خوردن سیر ناشتا ؛ معجزه می کند

۱۷
5
زمان مطالعه: 4 دقیقه
چرا باید ناشتا و با معده خالی سیر بخوریم؟ با مجله دلتا همراه باشید.
خواص-سیر-ناشتا

روز خود را به جای خوردن قرص با یک حبه سیر شروع کنید.

خوردن سیر به عنوان چاشنی هر غذا یا استفاده از آن در انواع ترشی‌ها خواص زیادی برای بدن دارد اما چرا باید سیر را به صورت ناشتا بخوریم؟ با صفحه سلامتی مجله دلتا همراه باشید.

خواص-سیر

خواص خوردن سیر به صورت ناشتا

مطالعات دانشمندان نشان می‌دهد که اگر سیر با معده خالی و ناشتا خورده شود، درست مثل یک آنتی‌بیوتیک طبیعی عمل می‌کند. سیر حاوی آلیسین است که اثر ضد باکتریایی قوی دارد و می‌تواند عفونت را درمان کند. خوردن سیر با شکم خالی برای پیشگیری و درمان بیماری‌های مختلف بسیار مؤثر است.

مفید برای معده و روده

خوردن این ماده به صورت ناشتا، به عملکرد مناسب کبد و مثانه کمک می‌کند و برای مشکلات شکم مانند اسهال هم مؤثر است. اشتها و هضم را تحریک کرده و از اسید معده که معمولا در زمان عصبانیت ترشح می‌شود، جلوگیری می‌کند.

لاغری و کاهش وزن

خوردن سیر در شروع صبح و به صورت ناشتا باعث تحریک اشتها و بهبود عملکرد هضم می‌شود. چنانچه دستگاه گوارش شما راحت و روان کار کند؛ این مسئله به افزایش سوخت و ساز بدن و لاغری هم کمک می‌کند.

سیر-خام

درمان بیماری‌های عصبی

سیر برای درمان بیماری‌های مختلف مربوط به اعصاب و روان هم مفید است. مطالعات نشان می‌دهند که خوردن سیر با معده خالی درمانی مؤثر برای افرادی است که از مشکلات عصبی رنج می‌برند.

پاکسازی خون

زمانی که صحبت از فواید خوردن سیر با شکم خالی می‌شود، افراد نمی‌توانند ویژگی پاکسازی خون را در نظر نگیرند. اگر عادت به خوردن یک حبه سیر روزانه دارید، میزان کلسترول بد در خون شما کاهش می‌یابد.

بهبود متابولیسم بدن

سیر را با کمک یک لیوان آب قورت دهید. از آنجا که سیر مزه تندی دارد، جویدن آن ممکن است کمی ناخوشایند باشد؛ بنابراین توصیه می‌شود که یک تکه کوچک از آن را با آب بخورید. شروع روز با خوردن سیر و آب ولرم می‌تواند سوخت و ساز و متابولیسم بدن را تغییر دهد.

سیر-و-عسل

خواص سیر و عسل

همیشه نباید یک صبح دل‌انگیز را با خوردن یک فنجان چای شروع کرد، گاهی اوقات، می‌توان انواع معجون‌های گیاهی مثل معجون سیر و عسل را جایگزین کرد.

در حقیقت، سیر و عسل به صورت جداگانه هر یک خواص فراوانی را برای سلامتی دارند اما شما می‌توانید با ترکیب سیر و عسل، یک معجون پرخاصیت و جادویی داشته باشید؛ از این ترکیب می‌توان برای مبارزه با سرماخوردگی و آنفلوآنزا، سم‌زدایی بدن، تقویت سیستم ایمنی و بسیاری موارد دیگر استفاده کرد.

از دیگر خواص دارویی آن می‌توان به خاصیت ضد التهابی، درمان بیماری‌های مزمن و عفونت اشاره کرد؛ البته بسیاری از خواص آن، به دلیل وجود آلیسین است که یک ترکیب فعال است که به کنترل سطح کلسترول بالا، فشار خون و سایر شرایط مرتبط با سیستم قلبی – عروقی کمک می‌کند.

طرز تهیه معجون سیر و عسل

حبه‌های سیر را به قطعه‌های کوچکی خرد کنید یا آن را با یک دستگاه سیر خردکن فشار دهید. عسل را داخل ظرف شیشه‌ای بریزید و با سیر هم بزنید، در آن را ببندید و به مدت یک هفته در مکان تاریک قرار دهید؛ پس از این زمان، شربت غنی و سالمی خواهید داشت؛ نوش جان!

سیر-ترشی

خواص سیر ترشی

سیر‌ ترشی! شاید شنیدن نامش هم شما را فراری بدهد؛ البته باید بدانید که این چاشنی خوشمزه خواص زیادی برای بدن دارد؛ پس اگر طرفدار این چاشنی هستید، مراقب بوی بد آن به خصوص در مکان‌های عمومی باشید.

