تهران گردی شبانه ؛ از بام تا شام پایتخت

۷
3
زمان مطالعه: 6 دقیقه
پاتوق شبانه تهرانی‌ها کجا است؟ مجله دلتا از یک راز بزرگ گردشگری در کوچه پس کوچه‌های تهران خبر می‌دهد!
تهران

مگر می‌شود از تهران و شب‌های دیدنی آن گذشت؟ جاذبه‌های گردشگری تهران با رقص نور در دل تاریکی، شب‌های آن را به طرز عجیبی خاص می‌کند؛ اگر شما هم دوستدار تفریح و تهران‌گردی در شب هستید، این مکان‌های جذاب و دیدنی را از دست ندهید؛ با صفحه گردشگری مجله دلتا همراه باشید.

جاهای دیدنی تهران

پاتوق شبانه تهرانی ها کجا است؟

گردش و تفریح شبانه در کوچه پس کوچه‌های تهران یکی از بهترین گزینه‌ها برای کارمندانی است که در این شهر شلوغ زندگی می‌کنند؛ زیرا در فصل پاییز و زمستان،‌ روزها کوتاه‌تر هستند و کارمندان تقریبا شب‌هنگام از محل کار خارج می‌شوند؛ پس چه لذتی دارد که همین مدت کوتاه را با یک انتخاب مناسب برای تفریح و گردش زیباتر کنیم.

پارک-آب-و-آتش تهران

پارک آب و آتش

فرقی نمی‌کند که در روز یا شب به این مکان دیدنی بروید؛ اگر به این پارک رفتید، باید بدانید که با یک تیر دو نشان زده‌اید؛ به این دلیل که شما می‌توانید از همسایه این پارک زیبا، یعنی پل طبیعت هم دیدن کنید.

یکی از جاذبه‌های پارک آب و آتش این است که در گوشه و کنار آن آلاچیق‌های زیادی قرار گرفته است که معمولاً بعد از غروب آفتاب از خانواده‌هایی که برای شب‌نشینی از خانه بیرون زده‌اند، پر می‌شوند.

همچنین رفت و آمد و تردد به این پارک به دلیل نزدیکی به متروی حقانی بسیار راحت است. نکته جالب دیگر در مورد پارک آب و آتش گستردگی مساحت آن است. این پارک از سمت جنوب به بوستان نوروز (اکو) منتهی می‌شود که آن بوستان هم جذابیت‌های خاص خودش را دارد و به نوعی ادامه پارک آب و آتش است.

پل-طبیعت تهران

پل طبیعت

همسایه دیوار به دیوار پارک طالقانی اینجا است که در ضلع شرقی آن قرار گرفته است؛ پلی که از نظر معماری چیزی دست کم از برج میلاد ندارد!

یک ویژگی خاص پل طبیعت این است که رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های زیادی در مسیر آن قرار دارند؛ شما می‌توانید ساعت‌ها روی این پل قدم بزنید و منظره زیبای شهر تهران در شب را تماشا کنید.

دریاچه-خلیج فارس تهران

دریاچه چیتگر ( شهدای خلیج فارس )

هر وقت دل‌تان هوس دریا و شمال کرد، به این منطقه دیدنی سر بزنید.

یکی از مهم‌ترین مکان‌های تفریحی تهران دریاچه چیتگر است که در شمال پارک جنگلی چیتگر و محدوده شمال غربی شهر تهران واقع شده است.

 این دریاچه که بزرگترین دریاچه مصنوعی کشور است؛ در شب حال‌ و هوای دل‌انگیزی دارد. قایق‌سواری در دریاچه، نشستن کنار آن و تماشای مرغ‌های دریایی در شب از جذابیت‌های این منطقه است.

 در کنار این دریاچه، امکانات تفریحی جذابی وجود دارند؛ از جمله مسیر دوچرخه‌سواری، چرخ و فلک، ماشین‌برقی، اسکیت یو، سینمای شش‌بعدی و سافاری وحشت. دریاچه چیتگر یکی از بهترین جاهای دیدنی تهران برای شبگردی است؛ چون انعکاس نور برج‌های مجاور دریاچه در آب زیبایی این منطقه را دو چندان کرده است.

در اطراف دریاچه، مرکز تجاری بام‌لند وجود دارد که از فروشگاه‌های مختلف و کافه و رستوران‌های متنوع پر است؛ البته دسترسی به دریاچه چیتگر با حمل و نقل عمومی کمی سخت است و بهتر است با خودروی شخصی به این منطقه بروید.

