ۱۳۹۸ در ۴:۲۰ ب٫ظ

    نیاز هستش

    پاسخ

  2. عادل

    ۱۵ آذر ۱۳۹۸ در ۱:۳۳ ب٫ظ

    عالی

    پاسخ

  3. نظری

    ۱۹ مهر ۱۳۹۸ در ۵:۳۳ ب٫ظ

    در کلان شهرها نیازه.

    پاسخ

    • فاطمه آذرافراز

      ۲۳ مهر ۱۳۹۸ در ۱۲:۲۸ ب٫ظ

      برای نیاز هم باید درگاه های قانونی تعریف شود. ممنون که مجله دلتا رو خواندید

      پاسخ

  4. ملکی

    ۱۹ مهر ۱۳۹۸ در ۲:۰۸ ب٫ظ

    ممنون

    پاسخ

    • فاطمه آذرافراز

      ۲۳ مهر ۱۳۹۸ در ۱۲:۲۸ ب٫ظ

      درود بر شما

      پاسخ

  5. بزرگی

    ۱۹ مهر ۱۳۹۸ در ۱۲:۲۶ ب٫ظ

    جالبه!!!

    پاسخ

  6. دانشی

    ۱۸ مهر ۱۳۹۸ در ۵:۲۴ ب٫ظ

    اجاره

    پاسخ

  7. مودت

    ۱۸ مهر ۱۳۹۸ در ۱:۴۰ ب٫ظ

    گردشگری نیست همه داخلین

    پاسخ

    • فاطمه آذرافراز

      ۲۳ مهر ۱۳۹۸ در ۱۲:۲۹ ب٫ظ

      گردشگری سلامت رو ابدا نمیشه نادیده گرفت. خیلی ها برای درمان از کشورهای همسایه و حاشیه خلیج فارس و شهرستان ها به تهران سفر می کنند برای درمان. از اینکه مخاطب مجله دلتا هستید ممنونیم.

      پاسخ

  8. شمس

    ۱۸ مهر ۱۳۹۸ در ۱۲:۴۲ ب٫ظ

    جالب

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…