سیر ترشی برای لاغری

بدن انسان برای سوخت و ساز بهتر و حذف چربی‌های مضر نیاز به مصرف ترشیجات دارد.

وجود آنتی‌اکسیدان‌های مفید و دیگر مواد معدنی و نیز ویتامین‌های موجود در سیر ترشی به افزایش سوخت و ساز بدن و لاغری کمک زیادی می‌کند.

 با وجود این، بهتر است به منظور رسیدن به لاغری، این چاشنی مفید را در کنار یک برنامه غذایی سالم و در حد اعتدال مصرف کرد؛ زیرا مصرف بیش از اندازه آن نیز مشکلات و عوارضی را در پی خواهد داشت.

از نظر طب سنتی، سیر ترشی خواصی چون باز‌کنندگی عروق قلبی، اشتها‌آوری، صاف‌کننده خون، بهبود در عملکرد سیستم گوارش و … دارد.

مصرف سیر ترشی در بارداری

تاکنون، عوارض خاصی برای مصرف سیر ترشی در زمان حاملگی گزارش نشده است؛ زیرا سیر و سرکه در دوران بارداری دو نوع خوراکی بی‌خطر به حساب می‌آیند.

همچنین بررسی‌ها نشان داده است که مادرانی که در طول بارداری خود سیر را چه به صورت خام و چه به صورت ترشی آن مصرف کرده‌اند، از نظر سیستم ایمنی در سطح بالاتری قرار گرفته‌اند و سلامت و وزن جنین آن‌ها نیز بهبودی بیشتری نسبت به دیگر مادران داشته است.

۱۷ دیدگاه

  1. گلدانه

    ۲۶ مهر ۱۳۹۸ در ۱۰:۳۵ ب٫ظ

    سلام خسته نباشید .برای بو بد از خوردن سیر عرق نعنا بخورید

    پاسخ

  2. م, خ, ایران

    ۲۶ مهر ۱۳۹۸ در ۶:۲۸ ب٫ظ

    کاش برای تهیه شربت عسل و سیر به میزان و مقدار و اندازه هم اشاره میکردید ممنون

    پاسخ

  3. فرهنگ

    ۲۶ مهر ۱۳۹۸ در ۶:۰۹ ب٫ظ

    سیرترشی فقط با ماهی پلو ????

    پاسخ

  4. مرتضی خوزستان

    ۲۶ مهر ۱۳۹۸ در ۵:۱۲ ب٫ظ

    سلام برا دیابت چیزی ننوشتید خوبه یابده

    پاسخ

  5. ناشناس

    ۲۶ مهر ۱۳۹۸ در ۵:۰۹ ب٫ظ

    سلام برا دیابت چیزی ننوشتید خوبه یابده

    پاسخ

  6. ناشناس

    ۲۶ مهر ۱۳۹۸ در ۵:۰۳ ب٫ظ

    الکیه

    پاسخ

  7. شمس

    ۲۰ مهر ۱۳۹۸ در ۴:۵۰ ب٫ظ

    چقدر برای اعصاب مفید است

    پاسخ

  8. نظری

    ۱۱ مهر ۱۳۹۸ در ۴:۲۷ ب٫ظ

    روشی برای حذف بوی سیر.پس ازمصرف پیدا بشه.

    پاسخ

  9. نگار

    ۱۱ مهر ۱۳۹۸ در ۱۲:۳۴ ب٫ظ

    اگه سیروقورت بدیم دهنمون بونمیده؟؟؟؟؟

    پاسخ

    • نرگس نظیف

      ۱۳ مهر ۱۳۹۸ در ۹:۱۹ ق٫ظ

      کمتره

      پاسخ

  10. سپند

    ۱۱ مهر ۱۳۹۸ در ۱۰:۰۶ ق٫ظ

    بسیار سودمند بود ! سپاس

    پاسخ

  11. روزبهانی

    ۱۰ مهر ۱۳۹۸ در ۶:۲۹ ب٫ظ

    خیلی مفید

    پاسخ

  12. نامجو

    ۱۰ مهر ۱۳۹۸ در ۳:۲۸ ب٫ظ

    مطلب جالبی بود

    پاسخ

  13. یوسفی

    ۱۰ مهر ۱۳۹۸ در ۳:۲۴ ب٫ظ

    سیر کلا خواص زیادی داره

    پاسخ

    • ملکی

      ۱۱ مهر ۱۳۹۸ در ۱۰:۲۶ ق٫ظ

      ممنون هر مطالبتون

      پاسخ

    • ناشناس

      ۱۱ دی ۱۳۹۸ در ۱۱:۱۱ ق٫ظ

      مضرات خوردن سیر با معده خالی چیست؟

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…