تعدیل شرایط  فروشندگان ملک در بازار مسکن

۱
3
زمان مطالعه: 1 دقیقه
تحقیقات میدانی از اوضاع بازار خرید و فروش ملک در مناطق مختلف پایتخت نشان می‌دهد: طی روزهای اخیر، اغلب فروشندگان با پذیرش شرایط تازه بازار، قیمت پیشنهادی خود را به نسبت کاهش داده‌اند.
فروشندگان

گزارش ها از بازار مسکن از تعدیل شرایط  فروشندگان ملک در بازار حکایت دارد.

بخش عمده واحدهای مسکونی، با قیمت‌های پیشنهادی کمتر در مقایسه با هفته‌ های گذشته برای فروش عرضه شده‌اند. بررسی آگهی واحد های مسکونی عرضه شده در بازار مسکن در سه روز اخیر این موضوع را تایید می‎کند.

گزارش مجله دلتا حاکی است، آمارهای رسمی، نشان دهنده کاهش حدود ۲ درصدی قیمت یک مترمربع آپارتمان مسکونی در شهرتهران است.

مشاوران املاک در مناطق مختلف کلانشهر تهران نیز با اشاره به روند دو ماه گذشته اظهار می‌کنند: طی روز های اخیر مالکانی که تصمیم  دارند واحد مسکونی خود را به فروش رسانند، با بررسی اوضاع بازار مسکن این موضوع را در نظر گرفته و متوجه شده‌اند اگر تصمیم دارند که واحد مسکونی خود را به فروش رسانند، باید سطح قیمت پیشنهادی خود را متناسب با شرایط تازه بازار مسکن تعیین کنند.

از این رو تحقیقات میدانی از اوضاع بازار خرید و فروش ملک در مناطق مختلف پایتخت نشان می‌دهد: طی روزهای اخیر، اغلب فروشندگان با پذیرش شرایط تازه بازار، قیمت پیشنهادی خود را به نسبت کاهش داده‌اند.

 به گفته مشاوران املاک، این موضوع درخصوص آپارتمان‌های مسکونی میانسال (بین ۱۰ تا ۱۵ سال) بیش ازسایر گروه‌ های سنی واحدهای مسکونی قابل مشاهده است. به‌ویژه در مناطق مصرفی شهر تهران، بخش عمده آگهی واحد های مسکونی موجود در بازار، قیمت پیشنهادی کمتر از میانگین مناطق دارند.

مشاوران املاک می‎افزایند: این اوضاع سبب شده است تا مالکانی که به ‌طور واقعی قصد فروش ملک خود را دارند برای فروش، شرایطی آسان‌تر را به خریداران ارائه دهند. مشاوران املاک در مناطق مصرفی شهر تهران همچنین اظهار می‎کنند: از سوی دیگر متقاضیان خرید خانه در بازار مسکن در هفته‌ های گذشته با دیدن روند معکوس رشد قیمت، سعی می‌کنند با تامل و جست‌وجوی بیشتری اقدام به خرید آپارتمان کنند.

منبع : دنیای اقتصاد

یک نظر

  1. مسرور

    ۱۲ مهر ۱۳۹۸ در ۱۱:۲۶ ق٫ظ

    امیدواریم این اوضاع هرچه زودتر بهتر بشه و قیمتها معقولانه بشن

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…