پرداخت وام مشروط انبوه سازان از سال ۹۷

۰
1
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

پرداخت  تسهیلات بدون سپرده‌ ساخت مسکن به سازندگان و انبوه‌سازان آپارتمان‌های مسکونی که اواخر سال ۹۵ متوقف شده بود ، سال آینده از سر گرفته می‌شود.

به گزارش  مجله دلتا به نقل از روزنامه دنیای اقتصاد ، مسوولان بانک  عامل بخش مسکن ، پرداخت این تسهیلات به سازندگان را منوط به تحقق  دست‌کم  دو شرط مهم می‌دانند.

منابع حاصل از تبدیل مطالبات این بانک به اوراق رهنی ، مهم‌ترین منبع تامین منابع مورد نیاز برای پرداخت وام بدون سپرده به انبوه‌ سازان خواهد بود.

در صورتی که انتشار اوراق رهنی برای عرضه در بازار سرمایه به‌ منظور تبدیل این مطالبات به جریان نقدی ، بدون مانع و مطابق پیش‌بینی‌ ها انجام شود ، نخستین  شرط لازم برای تسهیل جریان پرداخت وام بدون سپرده فراهم خواهد شد.

شرط دوم پرداخت تسهیلات بدون سپرده ساخت‌وساز به سازندگان، «انتقال گردش مالی انبوه‌سازان به حساب آنها در بانک عامل بخش مسکن» است؛ به این معنا که انبوه‌سازان ، برای آنکه مشمول دریافت این تسهیلات شوند باید در بانک عامل بخش مسکن حساب داشته باشند وحساب آنها  گردش  داشته باشد . در واقع رسوب نقدینگی در حساب انبوه‌سازان نزد بانک عامل بخش مسکن ، شرط دوم برای پرداخت  این تسهیلات به سازندگان است.

همچنین ، در صورت تامین منابع مالی لازم در پرداخت تسهیلات بدون سپرده برای بازآفرینی شهری در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری ، بخشی از این تسهیلات افزون  بر سازندگان ، به خریداران مسکن در این محدوده‌ها نیز اختصاص می‌یابد.

به این ترتیب برای سال آینده انبوه‌سازان وسازندگانی که طی یک‌ سال گذشته به‌ سبب  توقف مسیر پرداخت تسهیلات بدون سپرده موفق به دریافت تسهیلات سه رقمی برای ساخت وساز نشده‌اند ، می‌توانند برای دریافت این تسهیلات  با اتکا بر آن در سال آینده برنامه‌ َریزی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…