خانه کوچک

۰
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

افزایش جمعیت و تبدیل  خانه های ویلایی  به  آپارتمان های کوچک  و سکونتگاه هایی  با  فضایی محدود ، که  اغلب  بدون  نور ، دید و هوای مناسبند ، زندگی را ، دشوار و ملال انگیز می کند و افزون  بر روحیه ساکنان ، در تعاملات روزمره افراد با یگدیگر تاثیر می گذارد.

 خانه کوچک  ، زمینی با مساحت  ۷۰ متر مربع در اصفهان ، خیابان هزارجریب  بود که می توانست  فضایی  با مشخصات  یاد  شده  باشد .  مسیح فضیله  ،معمار مسئول این طرح و همکارانش  سعی کردند ،  تا محدودیت های  آپارتمانی  کوچک  را تغییر دهند و به جای  اینکه هر فضا ، عملکردی  خاص داشته باشد ، به فضایی با چند عملکرد تبدیل  شود و تمام  فضا های مجموعه دارای  نور، دید و تهویه  مناسب باشند.

به  گزارش مجله خبری دلتا به نقل از سایت  معماری معاصر ایران ،با توجه  به محدودیت  ابعاد زمین ، مشرف بودن  و محدودیت  ارتفاع ، سعی  شد تا به جای استفاده از عناصر جدا کننده  مانند دیوار، برای جداسازی فضا ها،  با طراحی تازه ، ضمن ایجاد ارتباط منطقی بین  فضا ها و رعایت اصل سلسله مراتب،  فضاهایی انعطاف پذیر تشکیل شود. با اینکار فضایی یکدست ، گرم و دلباز با نورگیری مناسب  ایجاد شد و امکان حرکت از یک فضا به فضای دیگر با تعداد محدود پله ، صورت گرفت .

همچنین  با کاشت  گیاهان  در سطوح  مختلف و فضاهای بدون  استفاده و ایجاد حس  رابطه  بین ساکنان و گیاهان ،  تا حدودی احساس بودن در خانه های  ویلایی  در این ساختمان  کوچک  فراهم  شد که تاثیری شایان  در روحیه و شادابی ساکنان  داشت.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…