ریزش قیمت ؛ به خانه های ارزان‌ تر سرایت کرد

۲
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
 پیش بینی ها حاکی است ، روند ریزش قیمت خانه در آینده نیز ادامه خواهد داشت و بررسی‌ها نشان دهنده افزایش ریزش قیمت در مناطقی است که قیمت در آنها بالاتر از میانگین شهر تهران است.
ریزش قیمت

به رغم اینکه ریزش قیمت خانه درکلانشهر تهران بسیار محسوس است، اما بررسی ها حاکی از افزایش محدود قیمت در برخی مناطق تهران طی شهریور ماه امسال در مقایسه با مرداد است.

 به گزارش مجله دلتا، بسیاری از دست اندرکاران بازار مسکن می‎گویند: عقب نشینی قیمت ها در آینده‌ای نزدیک تمام تهران را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.

 بررسی ها نشان می‎دهد منطقه یک، بیشتر ریزش قیمت خانه در تهران طی یک ماه اخیر را داشته است، به طوری که  قیمت یک متر مربع واحد مسکونی در این منطقه از ۲۸ میلیون و دویست هزار تومان به طور میانگین به ۲۵ میلیون تومان رسیده است.

 در عین حال میزان کاهش قیمت در منطقه دو بسیار کمتر از این رقم است. در منطقه دو قیمت یک متر مربع واحد مسکونی از ۲۰ میلیون و پانصد هزار تومان به ۲۰ میلیون و صد هزار تومان رسیده است.  میزان کاهش قیمت در منطقه سه اما در حدود دو میلیون تومان گزارش شده است.

 ریزش قیمت به مناطق ارزان‌تر رسید

 هر چند پیش تر ریزش قیمت به مناطق گران تر تهران محدود می‎شد، اما گزارش بانک مرکزی نشان می‎دهد روند کاهش قیمت مناطق ارزان تر تهران مثل مناطق ۱۲، ۱۸ و ۱۹ نیز در شهریور امسال در مقایسه با مرداد ماه کاهش یافته است.

ریزش قیمت

 میزان کاهش قیمت مسکن در منطقه ۱۲ حدود چهارصد هزار تومان و در سایر مناطق نیز در همین محدوده بوده است.

 به این ترتیب میانگین نرخ مسکن در سه منطقه همچنان بالاتر از بیست میلیون تومان است و در هشت منطقه از تهران نیز نرخ ها بین ۱۰ تا بیست میلیون تومان قرار دارند. قیمت سایر مناطق کمتر از ۱۰ میلیون تومان گزارش شده است.

 پیش بینی ها حاکی است، روند ریزش قیمت خانه در آینده نیز ادامه خواهد داشت و بررسی‌ها نشان دهنده افزایش ریزش قیمت در مناطقی است که قیمت در آنها بالاتر از میانگین شهر تهران است.

 افزایش شدید قیمت سبب شده است تقاضا برای خرید خانه به شدت کاهش یابد. این کاهش سبب شده است بازگشت قیمت مسکن آغاز شود. گزارش ها حاکی است، ریزش قیمت ها از بازار ارز آغاز شده است و حلا بازار مسکن را تحت تاثیر قرار داده است.

جدول زیر متوسط قیمت مسکن در مناطق مختلف تهران را نشان می‌دهد.

منبع : خبرآنلاین

۲ دیدگاه

  1. ملکی

    ۱۴ مهر ۱۳۹۸ در ۱۲:۴۰ ب٫ظ

    واقعا مطالب جامع و خوب

    پاسخ

  2. صلابت

    ۱۴ مهر ۱۳۹۸ در ۹:۳۴ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…