اصلاح آمار قیمت خانه در تهران

۱
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
میزان کاهش ماهانه قیمت مسکن در شهریور ماه معادل افت تورم ماهانه مسکن در مردادماه بوده است.یعنی قیمت مسکن در شهریور ماه با همان سرعتی ریزش کرده که در مردادماه اتفاق افتاده است.
اصلاح

میانگین قیمت خانه در شهریور  ماه امسال اصلاح و دوباره اعلام شد.

دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، آمار مربوط به میانگین قیمت مسکن درشهر تهران طی شهریور ۹۸  را اصلاح و دوباره اعلام کرد.

به گزارش مجله دلتا، ثبت اشتباه میانگین قیمت واحدهای مسکونی منطقه ۲۱ در آمار قیمت مسکن کلانشهر تهران طی شهریور ماه امسال باعث شد تا میانگین قیمت مسکن شهر تهران در آخرین ماه از فصل تابستان  اشتباه اعلام شود.

براین اساس، میانگین قیمت یک مترمربع واحد مسکونی در منطقه ۲۱ شهر تهران براساس آمار معاملات مسکن در این منطقه طی شهریور ماه به اشتباه ۲۱ میلیون تومان به ثبت رسیده بود که هم‌اکنون این رقم مترمربعی ۱۰ میلیون تومان اصلاح و مجددا” اعلام شده است.

تحت تاثیر اصلاح این اشتباه و براساس میانگین قیمت خانه در منطقه ۲۱ تهران و میزان معاملات این منطقه در کل معاملات خرید و فروش مسکن شهر تهران، میانگین قیمت یک مترمربع واحد مسکونی در شهر تهران از ۱۲میلیون و ۹۶۹ هزار تومان اعلام شده به ۱۲ میلیون و۷۲۲ هزار تومان اصلاح شده است.

 در حالی‌که میانگین قیمت یک مترمربع واحد مسکونی در شهر تهران طی مردادماه امسال ۱۳میلیون و۱۸۰هزار تومان اعلام شده بود، با اصلاح صورت گرفته، میانگین قیمت یک مترمربع واحد مسکونی در شهر تهران طی شهریور ماه ۹۸ در مقایسه با مرداد حدود نیم میلیون تومان کمتر شده است.

آمار قبلی تورم ماهانه مسکن شهریور ماه  حاکی از کاهش ۶/ ۱ درصدی میانگین قیمت مسکن در شهر تهران بود که با اصلاح صورت‌گرفته، این میزان معادل افت ۵/ ۳ درصدی گزارش شده است.

این موضوع نشان می‌دهد میزان کاهش ماهانه قیمت مسکن در شهریور ماه معادل افت تورم ماهانه مسکن در مردادماه بوده است.یعنی قیمت مسکن در شهریور ماه با همان سرعتی ریزش کرده که در مردادماه اتفاق افتاده است.

منبع : دنیای اقتصاد

یک نظر

  1. متین

    ۱۶ مهر ۱۳۹۸ در ۳:۴۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…