بام-تهران

بام تهران

بام تهران در انتهای خیابان ولنجک و در ایستگاه اول تله‌کابین توچال واقع شده است؛ هر وقت دل‌تان گرفت و خواستید کل تهران را از بالا و آن هم در یک شب آرام نگاه کنید، به این نقطه بروید؛ جایی که دست هیچ کس به شما نمی‌رسد و احتمال زیاد آنتن موبایل‌تان هم به خواب زمستانی می‌رود؛ پس با خیال راحت خلوت کنید.

خیابان-سی-تیر تهران

خیابان سی تیر

قدم به قدم در کوچه و پس کوچه‌های خیابان سی تیر!

این خیابان جزء مناطق قدیمی تهران است و در مرکز شهر تهران واقع شده است. موزه آبگینه، موزه ایران باستان، مدرسه و آتشکده زرتشتی فیروز بهرام از مناطق گردشگری و دیدنی آن هستند.

گردشگری شبانه این خیابان مربوط به رستوران‌های سیار آن است؛ اگر شکمو هستید، حتما به این خیابان سر بزنید. شب‌های این خیابان بسیار دیدنی است؛ کافه‌ماشین‌ها، انواع و اقسام خوراکی و نوشیدنی‌ها با قیمت‌های مناسب! ویژگی اصلی این خیابان صرف کردن غذاهای خانگی متنوع همراه با لذت شنیدن موسیقی خیابانی است.

دربند-تهران

دربند

دربند پرطرفدارترین ناحیه ییلاقی شمال شهر تهران است که با انبوهی از امکانات رفاهی، رستوران‌ها و دسترسی نزدیک و آسان یکی از بهترین مناطق برای طبیعت‌گردی‌های کوتاه شبانه است.

 اگر اهل کوهنوردی هستید، این منطقه خوش آب و هوا منتظر شما است. رستوران‌های بسیاری در این منطقه وجود دارند که شما می‌توانید در آنجا از یک شام دورهمی و گپ و گفت‌های دوستانه لذت ببرید.

امامزاده صالح تهران

امامزاده صالح و بازار تجریش

اگر فرد مذهبی هستید، این امامزاده قدیمی در شمال تهران آماده میزبانی از شما است؛ البته شما بعد از زیارت می‌توانید تا دل‌تان می‌خواهد در بازار معروف آن خرید کنید.

امامزاده صالح با قدمتی ۷۰۰ ساله یکی از جاذبه‌های گردشگری مذهبی در تهران است که در شمال شهر واقع شده است. روزانه بیش از ۳۰ هزار نفر از امامزاده صالح بازدید می‌کنند و معمولاً این منطقه شب‌ها میزبان گردشگران بسیاری است.

و اما بازار سنتی تجریش! این بازار با تمام شلوغی‌هایی که دارد، یکی از پرطرفدارترین جاهای دیدنی تهران در شب است؛ شما می‌توانید به راحتی با استفاده از مترو و سامانه اتوبوس‌رانی به این مناطق دسترسی پیدا کنید.

سفره-خانه-آذری تهران

سفره‌خانه آذری

یک مکان دیدنی در جنوب شهر!

سفره‌خانه آذری، قدیمی‌ترین سفره‌خانه تهران است و در میدان راه‌آهن واقع شده است.

در سفره‌خانه آذری از ساعت ۲۰:۳۰ می‌توانید از موسیقی محلی سنتی به صورت زنده لذت ببرید. البته به دلیل شهرت سفره‌خانه لازم است قبل از رفتن به آن میز رزرو کنید؛ شما در این مکان می‌توانید غذاهای متنوعی میل کنید؛ مثلا اگر شکمو هستید و غذاهای سنتی مثل دیزی دوست دارد؛ این سفره‌خانه را از دست ندهید.

درکه تهران

درکه

درکه، ییلاق خوش آب ‌و هوا در کوهپایه‌های البرز با دسترسی آسان که می‌توان برای کوه‌نوردی سبک، گشت و گذار و تفریح به آنجا رفت. اگر اهل تفریح و خوشگذرانی همراه با خوردن غذاهای مختلف هستید، در درکه رستوران‌های متنوع و متعددی وجود دارند که باعث می‌شوند، شبی دلنشین را تجربه کنید.

