سفر پاییزی ؛ مگر می شود این کشور ها را ندید!

۹
2
زمان مطالعه: 5 دقیقه
پاییز را دوست دارید؟ سفر کردن را چطور؟ به شما قول می‌دهیم که سفر کردن به این مناطق پاییزی شما را هیجان‌زده خواهد کرد؛ با دلتا همراه باشید.
سفر-پاییزی

مگر می‌شود پاییز بیاید و حال و هوای سفر کردن به سر شما نزند!

دوست دارید به کدام نقطه سفر کنید؟ شمال یا جنوب؟ سفر داخلی یا خارجی؟ اگر قصد سفر کردن به خارج از مرزهای ایران را دارید؛ کدام مناطق برای تجربه شیرین یک سفر پاییزی مناسب هستند؟

ما جواب سؤالات شما را می‌دانیم، پس کمربند خود را محکم ببندید و با صفحه گردشگری مجله دلتا همراه شوید.

سفر-پاییزی

سفرهای پاییزی به کدام مناطق؟ 

عاشق سفر کردن در فصل پاییز هستید؟ بعضی مناطق در پاییز زیباتر هستند؛ البته این مناطق که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم در این فصل آنقدر زیبا هستند که دل‌تان نمی‌خواهد به خانه برگردید؛ حتی اگر شما توان یا حوصله سفر کردن را در حال حاضر ندارید، دیدن این تصاویر و با خبر شدن از اوضاع و احوال این مناطق خوش آب و هوا روحیه شما را عوض خواهد کرد. امتحان کنید.

لهستان-و-پاییز

لهستان

کشوری که ارزش یک بار سفر کردن آن هم در این فصل را دارد.

در این کشور چشم‌اندازهای بی‌نظیر، آثار معماری غنی، کوه‌ها و طبیعت منحصر به فردی به خصوص در فصل پاییز به چشم می‌خورد.

شهر Zakopane یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری به خصوص در فصل سرما است و امکان کوهنوردی را برای‌تان فراهم می‌کند. رستوران‌های کلبه‌ای با بهترین غذاها، در دامنه این کوه‌ها پذیرای توریست‌های عزیز است.
یکی دیگر از شهرهای محبوب لهستان Krakow است که قدمت آن به سال ۱۲۰۰ میلادی باز می‌گردد و معماری تأثیر‌گذار سبک رنسانس در آن به چشم می‌خورد. چه برای خرید، اسکی یا گشت و گذار، مطمئنا از سفر به لهستان نهایت لذت را خواهید برد.

تایلند-و-پاییز

تایلند ؛ کشور جاذبه‌ها

یکی دیگر از مکان‌های جذاب برای سفرهای پاییزی در انتظار چمدان شما است؛ جایی که به قول معروف پاتوق ما ایرانی‌ها است.

از نظر شرایط آب و هوایی، تایلند دو فصل دارد؛ فصل خشک و فصل مرطوب اما با این حال می‌توانید در تمامی ماه‌های سال به این کشور زیبا و ساحلی سفر کنید.

به هر حال، باید بدانید که بهترین زمان برای سفر به تایلند در ماه‌های خنک و خشک بین ماه‌های نوامبر تا اوایل آوریل است که برابر با اواسط آبان تا اواسط فروردین است. در این ماه‌ها، شهرهای مختلف و مخصوصا پر طرفدار تایلند مملو از گردشگرانی است که از مناطق مختلف سراسر جهان برای وقت‌گذرانی و تفریح به این کشور جذاب با جاذبه‌های گردشگری فراوان سفر کرده‌اند.

ترکیه-و-پاییز

ترکیه ؛ رنگین‌کمان چهار فصل

یک منطقه دمدمی‌مزاج از نظر آب و هوایی که با جاذبه‌های گردشگری متعدد به قول معروف از هر انگشتش هزار هنر می‌بارد.

از آن جا که ترکیه از همه طرف با کوه‌های بلند و دریاها احاطه شده است؛ می‌توان گفت که در آن می‌توان در هر نقطه‌ای آب و هوای متفاوتی پیدا کرد؛ در واقع شما در ترکیه یک رنگین‌کمان چهار فصل را می‌بینید.

استرالیا-و-پاییز

استرالیا ؛ کشوری با آب و هوای معکوس

یک کشور توریستی با جاذبه‌های گردشگری متعدد؛ مناظر دیدنی و آب و هوای عالی.

چرا پاییز و سفر به استرالیا؟

آب و هوای استرالیا به دلیل وسعت زیاد این کشور در هر نقطه آن متفاوت است و بسیار متأثر از جریانات اقیانوسی است. در این کشور بیشتر شاهد فصل‌های بارانی و خشک هستیم و در کل می‌توان گفت که آب و هوای استرالیا گرمسیری است؛ با این حال، بیشتر نقاط این کشور چهار فصل را تجربه می‌کنند.

در استرالیا از سپتامبر، اکتبر و نوامبر که برابر است با اوایل شهریور، مهر، آبان و اوایل آذر ماه، فصل بهار است و از ماه‌های دسامبر، ژانویه و فوریه که برابر است با اوایل آذر، دی، بهمن و اسفند، فصل تابستان است؛ از این رو می‌توانید از آب و هوای کاملا معکوس این کشور لذت ببرید.

البته یکی از بزرگترین دلایل شهرت این کشور دیواره بزرگ مرجانی آن است. استرالیا مرکز بیش از ۳۰۰۰ صخره مرجانی و تقریبا ۱۰۰۰ جزیره است و برای قواصی محیطی بسیار حیرت‌آور فراهم می‌کند.

