خانه های کلنگی منطقه ۲۰، فرصتی طلایی برای ساخت و ساز

۴
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه

مدتی است با رونق نسبی بازار ساخت و ساز در پایتخت،روش «مشارکت در ساخت» هم جان تازه ای گرفته است. همزمان با خروج فعالیت‌های ساختمانی از فاز رکود نیمه اول سال ۹۶، سازندگان در نیمه دوم امسال با استفاده از آرامش قیمتی در بازار خانه های کلنگی کلنگی، برای بازگشت به موج اولیه رونق تلاش کردند. آنها در این مسیر، «ساخت مشارکتی» ساختمان‌های قابل تخریب را به‌عنوان گزینه ای مطلوب انتخاب کرده‌اند.
آن گونه که «دنیای اقتصاد» هم در گزارش خود اشاره کرده است، کارشناسان بازار ملک به سازندگان توصیه می‌کنند با کسب فرصت از آرامش قیمتی موجود در بازار زمین، حرکت بازار ساخت‌وساز در مسیر پیش‌رونق را تسریع کنند. میانگین قیمت هر مترمربع زمین مسکونی در بهار ۹۶ به ۴ میلیون و۵۹۰ هزار تومان رسید؛ در بهار ۹۵، میانگین قیمت هر مترمربع زمین ۴میلیون و ۵۵۰ هزار تومان بود.
رشد کمتر از یک درصدی قیمت زمین در بهار امسال قیمت هر مترمربع زمین مسکونی را تنها ۱۰۰ هزار تومان افزایش داد.

این همان آرامش قیمتی است که کارشناسان بازار ساخت‌ و ساز از آن به‌عنوان فرصت طلایی سازندگان برای بازگشت به فعالیت‌های ساختمانی در آستانه ورود بازار مسکن به فاز رونق تعبیر می‌کنند.

در همین ارتباط بخوانید:

امتیاز خرید خانه کلنگی برای خریداران چیست؟

در این میان، خانه های کلنگی و ویلایی در منطقه ۲۰ تهران با تنوع متراژ و قیمت های مناسب خود، نمونه بارز این فرصت طلایی محسوب می شوند.
یک پیشنهاد قابل توجه برای کسانی که به دنبال خرید خانه کلنگی در منطقه ۲۰ هستند، خانه ای در باقرشهر، خیابان موسی بن جعفر(ع) است که با ۶۰ متر مساحت زمین، بر ۴ متری و ۳۰ سال عمر بنا با قیمت ۸۰میلیون تومان به فروش گذاشته شده است:

Mosabn خانه های کلنگی منطقه 20، فرصتی طلایی برای ساخت و ساز

 

Mosabn2 خانه های کلنگی منطقه 20، فرصتی طلایی برای ساخت و ساز

برای دیدن مشخصات این خانه، روی عکسهای بالا کلیک کنید

امّا اگر بودجه شما برای خرید این مورد هم کافی نیست، می توانید روی خانه ای ۶۸ متری، بیست سال ساخت و با بر زمین ۵ متری در همین منطقه هم حساب کنید. خانه ای که با قیمت استثنایی ۱۳۵ میلیون تومان گزینه ای مناسب برای خریدارانی با قدرت خرید پایین تر است:

Kolang33 خانه های کلنگی منطقه 20، فرصتی طلایی برای ساخت و ساز

برای دیدن مشخصات این مورد، روی عکس بالا کلیک کنید.

خانه ی ۱۹۳ متری با ۳ اتاق و ۱۰ متر بر زمین و ۲۸۰ میلیون تومان قیمت هم مورد دیگری در شهر ری است که پیگیری آن خالی از لطف نخواهد بود.

درکنار این موارد، پیشنهاد دیگری که سایت دلتا برای شما دارد، خانه ای ۸۵ متری در منطقه «فیروزآباد» است. بر زمین این خانه ۱۵ ساله، ۷ متر است.ضمن این که فروشنده با معرفت آن قول تخفیفی قابل توجه پای معامله را هم داده!

پیشنهاد او وقتی وسوسه انگیزتر می شود که بدانیم این خانه ۱۲۰ میلیون تومانی، دارای ۳۵ متر پذیرایی، ۲خواب دارای کمد دیواری، کف سرامیک و نمای سنگ است و دیوارهایش هم به تازگی با زحمات استاد نقاش، رخت پاکیزه به تن کرده اند. از ما نشنیده بگیرید امّا انتخاب چنین خانه ای برای سکونت و نه تخریب و بازسازی، منطقی تر خواهد بود!
سهولت دسترسی به خط یک مترو، بزرگراه های خلیج فارس،آزادگان و امام علی(ع) و نزدیک به جاده های ارتباطی تهران به شرق و جنوب می تواند گزینه مورد نظر بسیاری از متقاضیان خرید خانه با بودجه کم و متوسط باشند. اگر شما هم به دنبال شکار مواردی از این دست هستید ایـنـجا را کلیک کنید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ در ۱:۴۸ ب٫ظ

    ۳۵ متر پذیرایی؟! والا این خونه اگر پشت کوه هم باشه ارزش داره

    پاسخ

  2. افراشته

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ در ۴:۱۷ ب٫ظ

    من یک مشاور املاک در منطقه امین آباد هستم .از این موارد، چند نمونه دیگر هم هست. اصولا مگزینه های شکار در شهرری و امین آباد زیاد هستند. البته باید به زیر و بم منطقه آشنا باشی

    پاسخ

  3. ناشناس

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ در ۴:۱۶ ب٫ظ

    بعید می دانم با این قیمت ها چیز دندون گیری باشند. آن هم در این منطقه از جنوب تهران! یعنی باور کنیم؟

    پاسخ

  4. مرجانی

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ در ۴:۱۴ ب٫ظ

    شهرری و مناطق اطرافش اگر به درستی توسط شهرداری مدیریت شوند و از نظر توزیع امکانات زیرساختی مورد توجه مسئولین قرار بگیرد می تواند منطقه ای جذاب برای سرمایه گذاری خرد و کلان در حوزه مسکن باشد.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…