مالکان ؛ بر قیمت پیشنهادی خود اصرار دارند

۴
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مشاوران املاک به فروشندگان پیشنهاد می‌کنند برای عرضه واحدهای مسکونی خود به بازار، باید متناسب با شرایط  تازه بازار که کاهش قیمت‌ پیشنهادی فصل تابستان است، اقدام کنند.
قیمت پیشنهادی

به رغم اینکه آمار های رسمی حاکی از کاهش قیمت اسمی مسکن در مناطق مختلف پایتخت است. بررسی‌های میدانی از اوضاع قیمت پیشنهادی واحد های مسکونی نوساز نشان می‎دهد مالکان برای عرضه واحد ها با اوضاع جدید بازار مسکن خود را همراه نکرده اند.

به گزارش مجله دلتا، بررسی آمار رسمی طی سه ماه گذشته نشان می‌دهد: روند افزایش قیمت خانه از ابتدای تابستان متوقف شده و در نیمه تابستان با تغییر مسیر، رو به سمت کاهش قرار گرفته است .

در دو ماه گذشته به ترتیب تورم ماهانه قیمت خانه معادل ۳ درصد و ۶/ ۱ درصد کاهش پیدا می‌کرد. به این ترتیب میانگین قیمت خانه  در شهر تهران از کانال ۱۳میلیون تومان در هر مترمربع به کانال ۱۲میلیون تومان وارد شد.

با این حال بررسی‌های میدانی از وضعیت املاک عرضه شده به بازار نشان می‌دهد برخی از سازندگان و فروشندگان مسکن بی‌توجه به تغییر اوضاع بازار، همچنان بر قیمت‌ پیشنهادی اولیه خود اصرار می ورزند. همین موضوع سبب شده است تا همچنان بخش زیادی از آگهی واحد‎های نوساز بدون مشتری در بنگاه‌های املاک باقی بمانند.

قیمت پیشنهادی

مشاوران املاک در مناطق مختلف با تاکید بر این که اوضاع بازار خرید و فروش ملک درکلانشهر تهران طی دو ماه گذشته تغییر کرده است، اظهار می‌کنند: تاریخ قیمت‌ پیشنهادی املاک مربوط به دوره زمانی نیمه‌اول امسال منقضی شده است، اما برخی از فروشندگان بدون توجه به اوضاع تازه، به کاهش قیمت‌ پیشنهادی خود اقدام نکرده‌اند. به همین دلیل قیمت‌ های خود را بالاتر از سایر آپارتمان‌های مشابه اعلام می‌کنند.

 مشاوران املاک به فروشندگان پیشنهاد می‌کنند برای عرضه واحدهای مسکونی خود به بازار، باید متناسب با شرایط  تازه بازار که کاهش قیمت‌ پیشنهادی فصل تابستان است، اقدام کنند. چرا که معدود متقاضیان مصرفی که در بازار حضور دارند با توجه به آغاز کاهش قیمت‌ها، سعی می‌کنند واحدی را انتخاب کنند که قیمت آن متناسب با قیمت پیشنهادی سایر آپارتمان‌ها در منطقه اعلام شده است.

منبع : دنیای اقتصاد

۴ دیدگاه

  1. یوسفی

    ۹ مهر ۱۳۹۸ در ۱۱:۵۸ ق٫ظ

    بازار جالبی نیست

    پاسخ

  2. علي حنيفه پور

    ۹ مهر ۱۳۹۸ در ۱۱:۱۴ ق٫ظ

    قیمتها روبه کاهش هست و در نهایت مالکین باید تسلیم بشن

    پاسخ

  3. فرهاد کرمی

    ۹ مهر ۱۳۹۸ در ۹:۴۷ ق٫ظ

  4. روزبهاني

    ۹ مهر ۱۳۹۸ در ۹:۴۴ ق٫ظ

    مالکان باید قیمت ها را کاهش دهند تا ملکشان بفروش رود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…