ایده های بافتنی برای اتاق کودک

۵
12
زمان مطالعه: 4 دقیقه
به مناسبت روز جهانی کودک در مجله دلتا ایده های جذابی از کوسن، پادری و پتوهای بافتنی برای دکوراسیون داخلی اتاق کودک گردآوری کردیم.
بافتنی

امروز به مناسبت روز جهانی کودک، تصمیم گرفته‎ایم ایده هایی برای اتاق کودک در مجله دلتا به شما ارائه کنیم. بافتنی های شیک و ارزانی که خودتان می‌توانید با کمی حوصله برای کوچولوهای دوست داشتنی آماده کنید. با توجه به هزینه پایین، می‌توانید برای ایجاد تنوع  هر چند وقت یکبار با استفاده از عناصر طراحی داخلی، دکوراسیون اتاق کوک‎تان را تغییر دهید. دوران شکل گیری شخصیت افراد در همان کودکی است. هر تلاش کوچکی برای زیبا ساختن دنیای آن ها به نتیجه ای بزرگ خواهد رسید.

انتخاب با کودک است

سلیقه کودک را اولویت قرار دهید. قرار نیست دنیای بزرگسالان را به آنها تحمیل کنیم. اگر کودک در اتاق خودش که حریم شخصی او به حساب می‌آید چیزی را دوست دارد که مورد پسند شما نیست، مخالفت نکنید. احترام به نظر و سلیقه دیگران را به او آموزش دهید. با این کار عزت نفس کودک را افزایش می‌دهید. از او بپرسید چه حیوانی را دوست دارد و یک پادری کوچک شبیه حیوانی که مورد علاقه اوست برای وسط اتاق، یا جلوی تخت به وی هدیه دهید.

ماهی

بافتنی

فرشته آرزوها باشید

اجازه دهید خلاقیت کودک، راهنمای شما باشد. اگر دلش می‌خواهد بالشت زیر سرش دخترکی با صورت مربعی باشد یا یک ابری که پا دارد، به او نگویید این افکار اشتباه است. با او همگام شوید، ایده بگیرید و نظراتش را بپذیرید. فورا میل بافتنی و کاموا را به دست بگیرید و همان ایده را پیاده کنید.

کوسن

ابر

دوستان تخیلی بافتنی بسازید

دنیای اطراف کودک‎تان را هدفمند شکل دهید. تمام دنیای بچه ها همان اتاق چند متری اطراف‎شان است که در آن بازی می‌کنند، می‌خوابند، می‌خندند و تخیل می‌کنند. کوسن هایی به شکل آدمک ببافید و برایش اسم انتخاب کنید. علاوه بر اینکه فضا را زیباتر کرده‎اید، یک دوست مشترکی خیالی با فرزندتان دارید. این موجود غیر واقعی می‌تواند به رشد توانایی های اجتماعی کودک در سنین بالاتر کمک کند.

بافتنی

کوسن

عروسک

نقاشی کودک همان الگوی بافتنی است

از کودک بخواهید هرچه در ذهن دارد برای‎تان نقاشی کند، همان را به عنوان الگوی کار استفاده کنید. حتی برای ایجاد هماهنگی در دکوراسیون داخلی اتاق کودک، می‌توانید در پایان، نقاشی را قاب گرفته و به دیوار نصب کنید.

بافتنی

بافتنی

رنگین کمان را به اتاق کودک بیاورید

روانشناسان بارها بر تاثیر رنگ ها بر جسم و روح انسان ها تاکید کرده‎اند. کودکان به رنگ در دکوراسیون های مختلف واکنش هایی متفاوت نشان می‌دهند. رنگ های مختلف را به کار گیرید، با استفاده از تاثیر رنگ های گرم و سرد در فصول مختلف، دیزاین اتاق را تغییر دهید. حتی اگر کودک شما می‌خواهد یک خورشید سبز یا یک فیل آبی داشته باشد!

بافتنی

قلب

سبک زندگی در دنیای معاصر به گونه‎ای است که فرزندان کمتر با طبیعت و عناصر طبیعی در ارتباطند. تعدادی گنجشک و پرنده،گل و ستاره بافتنی روی تختخواب او قرار دهید.

ماه بافتنی

گل بافتنی

ابر بافتنی

ستاره بافتنی

ستاره بافتنی

سایرطرح های بافتنی

طرح های زیادی وجود دارد که می‌توانید با ذوق و خلاقیت خود در بافتن پتو، رو تختی، دیوارکوب و هر چیزی که به ذهن‎تان می‌رسد از آن ها استفاده کنید.

فلامینگو بافتنی

روتختی بافتنی

اگر از آن دسته والدینی هستید که کودکان‎تان به سختی سر سفره غذا می‌آیند و میلی به خوردن ندارند بشقابی و زیر لیوانی های رنگارنگ کودکان را به غذا خوردن ترغیب می‌کند.

زیر بشقابی بافتنی

سن کودک را در نظر بگیرید

در آخر توصیه مهمی که نباید از آن غافل شد سلامت کودکان دلبندتان است. هنگام انتخاب نخ و کاموا حواستان باشد از چه جنسی استفاده می‌کنید. برای نوزادان بهتر است کاموایی انتخاب کنید که خیلی نرم و ضد باکتری باشد. رنگ روشن را به عنوان پس زمینه انتخاب کنید تا آلودگی ها را زود تشخیص دهید. به علت حساسیت بالای نوزادان، از نخ هایی که پرز زیادی دارند صرف نظر کنید. برای بالشت و پتو از کاموای پشمی یا پنبه ای استفاده کنید.

نوزاد

کودک

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ در ۹:۳۰ ق٫ظ

    آموزش بدهید

    پاسخ

  2. نامجو

    ۱۶ مهر ۱۳۹۸ در ۴:۵۹ ب٫ظ

    زیباست

    پاسخ

    • مریم عنبری

      ۱۶ مهر ۱۳۹۸ در ۶:۴۲ ب٫ظ

      سپاسگزارم

      پاسخ

  3. جعفری

    ۱۶ مهر ۱۳۹۸ در ۳:۵۵ ب٫ظ

    سپاس از مطالب مفید سایت

    پاسخ

    • مریم عنبری

      ۱۶ مهر ۱۳۹۸ در ۶:۴۲ ب٫ظ

      سلام. ممنون از حسن توجهتون

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…