اسپانیا-و-پاییز

اسپانیا ؛ بهاری که پاییز دارد

برای سفر به اسپانیا به عنوان یک مقصد جالب و پرهیجان اروپایی و آن هم به عنوان یکی از مقصدهای مناسب برای سفرهای پاییزی آماده‌اید؟

بهار و پاییز معمولا بهترین زمان‌های ممکن برای بازدید از تمام مناطق کشور اسپانیا است. در حالت کلی، ماه اکتبر که از روزهای نخستین مهر ماه تا روزهای آغازین آبان ماه را شامل می‌شود، از بهترین ماه‌ها در طول سال برای سفر به هر قسمت از کشور اسپانیا هستند.

دبی-و-پاییز

دبی

بریم دبی؟ از این شهر هم به هیچ وجه نمی‌توان گذشت. البته در دبی، فصل‌ها به دو قسمت فصل گرم و فصل گرم‌تر تقسیم می‌شوند.

بنابراین، ماه‌های نوامبر، دسامبر، ژانویه، فوریه و مارس که برابر است با ماه‌های آبان، آذر، دی، بهمن، اسفند و فروردین بهترین ماه‌های سال برای سفر به این شهر هستند. در این فصول، آب و هوای دبی به نسبت بسیار زیادی مطبوع‌تر و دلنشین‌تر است.

کوه-آتش-فشان-تانزانیا

آفریقای جنوبی ؛ کشور نور و آتش

لطفا نگویید که مگر آفریقا هم جاذبه گردشگری دارد؟ بله چه جور هم دارد.

بهترین زمان سفر به آفریقای جنوبی از ماه‌های مارس، آوریل و می است؛ برابر با ماه‌های اسفند، فروردین، اردیبهشت و خرداد؛ همچنین سپتامبر، اکتبر و نوامبر که برابر است با ماه‌های شهریور، مهر، آبان و آذر .

یکی از مهیج‌ترین کشورها در آفریقا، تانزانیا است. کوه‌های آتشفشانی بسیار مرتفع کلیمانجارو (بلندترین قله‌های هفتگانه) در این کشور شهرت بسیاری دارند. این سرزمین مسیرهایی فوق‌العاده برای پیاده‌روی، کوه‌نوردی و گشت و گذار برای‌تان فراهم می‌کند. تانزانیا دنیای حیوانات عجیب و غریب و دیدنی است و بهترین تجربه تماشای حیات وحش را برای‌تان فراهم می‌کند.

ایتالیا-و-پاییز

ایتالیا

بدون شک یکی از تفریحی‌ترین مکان‌های دنیا ایتالیا است.

برای دوستداران هنر، غذا و افراد اهل گشت و گذار ایتالیا یک مقصد ایده‌ئال به خصوص در این فصل است. این کشور مرکز مشهورترین غذاهای دنیا است. رم، پایتخت فرهنگی که به شما اجازه می‌دهد از شهر واتیکان دیدن کنید و بهترین غذاهای ایتالیایی (انواع پاستا و غذاهای دریایی) را میل کنید.

مالزی-و-پرندگان

مالزی ؛ پرواز با پرنده‌ها

این منطقه مناظر طبیعی بی‌نظیر، گونه‌های گیاهی متنوع و حیات وحش منحصر‌به‌فردی دارد. برای دوستداران پرنده، مالزی از ایده‌ئال‌ترین کشورها است؛ زیرا بیش از ۶۰۰ گونه پرنده در این منطقه زندگی می‌کنند.

درواقع، سفرهای پاییزی مخصوصا به مقصد مالزی نیز بسیار دل‌انگیز است؛ زیرا آب و هوای مالزی، با توجه به منطقه خاص جغرافیایی آن (اطراف خط استوا) باعث شده است تا این کشور آب و هوایی استوایی داشته باشد.

۹ دیدگاه

  1. افشاری

    ۱۶ مهر ۱۳۹۸ در ۶:۳۵ ب٫ظ

    بی نظیره
    هرکشوری برای خودش ی تابلوی نقاشیه تو پاییز

    پاسخ

    • ابراهیم موهبت

      ۳ آبان ۱۳۹۸ در ۰:۰۲ ق٫ظ

      بله پیشنهاد های جالبی است .فکر میکنم نفس نویسنده از جای گرمی بلند میشود ،شاید برای خیلی ها سفر به لهستان،افریقای جنوبی ،استرالیا و……خیلی آسان باشد ولی لطفاً پیشنهادی بدهید تا برای عموم جامعه عمومیت داشته باشد.

      پاسخ

  2. نعمت زاده

    ۱۵ مهر ۱۳۹۸ در ۶:۱۷ ب٫ظ

    باید رفت

    پاسخ

  3. رضوی

    ۱۵ مهر ۱۳۹۸ در ۴:۴۵ ب٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

  4. ملکی

    ۱۵ مهر ۱۳۹۸ در ۱۱:۴۷ ق٫ظ

    واقعا دیدنی و عالی است

    پاسخ

  5. ثامن

    ۱۵ مهر ۱۳۹۸ در ۹:۰۷ ق٫ظ

  6. نامجو

    ۱۵ مهر ۱۳۹۸ در ۸:۵۹ ق٫ظ

    زیباودیدنی است

    پاسخ

  7. فرهاد کرمی

    ۱۴ مهر ۱۳۹۸ در ۱۱:۰۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…