البته فراموش نشود که مغازه‌های زیادی در درکه هستند که انواع خوردنی‌های ترش مثل لواشک، آلو، گردو و ذرت می‌فروشند؛ فرقی نمی‌کند که شکمو یا کوهنورد باشید، از این منطقه حتما دیدن کنید.

باغ-ایرانی تهران

باغ ایرانی

اگر به دنبال مکانی خلوت و بی‌سر و صدا در داخل تهران می‌گردید، باغ ایرانی در ده ونک یکی از گزینه‌های خوب پیش روی‌تان خواهد بود.

در باغ ایرانی برخلاف خیلی از جاهای دیدنی تهران، رستوران و کافه‌های متعدد به چشم نمی‌خورد و اکثر فضای باغ ایرانی را درختان، گل‌های رنگارنگ رز و نسترن و مسیرهای پیاده‌روی زیبا تشکیل داده‌اند.

 باغ ایرانی یکی از جاهای دیدنی تهران است که هم در روز و هم در شب بسیار زیبا است. شما می‌توانید همه روزه از ساعت ۷ صبح تا ۱۲ شب به این باغ مراجعه کنید و از زیبایی‌های چشمگیر آن لذت ببرید.

پارک-ملت تهران

پارک ملت

پارک ملت هم یکی از معروف‌ترین پارک‌های شهر تهران است که در خیابان ولیعصر قرار دارد.

پارک ملت به دلیل قرار گرفتن در شمال شهر، معمولا شب‌های خنکی دارد. بستنی‌فروشی‌های روبه‌روی پارک، رستوران‌ها و کافه‌های اطراف و داخل پارک نیز تا پاسی از شب منتظر شکموها هستند.

پارک ملت امکانات رفاهی خوبی برای قدم زدن و بازی کودکان دارد. همچنین آلاچیق‌هایی در پارک وجود دارند که برای دورهمی و یک شب‌نشینی هیجان‌انگیز بسیار مناسب هستند.

اگر طرفدار سینما و اهل هنر هستید، پردیس سینمایی ملت هم یکی از بهترین پردیس‌های سینمایی مدرن تهران است که در این پارک واقع شده است.

برج میلاد تهران

برج میلاد

نماد نور و زیبایی محض که از هر جای پایتخت قابل دیدن است!

این برج با ارتفاع ۴۳۵ متری در بزرگراه شیخ فضل‌‌الله نوری واقع شده است. برج میلاد به دلیل نورپردازی‌های زیبای آن در شب بسیار دیدنی می‌شود.

بازدید از ۴ طبقه ابتدایی برج میلاد رایگان است. از در ورودی تا طبقاتی که در پایه برج هستند، فروشگاه‌های زیادی وجود دارند که به عرضه محصولات فرهنگی، هنری و پوشاک مشغول هستند. فود کورت برج میلاد هم در این محدوده قرار دارد.

اگر علاقه‌مند به بازدید از طبقات برج میلاد هستید، تهیه بلیط الزامی است. البته می‌توانید بلیط را اینترنتی بخرید.

جاذبه‌های دیدنی تهران تمامی ندارند و فقط به همین مکان‌ها ختم نمی‌شوند؛ مثلا اگر اهل پیاده‌روی شبانه هستید، شما می‌توانید از پارک‌ها و بوستان‌هایی مثل بوستان نهج‌البلاغه، بوستان نیاوران، پارک جمشیدیه، پارک چیتگر، پارک پرواز، پارک پردیسان و پارک قیطریه هم دیدن کنید.

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ در ۸:۳۰ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲ آبان ۱۳۹۸ در ۱۲:۲۸ ب٫ظ

    ماکه نرفتیم چی …………

    پاسخ

  3. مسعود

    ۲ آبان ۱۳۹۸ در ۱۱:۳۷ ق٫ظ

    عالی

    پاسخ

  4. یوسفی

    ۱۶ مهر ۱۳۹۸ در ۹:۰۴ ق٫ظ

    دیدنیه

    پاسخ

  5. صلابت

    ۱۵ مهر ۱۳۹۸ در ۸:۴۵ ب٫ظ

  6. شایسته

    ۱۵ مهر ۱۳۹۸ در ۷:۳۹ ب٫ظ

    ممنون

    پاسخ

  7. ملکی

    ۱۵ مهر ۱۳۹۸ در ۷:۳۳ ب٫ظ

    خیلی عالی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…